mensen met 3 jarig paard!!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

umpie

mensen met 3 jarig paard!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-05 17:49

hey hey zijn er hier nog meer mensen met een paardje van 3???? nou mijn paardje is 3, 5 en ik vroeg me af of er nog meer emnsne zijn en wat die allemala doen enzo........

__Nathalie__

Re: mensen met 3 jarig paard!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 17:55

ik heb een 3 jarige paard. wat wil je allemaal weten Vingers aflikken

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 17:58

ik heb paarden in alle leeftijden, maar mijn 3 jarige lopen lekker op wei worden zo af en toe geborsteld bekapt en geent.
heel voorzichtig ga ik er wat grond werk in brengen zoals het longeren in een roundpenn, vast een zadel dekentje op zijn rug leggen en hem daar wat aan laten wennen, heel voorzichtig als de tijd daar rijp voor is eens een zadeltje op zijn rug leggen, maar vooral lekker zich zelf laten zijn op wei, als hij 4 is gaan we wel eens aan het echte werk denken

cesara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 18:07

ik heb een tinker van drie.

hij wordt 4 keer in de week gereden. ongeveer 30 min per keer in de bak en dan ook nog buiteritjes.

als die 4 is ga ik hem meer rijden. en komt die thuis te staan zodat we samen lekker door het bos kunnen rijden

umpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-05 18:15

nou de mijne wordt dus 2 keer in de week gereden en voorderest gelongeerd en 2 daagjes vrij.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 18:19

Een 3 jarige pony, ook goed? Clown
Fellow is afgelopen Juli 3 geworden, en wordt dus over enkele maandjes al weer 4 (wat hij officieel al is Knipoog ).

Sinds zijn 3e wordt hij 1 keer per week gereden en sinds december dit jaar zo'n 3 keer per week. De andere 3/4 dagen heeft hij gewoon vrij.

Het rijden bestaat vooral uit simpele dressuur oefeningen in de bak, buiten rijden en heel soms een sprongetje.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 18:50

ik heb een 3 jarige Fjord die dit jaar 4 word en een shet/welsh die 3 word dit jaar.
Met de Fjord rijd ik een paar keer per week, afwisselend dressuur en over de weg/in het bos en afentoe een sprongetje.
De shet ben ik nu al een beetje aan het voorbereiden voor het "echte" werk, ik wil haar namelijk voor de kar beleren. Maar nu ben ik vooral bezig haar opnieuw op te voeden(heb haar nog niet zo lang en is nooit echt goed opgevoed), hoeven uitkrabben, afentoe longeren met longeersingel om. Ik doe die longeersingel steeds vaker om zodat ze het gewoon vind dat er iets om dr heen zit zeg maar Tong uitsteken
En ik loop met haar veel door het verkeer.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 19:09

Mijn merrie is 3.5 en gewoon in training. 3 tot 4 keer in de week. Merrie is drachtig dus na verloop van tijd nog wel mee gereden worden maar geen training. Sept/Okt zal ze ze starten op wedstrijden

frappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 19:11

Ik heb een 3,5 a 4 jarige anda en dit staat nu gewoon in training. Word 3 a 4 x per week gereden en de rest van de dagen lekker buiten spelen of lekker wandelen.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 19:18

Boris is 3 en word 2a 3 keer in de week 30 minuutjes gereden, veel samen wandelen naar het strand, lekker samen met andere jonkies spelen in de bak, af en toe longeren en vaak lekker even grazen.

Afbeelding

Afbeelding

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 19:20

Ik heb een 3 jarige merrie. (Wordt in mei 4 jaar) Ze werkt nog niet zo hard... 1 keer in de week wordt ze bereden maar vanwege mijn eigen gezondheid wordt ze nu al een maand niet meer gereden. Verder longeer ik haar 1x in de week en laat haar hierbij soms balkjes draven. Ik kom haar wel elke dag lastig vallen om te poetsen te wandelen etc. Verder staat ze elke dag in de wei en vermaakt ze zich prima met haar maatjes.

Wanneer ze 4 jaar is gaan we "hard" aan de slag. Dan wil ik haar 3 keer in de week gaan rijden. Ik ben niet zo'n ontzettend fanatieke ruiter dus zal ze ook als ze ouder is niet veel vaker gereden worden.

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 21:31

Ik heb een merrie van 3,5. Ik rijd er 1 of 2 keer in de week op en heb haar 1 keer in de week voor de wagen.
Als het straks wat beter weer wordt, gaat ze ook wat meer aan het werk. Nu heeft ze wat meer vrij, kan geen kwaad tenslotte.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 22:09

Ulissa wordt in mei 4 jaar. Ze wordt zo'n 3 a 4 keer per week bereden en verder gaat ze uitrazen in de buitenbak of staat ze in de trainingsmolen. Vorige week heeft ze voor het eerst een sprongetje gedaan.

Ik kan inmiddels wel merken dat ze sterker aan het worden is.

antano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 22:15

Ik heb een 3,5 jarige en ze wordt om de dag een half uur gereden en als ze niet gereden wordt dan wordt ze gelongeerd gr elise