Dit heb ik gekocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PinnieLinnie

Berichten: 588
Geregistreerd: 22-01-01
Woonplaats: Schagerbrug

Dit heb ik gekocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-02 13:05

Ik heb vanochtend voor Xantippe een dubbel gebroken watertrens gekocht.
Ook een leuk hoofdstel alvast, wit onderlegd.
En een lage neusriem om mee te beginnen.

Dus ik ga straks met Xantippe worstelen om het bit in te krijgen, heb ook gelijk maar honing meegenomen om op het bit te smeren.
Ik denk wle dat het lukt, ze houdt wel van knabbelen.
Maar ik moet dus de honing gewoon over het bit smeren en dan aan 1 kant bakstuk vastmaken en dan in doen?
Vind het wel spannend!!

Ik zal wel verslag doen, van mijn worsteling.
Ik hoop dat ik het gelijk goed voor elkaar krijg, omdat ze zo goed onthoud wat ik fout doe.

Groetjes Linda

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 13:18

Jep, het is het makkelijkst om het bit aan 1 bakstuk vast te maken. Je kunt dan alvast het kopstuk e.d. op z'n plek doen zonder dat ze gelijk dat bit in heeft en als dat bit dan eenmaal in haar mond zit hoef je maar 1 riempje vast te maken om het op z'n plek te houden, je hoeft dan niet nog dat hele hoofdstel om haar hoofd te sjorren, iets wat ze immers ook niet kent, met de kans dat ze haar hoofd omhoog doet en het bit er weer uit ligt.

PinnieLinnie

Berichten: 588
Geregistreerd: 22-01-01
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-02 13:24

dank je wel Margreet voor je advies!
Ik denk dat ik maar zo ga doen ja, heb ook een aner halster gekocht die om haar hals ook kan voor als ze de benen neemt.

En gewoon het bit insmeren met honing ofzo?

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 16:22

ik heb dit nog nooit gedaan hoor, ik gebruik altijd gewoon een lekker brokje, maar ik zou gewoon het middenste even in de pot dopen en klaar is klara, toch?

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 17:07

halster der gewoon onder laten zitten. Als het goed is heeftie der geen last van en alstie echt gaat rennen als jij hem wil indoen heb je een probleem want als ze dat trucje doorkrijgen.. Frusty Laat hem gewoon vaststaan en doe het hoofdstel in zoals je altijd doet, blijf rustig maak geen onverwachte bewegingen en lijm hem met een brokje zodat hij het bit pakt. Blijf vooral rustig, vrijwel ieder paard moet een hoofdstel in te krijgen zijn, gewoon rustig doorzetten en geef niet op als het neit lukt! Succes!!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 17:30

Ik ga met Steef mee, haal anders voor de eerste paar keren de neusriem eraf, dan past het beter over het halster heen. Snoepje geven bij het indoen van het bit, werkt ook perfect.

succes ermee!