Als ik alleen met Lady naar buiten ga en ik ga terug naar huis, dan wordt ze oersterk, gooit d'r hoofd in de lucht of naar beneden en gaat rennen. Ik krijg haar niet terug in stap en vind dat heel gevaarlijk, stel dat er een auto aankomt...
Ik heb een matigaal geprobeert --> koppiej naar beneden/omhoog en ze rent er gewoon doorheen.
Slof wil ik niet aan beginnen, omdat ik dat goed wil doen met instructrice erbij en niet zelf wil gaan prutsen.
Dubbele teugel aan het bitje, heb ik ook geprobeert, maar dan zit je met twee teugels en dat werkt gewoon niet (oefening baart kunst, maar ik vind het heel vreemd rijden
)Ophoudingen maken, reageert ze niet meer op. Ophouding en direct los, heb het onder de knie, maar werkt alleen in de bak
..buiten merkt ze het geloof ik niet eens.Nu zat ik te denken aan een ander bitje. Het is dus alleen als ik alleen naar buiten ga, met z'n tweeen is ze ook sterk, maar dan kan ik haar nog achter het andere paardje zetten en dan staat ze er gewoon een paar meter achter stil.
Misschien is een rubber bitje of een pessoa wat? Wil niet met stangen gaan werken. Pff, heb wel veel eisen zeg.
Dus als je tips hebt..heel graag.