shet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

horsiej

shet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-05 20:34

heej
ik ben een meisiej en versorg 2 shetjes en een daar rijd ik op diej is ietsiej grootur als 1 meter maar ik ben ietsjuh groter als 1.70 ben ik dan te groowt oowjah ik kom uit belgie en ben 13 jaar plies help me ik wil egt de mening van iedereen weten!
groetjuwhs horsiej

Auky

Re: shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 20:52

ik vind je wel te groot ja.
Ik ben zelf 1.64m en rijd niet meer op mijn verzorgshettebaal van 93cm.
Heel soms 10 minuutjes stappen, maar meer ook echt niet.

lin1da

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 20:55

ik vindt je ook wel erg groot voor een shet ook al houd die je wel maar je lengte zou er niet mooi op staan en heb je zelf geen last met rijden.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 20:57

het lijkt mij ook wel groot, maar hoe zwaar ben je, dat telt ook wel voor een groot stuk mee.

En zou je er asjeblief op willen letten om geen msn-taal te gebruiken, dit is behoorlijk vervelend en verboden op dit forum.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 21:06

ik krijg overigens ook last van mijn rug als ik op shettebaal heb gereden, weet niet of dit een algemene kwaal is of dat dat aan mij ligt, maar ik denk dat dit zeker meetelt dat ik wat te groot ben voor haar..

horsiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-05 21:14

oke sorry van die msn taal maar dat wist ik niet maarre ik weeg 58 kilo en soms heb ik wel last van mijn rug ja maar ik kan nog niet meelopen en weet iemand nog leuke spelletjes om met een kleine pony te doen?

Schatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 21:19

horsiej schreef:
oke sorry van die msn taal maar dat wist ik niet maarre ik weeg 58 kilo en soms heb ik wel last van mijn rug ja maar ik kan nog niet meelopen en weet iemand nog leuke spelletjes om met een kleine pony te doen?

Met een grote bal (zo eentje voor buikspieroefeningen) te gaan voetballen, zodat ze er tegen moet trappen. kan grappig zijn als ze het doet. ook is het leuk om haar kunstjes te leren, bv ergens op te gaan staan met voorpoten, leren stijgeren op comando. Zitten, liggen, voetjes geven. Is echt leuk als ze het kunnen haha Haha!

horsiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-05 21:23

oke haha dat lijkt me ook wel leuk hij kan al op een emmer staan en ongeveer 40 cm springen aan de hand=)

Schatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 21:30

Wij gaan binnenkort spellenmiddag houden met de paarden, en dan gaan we voetballen op paarden. Ook doen wij stoelendans, en dan moet je dus zo snel mogenlijk van het paard zien af te springen. Maar als je niet meer kan rijden, kan je er altijd nog een circus paardje van maken haha, door hem van alles te leren Knipoog . Is heel leuk. Ik heb nu mijn verzorgpaard aangeleerd om voetjes te geven als ik wat lekkers heb. Deed ze eerst niet. en in een keer snapte ze het haha. Nu staat ze de hele tijd voetjes te geven bij mijn poetskist waar de snoepjes in zitten haha, wel grappig.

horsiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-05 21:36

hihi dan is jouw paard erg leergierig hihi maar ben ik echt te groot?
ik ben zo aan hem gehecht met rijden enzo!

_Nancy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 22:03

Eigenlijk vind ik ook wel dat je er te groot voor bent ( het lijkt me niet echt fijn voor jou , en voor de pony ook niet zo erg) , maar er
zijn zat andere dingen die je met ze kunt doen hoor!! Haha!

- Springen aan de hand. (wat je al zei trouwens)
- Vrijheidsdressuur.
- Buiten wandelen aan de hand of met de fiets.
- Longeren.
- Met een karretje rijden.
- Andere kleine kinderen er op laten rijden.

Nouja er zijn vast nog genoeg andere dingen te verzinnen , maar ik weet even niets meer. Knipoog
Ik hoop dat je hier iets aan hebt!! Pling
Groetjes Nancy

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 22:09

Ja, je bent te groot en te zwaar.
Tot een kilo of 50 kan een grote stevige shet nog wel aardig rondhobbelen, maar 58 is echt te zwaar om er echt op te rijden.
Bovendien zal je hem met 1.70 ook wel in de weg zitten met je benen.
Maar ach er is genoeg te doen buiten het rijden, misschien kun je met vrijheidsdressuur beginnen of het voor een karretje (laten) zetten, minstens net zo leuk.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 22:11

Ja je bent te groot.. Nee je bent niet te zwaar.

Zolang je elkaar niet in de weg zit kan het best. Je kunt geen dagtochten maken, maar ik ken mensen die wedstrijden op shets rijden die zo groot en zwaar als jou zijn.

_Nancy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 22:40

Sorry maar ik wil er nog even wat aan toevoegen. Clown
Ik vind dat je écht te lang bent ,maar niet echt te zwaar ,
alleen ook niet echt licht voor zo'n klein ( maar toch wel sterk) beestje.
Het leuke van vrijheidsdressuur is dat je heel veel vertrouwen in je pony krijgt en andersom.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 00:44

sorry dat ik het zeg, amar ik vind haar ook te zwaar.
Als ze zwaarder bent dan 50 kg, vind ik dat je niet meer echt op een shet kunt rijden, hooguit een keertje stappen en een klein drafje maken, maar daar houdt het dan ook mee op.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 08:40

nou te zwaar is het niet. een shet kan tot 90 kg ong dragen. dan natuurlijk niet 1 uur ofzo maar even draven ofzo kan wel. maar ik denk inderdaad dat je voeten een beetje in de weg zitten
ff offtopic Tong uitsteken ik zit zelf ook nog super te twijfelen of ik nog wel op mijn shet kan. niet egt rijden, want hij is eigenlijk voor mijn zusje maar die komt bijna niet. ik ben zelf 1,57 ong en weeg 44 kg met kleding been 14 jaar. me shet is groot

Reaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 11:56

Misschien kan je als dr een beetje een zonnetje is naar de wollebrand (zij weet wel wat ik bedoel) lopen met je paardje aan de hand en daar wat gaan doen.. gaan longeren op t gras daar ofzo of door dat andere natuurstukkie lopen..

- Of als het echt lekker weer is maar als daar toch niet zo heel druk is samen met hem het water in (anders is het voor jou zo koud Knipoog )
- Of misschien gewoon daar wat door het water lopen.. goed voor zn voetjes.. kan die lekker spetteren Tong uitsteken
- Je kan ook Met je paardje aan de hand naar de kanoverhuur lopen(sjors jansen) met mooi weer.. daar een ijsje halen Vingers aflikken en onderweg je paardje lekker laten grazen daaro bij dat gras Tong uitsteken (niet voor iedere dag maar voorn keertje met mooi weer ist wel leuk denk)

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 12:56

Tr3z3l_l0v3r schreef:
nou te zwaar is het niet. een shet kan tot 90 kg ong dragen. dan natuurlijk niet 1 uur ofzo maar even draven ofzo kan wel.

Dat is echt niet waar!
Een fabeltje wat wel vaker over shetten wordt verteld.
Helaas zijn er ook mensen die het geloven.
Met 90 kilo verniel je zijn rug.
Met 58 kilo nog niet, maar over iets langere tijd zal zijn rug het echt niet houden.
Kijk eens op www.nsps.nl , de stamboek site van shetten.
Daar wordt ook aangegeven dat grote shetten ongeveer 50 kilo kunnen houden, ik denk dat zij het wel weten.