Gevoelige mondhoeken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tommycat

Gevoelige mondhoeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-05 14:59

Mijn paard heeft wondjes in haar mondhoeken, dat het een beetje open is. Het zijn geen hele grote plekken, het lijkt alsof het een klein beetje ingescheurd is. Dit komt absoluut niet, zoals je meteen denkt als je zoiets leest, door hard aan de teugels trekken. Geloof me: echt niet, mijn instructrice zegt zelfs dat ik wel wat fermer mag zijn met m'n handen.

Ik rij met een dubbelgebroken watertrensje en ik had eerst een maat die iets te groot was, nu met een kleiner maatje heeft ze het ook nog. De instructrice opperde dat het misschien kan zijn dat ze allergisch is voor het materiaal. Heeft een van jullie ervaring met gevoelige mondhoeken en/of allergisch zijn voor metaal? Zou een leren bitje een oplossing zijn en kan iemand die hiermee rijdt mij zijn ervaringen kunnen vertellen?
Verder vraag ik me af of het ook kan helpen om ipv een watertrens een bustrens te gaan gebruiken, omdat de losse ringen van het bit waarmee ik nu rij misschien te veel bewegen in haar mondhoeken en het zo ruw wordt.

Tommycat

Re: Gevoelige mondhoeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-05 15:12

Ohh, zie net dat er een topic is: Kapotte mondhoeken, met hetzelfde verhaal Bloos Ik zal hier eens gaan kijken voor oplossingen..
Maar extra tips altijd welkom!