Oh wat ben ik het zat op stal!!! Redelijk?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

WenK

Oh wat ben ik het zat op stal!!! Redelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-05 20:33

Ik sta hier nu 2,5 jaar en zeker het 1e jaar heb ik nix te klagen gehad. De stal was gezellig, niet te groot en de paarden werden prima verzorgd.

Nu kwamen er 2 zomers geleden ineens veel mensen bij, en de stal bleef maar groeien (we zijn van ong 20 naar ong 40 paarden gegaan in 1,5 jaar tijd). De bak werd steeds slechter, enorm zwaar en heel veel modder. De paddocks worden steeds viezer, er word steeds minder uitgemest en vooral meer gezeurd.

Het paard van de staleigenaar staat in een ponybox, naast mijn tinker, maar omdat zij zo groot is kan ze overal bij. Ik kan mijn voer nergens veilig neerzetten, mijn kast kan ik niet even open laten staan want dan trekt ze alles er uit. Dat paard bijt, en raak ook, en als je dan wilt corrigeren heb je gezeur.

Het hele leuke sfeertje is weg en ik ga gewoon niet meer met plezier naar mijn paard. Ik heb een aantal stalgenoten gesproken en ik hoor dat het merendeel van de mensen die er langer dan een jaar staat weg wil.

Ben ik nu onredelijk dat ik vind dat bij prijsverhoging niet een verslechtering hoort? We betalen allemaal wel elk jaar weer meer, maar er word geen onderhoud gepleegt of iets...

lailapri

Re: Oh wat ben ik het zat op stal!!! Redelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 20:38

niet erg netjes nee, ik zou denk ik op zoek gaan naar een andere stal of eens samen met de andere die het niet meer leuk vinden eensmet de eigenaren gaan praten op een rustige manier

lin1da

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 20:48

ik zou het zelfde er over denken als jou en ik zou een andere stal gaan zoeken waar je wel met plezier staat

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 21:30

Als je daar altijd met plezier gestaan hebt zou ik als eerste een gesprek aangaan met de pensionhouder. Hier in de buurt is het niet zo makkelijk om een gezellige betaalbare stal te vinden, ik zou niet zomaar opgeven.

Kun je niet vragen of ze de stal van de pony dicht kunnen maken of dat jij van stal ruilt zodat je spullen gewoon heel blijven? Dit zijn natuurlijk geen normale omstandigheden, anders moet je een goede kast kopen voor je spullen.

Mocht je toch van stal willen verhuizen mag je me altijd een pb sturen. Bij ons komen ook regelmatig stallen vrij, en anders weet ik misschien nog een andere stal voor je.

Schatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 21:44

Ik zou zeker het probleem voorleggen aan de stal eigenaar. Zo weet hij ook hoe hij/zij de stallen etc kan verbeteren. En als ze niks met jou comentaar doet, zou ik ook eens met de rest gaan praten en kijken of zij het ook tegen hem kunnen zeggen wat zei er van vinden. Maar als hij er niks aan wil doen, lijkt het mij duidelijk dat het tijd word om te kijken naar nieuwe stal. en misschien dat er een paar mensen willen mee verhuizen.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 21:59

Ik had het ook niet maar naar m'n zin op de stal waar ik nu sta. Er waren allemaal van die kleine dingetjes waar ik me enorm aan ergerde. Nu heb ik een andere stal gevonden die voor mij veel dichterbij huis is en ook nog eens bij het bos. Mijn paard gaat daar elke dag buiten en de sfeer is er heel anders. Bovendien zijn daar mensen van mijn leeftijd (ik ben 17) en waar ik nu nog sta zijn alleen maar mensen die een stuk ouder zijn. 1 april gaat mijn paard naar z'n nieuwe stal en ik heb er veel zin in. Ik heb er ook goed over na moeten denken, maar uiteindelijk denk ik dat het beter is.

maartjevO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 22:39

Ik zou eens lekker op andere stallen gaan kijken,
aangezien dit niet als een leuke & gezellige stal klinkt.
De eigenaar geeft alleen maar om winst en de
klanten die er wat langer staan (en niet lastig doen ofz.)
worden gewoon genegeerd, terwijl ze meer betalen voor
minder...
Lekker weg gaan en een leuke stal zoeken!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 23:50

de pest is natuurlijk ook dat je bij jullie niet zo maar even naar een ander kan stappen die betaalbaar is, want dat is er bijna niet!!

ik vind het wel heel erg vervelend voor jullie en je bent idd niet de enige die klaagt geloof ik Lachen

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 08:35

Ik zou zeker verhuizen,
ik denk niet dat dit een stal is waar ze zullen investeren in betere padocks of bak.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-05 08:45

