Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

. 
vonneke schreef:als ik het eropleg trek ik het dekje hoog in de kamer.
dat staat er toch'????
vonneke schreef:klopt die voorgevormde dekjes heeft een meisje op stal ook en die blijven super liggen.
ga is kijken of het helpt als ikhet goed omhoog trek en dan meteen aansingel
vonneke schreef:wat ik er ook op leg en welk zadel ik ook op tim leg, mijn dekjes trekken altijd 'strak' op de schoft.
ze liggen er niet helemaal vast op, je kan er nog 2 of 3 vingers tussen steken, maar als ik het zadel erop leg, trek ik het eerst hoog in de kamer.
wie heeft er tips?
ellepel schreef:hey, heel herkenbaar dit. onder het rijden trek dus ook altijd mijn dekje weer omhoog, bij mijn pony komt het ook strak te liggen.
ik had het idee dat het gewoon kwam door de bouw, als ze wat ronder gebouwd zijn dat het dekje daarom wat wegzakt.
mijn zadel ligt volgens mij wel goed.
ik blijf tid topic even volgen, benieuwd wat er uit komt
porscherider schreef:Ik heb een Stübben Siegfried voor het springen en bij dat zadel trekt het dekje ook altijd strak over de schoft. Ik heb wel gehoord dat het aan dat type zadel ligt. Vraag met niet waarom, ik heb er geen logische verklaring voor.
Misschien omdat het zadel geen uitgesneden kamer heeft, alhoewel die vlieger ook niet opgaat want bij mijn andere zadel (wél met uitgesneden kamer) trekt het dekje soms ook wel iets strak.

Shetfan schreef:'k heb even een foto ge'upload van het paard van mijn zus met br-dekje. Hier kan je wel zien dat het helemaal omhoog zit. En tijdens het rijden blijft het daar dus ook