waarom trekken mijn dekjes altijd strak??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

waarom trekken mijn dekjes altijd strak??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 12:32

wat ik er ook op leg en welk zadel ik ook op tim leg, mijn dekjes trekken altijd 'strak' op de schoft.

ze liggen er niet helemaal vast op, je kan er nog 2 of 3 vingers tussen steken, maar als ik het zadel erop leg, trek ik het eerst hoog in de kamer.

wie heeft er tips?

Sizz

Re: waarom trekken mijn dekjes altijd strak??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 12:37

Het ekje alvast wat hoger op de schoft leggen mss???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 13:12

als ik het eropleg trek ik het dekje hoog in de kamer.

dat staat er toch'????

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 13:31

Misschien ligt t aan t model dekje dat je nu gebruikt? Zijn t allemaal dezelfde? Een keertje een ander model gebruiken?

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 14:06

Laat me raden, Anky pad?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 14:16

ik heb echt allerlei dekjes maar geen anky

equilinne (goed geschreven ??)
sommer
hh
eurostar
S&K
kavalkade

en nog 2 italiaanse merken, heb ik daar toen gekocht, en die gaan nog het beste,

het zijn dressuur en vz dekjes, maar ze doen het eigenlijk allemaal

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 14:46

Het kan een indicatie zijn dat de boommaat van je zadel niet helemaal de juiste is.

Heb je ook wel eens dekjes geprobeerd met van die kleine lusjes die je aan de ringetjes van je zadel vast maakt? Het is praktisch onmogelijk dat die ook naar beneden kruipen, dat zit zo vast op z'n plek!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 14:53

beide zadels zijn aangemeten zadels en 2 weken geleden nog bekeken.

als je de lusjes aan de ringen van je zadel maakt dat hebben ze volgens mij alleen bij die afschuwelijke stuben dingen.

ik ga het vandaag nog maar eens proberen met mijn kavalkade dek.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 15:11

hey, heel herkenbaar dit. onder het rijden trek dus ook altijd mijn dekje weer omhoog, bij mijn pony komt het ook strak te liggen.

ik had het idee dat het gewoon kwam door de bouw, als ze wat ronder gebouwd zijn dat het dekje daarom wat wegzakt.

mijn zadel ligt volgens mij wel goed.
ik blijf tid topic even volgen, benieuwd wat er uit komt Knipoog

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 15:21

Ik hoorde een keer op het boomloostopic over een soort riempje die je onder je zadel door doet, die je dekje omhoog moet houden.
Misschien kan je zelf zoiets maken.

En mijn zus heeft sinds kort een br-dekje, die is heel mooi voorgevormd en best stug dus die blijft heel mooi in de kamer zitten Ja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 15:29

klopt die voorgevormde dekjes heeft een meisje op stal ook en die blijven super liggen.

ga is kijken of het helpt als ikhet goed omhoog trek en dan meteen aansingel

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 16:30

Misschien dat t helpt als je de lusjes van t dekje niet door de singelstoot haalt? Naar mijn idee zijn die dingen altijd te kort, heb nu n Br dekje waarbij die lusjes van klitteband (dus verstelbaar) zijn, dat werkt n stuk beter Lachen

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 16:32

Hey Vonneke,
Ik heb daar altijd last van als ik niet genoeg aansingel. Dan schuift het ongemerkt toch wat, en trekt het op de schoft. Verder inderdaad die voorgevormde chabrakjes, met zo`n "punt" bij de schoft, werkt ook fijn, die kunnen haast niet drukken.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 16:48

vonneke schreef:
als ik het eropleg trek ik het dekje hoog in de kamer.

dat staat er toch'????

Sorry hoor dat ik het verkeerd begrepen had.............
Wat rustiger reageren mag ook........... Knipoog

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 16:57

vonneke schreef:
klopt die voorgevormde dekjes heeft een meisje op stal ook en die blijven super liggen.

ga is kijken of het helpt als ikhet goed omhoog trek en dan meteen aansingel

Ik heb er 1 van BR, super dekje. Niet duur (25 euro) en blijft super liggen. Schuift ook niet naar achteren (wat mijn andere dekjes wel deden) en is hartstikke stevig.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 17:14

ik heb op mijn dressuurzadel een bontje zitten(lees OP) die zit met elastiek vast..die gaat onder het zadel door, die kan je dan ook onder het dekje laten lopen, maja dan moet je natuurlijk wel een bontje hebben!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 18:35