De staleigenaar is door diverse mensen waaronder een aantal dierenartsen aangesproken op het feit dat de staat van de paddocks en de bak niet bepaald bevorderend is voor de gezondheid van de paarden. Er is meerdere malen het verzoek gedaan er iets aan te veranderen, we hebben gezegd dat we voor een betere bak en betere paddocks best meer willen gaan betalen, maar hij wil dat allemaal niet doen. Als reden geeft ie daarvoor de kosten en het feit dat ie alleen recreatieruiters op stal wil, hij wil *no offence van mijn kant* geen dressuurruiters aantrekken. Nu is er weer een stalgenootje die iets op wil zetten om met een hele groep naar hem toe te gaan, maar ik denk werkelijk niet dat het iets uithaalt.

Pel; ik ben idd niet de enige die klaagt en het worden er steeds meer. Er is nu zelfs een vrouwtje en die staat er echt al heel lang (die stond er al toen de vorige bewoners van de boerderij er nog zaten) en die denk er ook over om weg te gaan met haar paarden...

Ik heb inmiddels een boel bruikbare tips voor stallen gekregen, ik ben best bereid meer te gaan betalen, maar de accomodatie moet daar ook naar zijn.

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 10:12

Ik ben een keer bij jullie geweest op bezoek bij Morrie Haha! de plaat en paddock ziet er inderdaad niet uit.
de bak kan je nauwlijks een bak noemen toch. Ik zou er voor mijn verdriet niet willen staan.
Ik ben ook nog langs de stal van Belker gegaan is dat niets voor je ziet er in ieder geval beter uit.
Succes met je zoektocht.......volgens mij stikt het toch van de stallen in de polder van......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 10:38

Ik zou ook op zoek gaan naar een andere stal. Vooral het feit dat je paard naast een bijter staat, en jij en waarschijnlijk je paard daar last van heeft zou voor mij een doorslaggevende reden zijn. Je paard hoort vooral in de stal zijn rust te kunnen vinden.
Mijn paardje staat ook naast een voedernijdig, trappend kreng. Het zijn bij ons open boxen met tralies, maar die tralies zijn net te breed. Vandaar dat tijdens het eten mijn paardje soms gewoon natte oren heeft van het bijten van de buurman. Ik zet daar nu zelf een plaat voor, want zie dat mijn paardje er zo niet gelukkiger op wordt.
Is dat niet een tijdelijk idee? Zelf iets veranderen in de stal, wat wel makkelijk verwijderbaar is, zodat hij in de tijd dat hij er nog staat geen last heeft van het buurpaard?

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 10:58

ik zou naar een andere stal gaan zoeken Ja

wij stonden een tijdje geleden ook op een stal waar het nou niet bepaald gezellig was...

nu staan we ergens anders en het is super gezellig Ja
altijd lachen en lol Vork
en daar staat alleen familie van hun behalve wij dan Bloos

veeeeeeeeeeel beter nu Haha!

mmouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 11:13

Ongeacht wat anderen zeggen... als je zelf toch niet meer met plezier naar je paardje gaat, moet je er wat aan doen.

Ik zou met een paar anderen met de eigenaar gaan overleggen en als dat niet werkt van stal veranderen. Paarden zijn een hobby (voor de meesten van ons iig Knipoog en hobby's moeten leuk zijn...

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 11:25

Je kan proberen om nog een keer met de stal eigenaar te gaan praten.Dan moet je niet met allerlei verwijten komen{dan voelt hij zich aangevallen en wil niets meer voor je doen} maar vertellen dat je het niet leuk vind dat je gebeten wordt door dat paard en dat paard je voer opeet en wat jullie daar voor oplossing voor kunnen vinden.En met de bak hetzelfde dat je het niet leuk vind dat je niet meer kunt rijden en dat je pony haar conditie naar benenden gaat en hoe jullie dit kunnen oplossen. Wil hij er nu nog niets over horen dan zou ik echt naar een andere stal opzoek gaan.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 14:15

ik ga met monsera eens. probeer nog eens in gesprek te gaan en zorg idd dat hij zich niet aangevallen voelt.

als het allemaal toch niet blijkt te helpen toch maar rond gaan kijken naar een andere stal.

paardrijden moet wel leuk blijven natuurlijk. het moet niet zo zijn dat je elke keer een rotgevoel hebt als je naar je paard bent geweest.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 08:13

Inmiddels zijn we zo ver dat ze niet meer tegen me praten. Als ik goedemorgen/middag zeg krijg ik de rug toe gedraaid. Prima, als je het zo wilt spelen... Ik heb uit mijn topic en via PM een heleboel tips gekregen voor fijne stallen en ik wil binnenkort eens een rondje gaan doen om verschillende stallen te bekijken.

