1200 euro duur voor een draver?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

haf_jessie

1200 euro duur voor een draver?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-05 12:59

Ik heb net op een draver gereden,die aan de longe wel kan galopperen maar onder het zadel nog niet. Ik heb een uur op hem gereden en leert wel snel,alleen maakt de voltes nog niet echt mooi rond en gaat snel van hoefslag af. Hij is 7 maanden onder het zadel zegt de verkoper. Hij heeft 4 jaar(ongeveer 2 keer per maand)op de baan gelopen

Amadeo

Re: 1200 euro duur voor een draver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 13:02

ligt eraan wat je er mee wil gaan doen. Als recreatie draver zou het een betere prijs kunnen zijn dan wanneer het dier nu als rijdier gebruikt gaat worden. Daar is ie natuurlijk nog heel groen in en misschien minder waard. Ik zeg niet dat het zo, ik heb niet veel ervaring met (gepensioneerde) dravers, maar dit is zo wat ik denk bij het lezen van je stukje.

Vraag iemand uit je omgeving om advies, zou ik zeggen, met kennis en ervaring!

Succes

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 13:12

Hoe oud is dit paard? En wat wil je met het paard gaan doen in de toekomst? En wat voor geslacht heeft het paard?

Dravers hoeven meestal niet veel te kosten als ze van de baan gehaald zijn... Ik denk, op basis van wat ik om me heen lees en zie, dat E1200 wel teveel is.

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-05 13:15

het is een ruin,en wil recreatief gaan rijden

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-05 13:17

Hij is bijna 8 jaar

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 13:24

Misschien kun je eens op bv. marktplaats kijken hoeveel er gemiddeld voor een draver van de baan gevraagd wordt?! Dan heb je er zelf ook wat meer zicht op. Vork

Ik blijf er bij dat ik het een flinke smak geld vind voor een uitgekoerste draver.

mmouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 13:35

Wat is duur...

Als hij goed gezond is, kun je nog lang plezier van hem hebben. Wellicht dat er nog een paar honderd euro af kunnen maar echt gek geprijsd vind ik hem niet (gebaseerd op wat ik enkele jaren geleden voor een ex-draver merrie betaald heb).

Maar let er wel op dat je nog een behoorlijke weg te gaan hebt als hij na 7 mnd trainen nog niet onder het zadel kan galopperen en (gebaseerd op de overige tekst) nog niet in balans loopt. Ik zeg niet dat dat erg is, maar wel iets om rekening mee te houden.

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-05 13:42

Zijn benen staan van voren beetje naar buiten,is dit typisch iets voor dravers?

nikki19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 13:46

ik denk dat het iets te veel is (maar ik mag niks zeggen ik heb 2500 gulden voor mijn draver betaald Clown )

maar dat ie na 7 mnd nog niet onder het zadel geloppeerd dat is een beetje vreemd maja ik denk ook dat het wat langer duurt aangezien hij op de baan heeft gelopen en dat dus niet mog

maar als jij het een leuk paard vind dan moet je bij jezelf afvragen wat je ervoor wil geven

ps anders moet je het even hier vragen Vork http://dravers.mine.nu/forum

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 13:54

Volgens mij gaan dravers (en zeker van deze leeftijd en africhting) over het algemeen voor minder weg. Zoals al gezegd, kijk eens op marktplaats e.d. en vergelijk...

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 14:17

Ik was een tijdje geleden ook voor dravers aan het kijken. Ik kon er toen een kopen voor 850 euro. Kon ook nog niet veel. Was rond de 6 jaar en kon og niet galoperen.

Dat vind ik wel een nette prijs.

Ik zal kijken of je er wat vanaf krijgt.

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 18:01

niet aan beginnen!

wij hebben ook een draver gehad en betaalden 2000 gulden incl. winterdeken. die van ons was na een jaar kreupel en dat zou niet meer beter worden. zeker als ze op de baan gelopen hebben... dravers zetten nl hun achterbenen naast hun voorbenen en bij dressuur wil je ze er juist onder hebben.

maar als je hem toch graag wil kopen zou ik ik zowieso er proberen iets vanaf te halen. 1200 euro is denk ik aan de dure kant.

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 18:26

Mm ik denk dat het wel iets lager kan, maar je moet idd kijken wat jij er voor over hebt.
Mijn dravermerrie van 7 jaar, ook van de baan af, heeft er niet zolang gelopen, die wel kan galoperen, ook onder het zadel, die ik recreatief berijd heb ik inc. zadel voor 1100 gekocht.
Ze vroegen 1500 maar dat is echt teveel..

