Kwijlen tijdens her voeren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Tiara

Kwijlen tijdens her voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-05 16:04

Ik ging vanochtend de paarden voeren, en Lady (het paard van mijn zus) die kwijlt altijd wel een beetje als ze eten gaan krijgen. Maar ineens kwijlde ze echt heel veel, net alsof ze net gedronken had en haar mond even leegmaakte zeg maar Tong uitsteken . Dat kan het niet geweest zijn want ze hebben geen waterbakjes, ze krijgen water uit een emmer en ze hadden nog geen water gehad.
Naja, het lijkt me niet al te erg, omdat ze toch spuug aan moeten maken om alles goed door te slikken enzo, maar wel een beetje vreemd Tong uitsteken .
Is dit normaal, en doen jullie paardjes het ook Haha! ?

LittleKathy

Re: Kwijlen tijdens her voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 16:23

Nee mijn pony kwijlt amper, maar een ander paardje waar ik op rij doet dat ook! Flink kwijlen en daarna alles weer oplikken. Lekker smakelijk! Waarschijnlijk niks om je druk over te maken dus!

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 16:47

Mijn shet maakt altijd slobber van alles Haha!.
Als ik haar een appeltje geef gaat ze ontzettend kwijlen en schuimen. Ik weet niet of het wel hoort, maarja, ze is heel gezond dus... Lachen

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 16:55

ja mijn pony doet het ook heel erg, hele slierten kwijl komen eruit als het kuilgras eraan komt *LOL* ze vindt het erg lekker, is gewoon een natuurlijke reactie Knipoog wanneer ze staat te eten staat ze soms echt bellen te blazen *LOL*

(maar over dat water, denk je niet dat het handig is om te zorgen dat je paard altijd kan drinken? als je zo'n zwarte ronde kuip neerzet ofzo hebben ze zeker genoeg voor een nacht)

_Tiara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-05 17:00

Ireentjuh schreef:
(maar over dat water, denk je niet dat het handig is om te zorgen dat je paard altijd kan drinken? als je zo'n zwarte ronde kuip neerzet ofzo hebben ze zeker genoeg voor een nacht)

Dat is inderdaad ook handiger Ja . Maarja... ze gooien ze om Bloos! !
Er kan trouwens wel waterleiding bij die waterbakjes, er zitten waterbakjes in emt zo'n lepel. Ik heb al zo vaak aan mijn vader gevraagt of hij de bakjes aan de waterleiding wou doen. Naja, komt vast wel een keer hoopr ik..

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 18:08

Parouscha doet dit ook.
Als de biks op is, likt ze de voerbak nog even helemaal uit Tong uitsteken , en dan kom je kijken in de bak en dan ligt er een plasje kwijl in Haha!

_Tiara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-05 18:09

parouscha schreef:
Parouscha doet dit ook.
Als de biks op is, likt ze de voerbak nog even helemaal uit Tong uitsteken , en dan kom je kijken in de bak en dan ligt er een plasje kwijl in Haha!

Smakelijk Haha! .

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 20:09

De pony van een vriendin van mij doet dit ook. Zij krijgt elke dag een biet, en als ze die ziet aankomen.. Dan hangen er slierten kwijl uit haar mond alsof ze dagen niks heeft gegeten ofzo Tong uitsteken Ze is echt helemaal gek op bieten!

meimei_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 21:03

Myrthe is echt een kwijlkampioen! Haha!
bij dr bix is het meer bixsoep:P en bij wortels is het nog erger:)
ook appels komen er prachtig gepureerd weer voor de helft uit:P

maartjevO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 21:26

haha, ziet er de lol van in Haha!

_Tiara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-05 22:19

Haha Lachen ! Er is dus niks erg aan. Ik zat even zo te kijken van 'komt die wel goed' Tong uitsteken .
Eigenlijk wel grappig ja *LOL* .

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 22:46

hoi

Ik weet niet of jullie hem wel eens de kiezen laat vijlen, maar kan daar van komen dat ie wat last heeft met kauwen.
Maar de tinker van mijn zus kwijlt ook altijd met z'n muesli maar die word wel elk half tot jaar naar gekeken voor zijn kiezen.
Hij doet het niet extreem maar wel wat maar niet met z'n hooi.
Misschien toch een optie als je niet z'n kiezen hebt laten vijlen omdat misschien te doen.

groetjes Henriette

_Tiara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-05 22:52

Zou kunnen, ze is al 19.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 09:15

mijn pony wordt regelmatig bijgeveild, dus daar zal het niet aan liggen in haar geval. ik dacht ook altijd dat ze wel last zou hebben van haar gebit dat ze zo vies eet, maar dat was dus echt niet het geval.. ze is gewoon een viespeuk Clown van haar biks maakt ze ook een slobbertje, en een geluid dat ze maakt Bloos je ziet aan haar wangen dat ze gewoon bellen staat te blazen ofzo Knipoog

oja chestnut, wij deden in die bakken altijd wat zware stenen, anders werden ze inderdaad omgegooid.. nu hebben we ook automatische Lachen

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 13:00

Owja, dat ken ik. Als ik met het voer aan kom lopen en Wietse hoort/ziet het dan gaat z'n mond open en hoor je het op de vloer kletteren Clown

Morgan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 18:50

mijn shet kwijlt niet echt maar schuimt heel erg met hooi eten Vingers aflikken
Ik heb ook geen idee wat dat betekent is het omdat ze te snel eet ,of omdat ze het zooooo lekker vindt? Haha!

_Tiara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-05 21:33

Morgan1 schreef:
mijn shet kwijlt niet echt maar schuimt heel erg met hooi eten Vingers aflikken
Ik heb ook geen idee wat dat betekent is het omdat ze te snel eet ,of omdat ze het zooooo lekker vindt? Haha!

Paarden maken spuug aan tijdens het eten Knipoog . Naja, ik denk dat Lady spuug aanmaakt vóór het eten Tong uitsteken .

Schatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 21:40

Again had vandaag haar harde broodjes ook helemaal ondergekwijld, omdat ze er eerst met haar hele neus doorheen gaat om de paardenbiks tussen de harde broodjes en de wortelen te zoeken. Haha! . Het is wel voelbaar, maar ik zie niet echt kwijl hangen zoals bij een hond, maar dat kan geen kwaad als het wel zo is. Bij honden heb Knipoog je toch ook dat de ene meer kwijlt dan de ander.

Morgan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 21:53

haha inderdaad(chestnut) voor het eten al ja Haha!
maar vindt het wel grappig om te zien ze is bijna zwart en dan supper witte lippen Haha! Tong uitsteken (ze sopt er ook zo lekker mee)