Ik hoor een boel mensen die weg gaan, wel jammer, we hadden op zich best een leuk cluppie op stal, maar ik kan het me heel goed voorstellen.

Allemaal bedankt voor jullie reacties en meedenken. Echt toppie!!!

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 09:50

Wat ongelooflijk kinderachtig Wen! Na je eerste bericht had ik al willen zeggen dat ik daar geen dag langer zou willen blijven dan noodzakelijk, maar dat je nu dood gezwegen wordt slaat echt alles... Ik zou mijn paard daar echt per direct weg halen, desnoods tijdelijk ergens anders gaan staan om van daar uit verder te kijken. Mensen die zo kinderachtig zijn zou ik nl. absoluut niet vertrouwen met mijn paard. Inpakken en wegwezen dus! Liever nog vandaag dan morgen... dat is mijn bescheiden mening.

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 09:56

Ik zou heel snel op zoek gaan naar een andere stal want dat ze je geen gedag meer willen zeggen is echt heel kinderachtig! Ten eerste moet je je altijd blijven indenken...'Ik ben klant en dien normaal behandeld te worden want ik betaal genoeg geld'. Ten tweede lijkt het me heel erg logisch dat als de accomodatie achteruit is gegaan (de blubberbak) dat jij daar iets over mag zeggen.
Het paardrijden IS EEN HOBBY. Veel staleigenaren vergeten dit. Het moet leuk blijven en als dit het niet meer is....wegwezen! En zo snel mogelijk!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 10:06

Veel succes bij het vinden van een nieuwe stal.

belinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 10:26

Wat doe je daar nog?Als het welzijn van je paard in het gedrang komt,en ze zwijgen je ook nog eens dood(alsof je daarmee van de aardbodem verdwijnt),dan zou ik geneens meer een gesprek aangaan.Ik zou een van die andere stallen bellen,en verhuizen zodra je een plek hebt!Wedden dat je zin om naar je paard te gaan dan weer terug komt?Sterkte en succes met het vinden van een passende stal!

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 10:51

Als recreatie ruiter heb je toch ook recht om te rijden wanneer jij wilt? En in een blubberbak is dat toch echt niet mogelijk! Als een stal groeit van 20 naar 40 stallen in 1,5 jaar moeten ze wel zorgen dat de accomodatie meegroeit! Ik zou idd kijken naar een andere stal.

Schatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 10:41

WenK schreef:
De staleigenaar is door diverse mensen waaronder een aantal dierenartsen aangesproken op het feit dat de staat van de paddocks en de bak niet bepaald bevorderend is voor de gezondheid van de paarden. Er is meerdere malen het verzoek gedaan er iets aan te veranderen, we hebben gezegd dat we voor een betere bak en betere paddocks best meer willen gaan betalen, maar hij wil dat allemaal niet doen. Als reden geeft ie daarvoor de kosten en het feit dat ie alleen recreatieruiters op stal wil, hij wil *no offence van mijn kant* geen dressuurruiters aantrekken. Nu is er weer een stalgenootje die iets op wil zetten om met een hele groep naar hem toe te gaan, maar ik denk werkelijk niet dat het iets uithaalt.

Pel; ik ben idd niet de enige die klaagt en het worden er steeds meer. Er is nu zelfs een vrouwtje en die staat er echt al heel lang (die stond er al toen de vorige bewoners van de boerderij er nog zaten) en die denk er ook over om weg te gaan met haar paarden...

Ik heb inmiddels een boel bruikbare tips voor stallen gekregen, ik ben best bereid meer te gaan betalen, maar de accomodatie moet daar ook naar zijn.

Wat een onzin dat die man alleen recreatie ruiters wil. Ik mag dan wel een recreatie ruiter zijn grotendeels, maar wil toch dezelfde zorgen voor mijn paard als een dressuur of springpaard. Iedereen wil het beste voor zijn paard. Ik snap niet dat zo een man ooit met paarden begonnen is. Als ik een stal had wou ik het beste voor alle paarden die er staan, en niet alleen mijn eigen. Bij het pension waar ik nu ben (waar mijn verzorgpaard staat) is dat dus ook het geval. Paarden hebben het er echt goed. Of het nu een recreatie paard is of dressuur/springpaard of een paard die er voor zijn oude dag staat. ze hebben het allemaal even goed Haha! . Dit is de site van het pension waar hij staat, dan kan je misschien het verschil zien. er is nu wel veel verbouwd.

http://www.dominicushoeve.com