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 18:44

De kunst is om een goedkoop paard te kopen en hiervan een duur paard maken. Pling

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 19:54

Het is maar net hoeveel jij dat beestje waard vind denk ik? En als je twijfelt zou ik het niet doen, er lopen zoveel leuke paarden rond Knipoog

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 20:59

Dravers zijn slechts de slachtprijs waard op het moment dat ze van de baan af komen. Dat is voor gemiddeld 500kg maximaal 400 euro. Meer is er op dat moment ook echt niet voor betaald!
Alles wat je meer betaalt moet dus door de tussenpersoon 'er aan gereden' zijn. Als je dan berekent dat je voor een maand op een africhtingsstal vaak rond de 400 euro kwijt bent, en een gemiddeld paard in één maand wel zadelmak, dat wil zeggen stap, draf en meestal de goede galop, te krijgen is, kom je uit op rond de 800 euro.
En inderdaad, dravers zijn vaak versleten, en vooral als ze al 8 jaar zijn en tot die tijd 2x/maand hebben gekoerst!
Verder kunnen het wel fijne recreatie paarden zijn, meestal goed verkeersmak, drukte en vreemde omgevingen gewend en komen al vanaf zeer jonge leeftijd vaak in de hand (met 2-jarigen kan al gekoerst worden!). En er zijn ook dravers die monté gelopen hebben, dat zijn draverijen met iemand op de rug ipv sulky erachter. Dan heb je dus voor 400 euro een paard dat ook al zadelmak is! Gaat alleen wel hard! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 21:36

Dravers zijn echt geen 1200 euro waard, vooral in deze tijd niet. Bij ons op stal is zelfs een uitgekoersde draver weggegeven, simpelweg omdat de eigenaren het sneu vonden dat ze naar de slacht moest.

Ik weet niet hoe verliefd je bent op dit paardje, maar er kan echt wel iets van de prijs af...400 euro vind ik persoonlijk een best leuk bedrag.

Een nadeel van de twee dravers die bij ons op stal staan is dat ze beide extreem angstig reageren op vreemde geluiden. Ze zijn absoluut niet sociaal naar andere paarden. Zijn ook niet sociaal naar mensen. De draver die naast mijn paardje staat is extreem voedernijdig en trapt de hele wand aan gort wanneer mijn paardje iets eerder eten krijgt. De andere draver (gratis weggegeven) vertoont dit gedrag ook.
Dit hoeft natuurlijk niet aan ´het ras draver´te liggen. Maar viel me gewoon op.

donny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 22:00

ik heb dinsdag een draver gekocht via internet.
ik heb haar alleen nog maar op een foto gezien want ze staat in frankrijk.
maar toen ik haar zag was ik verkocht. dus ik heb gebeld en haar genomen.
ze kost 700 euro met vervoerskosten.

PingWing

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 22:34

Ik heb afgelopen najaar 3 maanden in Zweden stage gelopen met Ania, en daar word best veel gekoerst. We zijn n paar keer meeg egaan naar een koers, en we hebben hier zelfs mensen leren kennen die hun draver gratis wegdoen. Meestal zijn deze nog geen 5 jaar. Ze worden dan weg gedaan als groene paarden. Ze zijn dus niet ingereden. Omdat ik op dit aanbod heb kunnen ingaan vind ik elke euro die voor een draver betaald word te veel Knipoog Maar als ik een draver van 8 jaar zou kopen, die 4 jaar gekoerst heeft zou ik er denk ik rond de 650 euro voor over hebben.

Dat het dier nu nog niet onder zadel kan galopperen kun jeh em niet kwalijk nemen. Hij is 8 jaar, en ze hebben er 4 jaar lang op getimmerd dat galop verboden is. Het paard heeft de galop dus verdreven. Het snapt t gewoon niet meer. Ik weet ook niet of je een paad van 8 nog eens opnieuw de galop aan kunt leren, ook omdat hij zo lang gekoerst heeft....

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 22:40

Oké, hier even mijn informatie.
Weet je zeker dat hij 8 jaar is?
2 jaar geleden heb ik namelijk ook een draver gekocht van zogenaamd 8 jaar... ze was 5 bleek achteraf Bloos .
Haal er zo wie zo een veearts bij om hem te laten keuren, dan kan er meteen gekeken worden of hij ge-chipt is. (vraag wel even van te voren of de veearts zo'n ding mee neemt om de chip te lezen Knipoog )
Als er een chip is (zijn meestal ge-chipt) kan je bellen met het NDR en alle informatie over wedstrijden, leeftijd, ouders en eventueele dood volgt.
Moest ik even kwijt, ging de vraag eigenlijk niet over Bloos wil niet zeikerig doen hoor Knipoog
Ben zelf een beetje belazerd Boos! maar heb nu wel de liefste draver van de wereld hoor Lovers .

