ik hoorde dat je je paard geen kuilgras en hooi tegelijkertijd mag geven maar doe dit regelmatig en het gaat gewoon goed maar weet nou niet of het wel of niet goed is en waarom dan niet. Wie kan mij helpen?
dat dacht ik ook maar het een verteren ze sneller dan het ander ofzo zeggen ze en dat schijnt niet goed te zijn ofzo maar weet niet of k dat moet geloven
piggeljay
larie koek, je kan een paard best kuil en hooi tegelijk geven. bij mij krijgen ze het allebei en de paarden zijn in een prima conditie. alleen je hebt paarden die geen kuil mogen omdat de eiwitten slecht voor de hoeven kunnen zijn. ja als je weet dat je een eiwit gevoelig paard hebt dan moet je geen kuil voeren, maar een gezond paard kan je best gemengt voeren
Als dat zo zou zijn, zou je je paard ook niet hooi mogen voeren in een stro stal Stro verteerd heel langzaam en daarvoor verbruiken ze aardiig wat energie. De combinatie hooi/stro gaat ook goed, dus weet niet hoe sommige erop komen
Bedoel je tegelijkertijd of afwisselend? Mijn paard krijgt tussen de middag en 23.00 hooi en 's ochtends en rond etenstijd kuilgras met mais. Gaat goed.