Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
gaia schreef:Met mijn tinker heb ik hetzelfde probleem gehad. Er in is geen probleem, maar er uit deed ze niet, ze wilde omdraaien. Ik heb het gedaan zoals coby al schreef. Eerst veel achteruit lopen oefenen. Daarna 1 pas op de loopplank en er achteruit weer af. Als dat goed gaat 2 passen op de plank en er achteruit weer af. Zo steeds weer opbouwen.
Nu doet Rhona het heel braaf, geen enkel probleem meer.
MariskaFally schreef:bedankt voor de reacties.. maar ik heb ook al heel veel geprobeerd en dingetjes achteruit bij stoepjes die naar beneden gaan doet hij super goed en super lief.. maar om de een of andere rede heeft hij van zijn baas geleerd dat omdraaien in de trailer veilig is en dat hij dus heeft geleerd te moeten omdraaien.. en als ik hem dan naar achter laat lopen zet hij 2 a 3 stappen naar achter en dan ineens keihard naar voren op de stang.. meestal als hij naar achter loopt doet hij ze hoofd op zei bij de trailer en wil hij meteen omdraaien maar dat hou ik nu tegen door hem goed vast te houden met een hengstenketting.. maar och zet hij 3 passen en niet meer oo kwil hij er nu niet meer in lopen.. maar het is een 2 paards trailer en we gaan er een 1 paards trailer van maken. zodat hij meer ruimte heeft om zich te bewegen.. we gaan ook super veel oefenen met erin en hij kan er straks voor weer uit.. dus heb ik gelukkig dat probleem ook niet meer.. maar egt bedankt voor jullie reacties..