De prijs is wel aan de hoge kant vind ik, vooral omdat hij onder het zadel geen galop laat zien...
Maar ik weet ook uit eigen ervaring dat de galop goed kan komen maar 7 maanden vind ik erg nogmaals erg lang duren.
Maar goed, als je verliefd bent...
Anders moet je eens goed kijken hoe hij de galop aan de longeerlijn doet... moet hij er echt naar toegeslagen worden, raakt hij nu nog in paniek maar vooral kan je hem snel gerust stellen, echt heel belangrijk.

Ben benieuwd hoe het afloopt>
laten weten hoor Knipoog

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 18:10

Een achtjarige draver is wel gechipt, door de NDR ( die van mij is ook 8, in dat jaar zijn ze begonnen). Die van mij heeft ook vier jaar gekoerst en is vanwege een peesblessure gestopt. Ik rij nu endurance met hem, en dat kan ie prima aan.
1200 vindt ik voor een 8 jarige die niets kan wel veel. Meer dan 900 euro zou ik niet geven. Maar ik moet zeggen dat de meeste dravers wel snel leren. Maar hij heeft dus vier jaar gekoerst, weet je ook waarom hij gestopt is? Weet je de naam toevallig ook (begint met een O) dan kan ik misschien wel wat uitvinden. De meeste stoppen omdat ze niet snel genoeg zijn, te snel in galop gaan. Zoiets is voor jou dus wel goed.
Mocht je verder nog iets willen weten, pb gerust. Ja

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 18:14

PingWing schreef:
Dat het dier nu nog niet onder zadel kan galopperen kun jeh em niet kwalijk nemen. Hij is 8 jaar, en ze hebben er 4 jaar lang op getimmerd dat galop verboden is. Het paard heeft de galop dus verdreven. Het snapt t gewoon niet meer. Ik weet ook niet of je een paad van 8 nog eens opnieuw de galop aan kunt leren, ook omdat hij zo lang gekoerst heeft....

Ik heb het idee dat jij een heleboel denkt te weten... Verward

Elke draver kan galopperen. Die van mij (die nu dus 8 is) doet het ook pas sinds een jaar onder het zadel. Maar hij kan het prima. Als je er aan werkt, kan ie een prima galop hebben. Onze vierjarige (die afgelopen jaar 5x heeft gewonnen, winsom van 3000 euro) kan ook prima galopperen, en doet dit ook uit zichzelf in het weiland. Voor de sulky alleen niet. Het zijn slimme paarden, ze leren snel genoeg en weten precies wanneer ze moeten werken en wanneer het voor de lol is Ja

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 18:18

Ik heb wel wat meer betaald voor de mijne, en onderhand is hij nog meer waard geworden. Ligt er dus puur aan wat voor een type draver je wilt kopen, je zal iig aan de bouw al snel genoeg zien wat je er mee kunt.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 19:00

jeetje heb toen voor mijn merrie koud van de baan 1100 betaald
had ook een typische dravers loopje met 3 maanden was dat er uit en galoppeerde ook net jes onder het zadel

arbeids galop gestrekte galop harde galop rengalop en nog een tandje der bij Haha!

en kon heeeel goed met andere op de wei had geen voernijd en trapte niet haar box verrot , gewoon een brave merrie en de andere dravers die ik ken hadden ook niet van die rare kuren

in de regel zijn het verkeersmakke brave beestjes
die snel leren ,

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 19:46

Tja... zoals hiervoor ook al werd gezegd, wat is veel? het is maar net wat de gek ervoor geeft. Ikzelf zou geen 1200 euro betalen voor zo'n paard. Dravers gaan vaak voor goedkoper weg, maar dat wil niet zeggen dat je er niet meer voor kan vragen. Hiervoor werd gezegd dat een draver alleen maar slachtprijs waard is. Tja... een KWPN-er dan toch ook? Deze is nou 7 maanden onder het zadel, maar is in die tijd de galop ook geoefend, of is er tijdens zijn koerscarriere een zadel op zijn rug gelegd en mocht ie toen nog niet galopperen?

Een draver van 8 jaar hoeft overigens nog lang niet versleten te zijn hoor. Die gaan nog jaren mee Lachen Het zijn harde, sterke, gezonde dieren die wel tegen een stootje kunnen (in het algemeen). Verder zijn ze vaak braaf, goed verkeersmak en niet schrikkerig. Dus als je graag wat meer betaald voor een goed bomproof recreatiepaard, dan zou ik zeggen ga ervoor!