Ik heb een Stübben Siegfried voor het springen en bij dat zadel trekt het dekje ook altijd strak over de schoft. Ik heb wel gehoord dat het aan dat type zadel ligt. Vraag met niet waarom, ik heb er geen logische verklaring voor.
Misschien omdat het zadel geen uitgesneden kamer heeft, alhoewel die vlieger ook niet opgaat want bij mijn andere zadel (wél met uitgesneden kamer) trekt het dekje soms ook wel iets strak.

droebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 19:24

Ik heb dit zowel met m'n veelzijdigheidszadel als met m'n barefoot. De zadelmaker geweest om te kijken of m'n zadel nog pastte. Ik hem dit probleem voorgelegd. Ik kreeg de volgende tip:

Opzadelen en het dekje goed in de kamer trekken.
bij het lusje waar je singel door haalt teken je even met een potlood of iets af tot waar de singel komt. (bij mij zit er naast de singel nog ruimte. de lus is breder dan de singel)
het stukje wat je afgetekend hebt stik je met de naaimachine vast en het dekje kan geen kant meer op.
OK dan!

Schatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 22:02

vonneke schreef:
wat ik er ook op leg en welk zadel ik ook op tim leg, mijn dekjes trekken altijd 'strak' op de schoft.

ze liggen er niet helemaal vast op, je kan er nog 2 of 3 vingers tussen steken, maar als ik het zadel erop leg, trek ik het eerst hoog in de kamer.

wie heeft er tips?

Dat probleem heb ik nou ook. Heb al speciaal zadel dat goed is voor hoge schoft van kieffer, en nog dat stomme dekje, maar het zadel komt niet aan het dekje of paard bij schoft.

Schatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 22:04

ellepel schreef:
hey, heel herkenbaar dit. onder het rijden trek dus ook altijd mijn dekje weer omhoog, bij mijn pony komt het ook strak te liggen.

ik had het idee dat het gewoon kwam door de bouw, als ze wat ronder gebouwd zijn dat het dekje daarom wat wegzakt.

mijn zadel ligt volgens mij wel goed.
ik blijf tid topic even volgen, benieuwd wat er uit komt Knipoog

Die van mij is juist smal, met hoge schoft, dacht al dat het daar aan lag, maar kennelijk dus niet

Maar er zijn dacht ik toch ook dekjes speciaal voor hoge schoft?? Ik ga eens kijken of die er zijn en die mij kopen.

Schatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 22:07

porscherider schreef:
Ik heb een Stübben Siegfried voor het springen en bij dat zadel trekt het dekje ook altijd strak over de schoft. Ik heb wel gehoord dat het aan dat type zadel ligt. Vraag met niet waarom, ik heb er geen logische verklaring voor.
Misschien omdat het zadel geen uitgesneden kamer heeft, alhoewel die vlieger ook niet opgaat want bij mijn andere zadel (wél met uitgesneden kamer) trekt het dekje soms ook wel iets strak.

Ik heb een uitgesneden kamer, en heb het evengoed, denk dat het model van het dekje te recht is. Ik ga binnekort eens kijken in de winkel voor andere.

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 22:09

'k heb even een foto ge'upload van het paard van mijn zus met br-dekje. Hier kan je wel zien dat het helemaal omhoog zit. En tijdens het rijden blijft het daar dus ook Ja
(dit is dus het br-dekje)
Afbeelding

Schatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 22:11

Shetfan schreef:
'k heb even een foto ge'upload van het paard van mijn zus met br-dekje. Hier kan je wel zien dat het helemaal omhoog zit. En tijdens het rijden blijft het daar dus ook Ja

Dan ga ik een br dekje halen haha

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 22:15

Ik heb ook een BR dekje, super mooi ding en heel erg stevig... tot ik hem gewassen heb. Nu is hij zo slap als een vaatdoek en zakt al over de schoft als ik alleen al naar de bak loop. Ik vind het echt zonde, want het was een hele mooie.
Ik heb eigelijk maar 1 dekje die echt goed omhoog blijft, dat is een kieffer. Die is heel stevig.

Ik wil nog proberen om dat BR dekje met van dat spul te wassen waar ze overhemden stijf mee maken. Misschien helpt het.

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 22:37

Ik gebruik niets anders dan BR bij wel 9 paarden, en het blijft altijg netjes op zijn plaats.
Het verbaast mij echt dat er klachten over zijn, ik ken nog zo velen die het gebruiken, nergens last van.