Hoe hebben jullie je paard betaald?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Paard gekocht op afbetaling (A) of contant (C) afgerekend?

Paard kostte: < €1000,- , op afbetaling (A)
4 (2%)
Paard kostte: < €1000,- , in een keer betaald, dus contant (C)
21 (14%)
Paard kostte: €1001 - € 2000,- (A)
7 (4%)
Paard kostte: €1001 - € 2000,- (C)
37 (25%)
Paard kostte: €2001 - € 3000,- (A)
4 (2%)
Paard kostte: €2001 - € 3000,- (C)
19 (13%)
Paard kostte: €3001 - € 4000,- (A)
2 (1%)
Paard kostte: €3001 - € 4000,- (C)
12 (8%)
Paard kostte: €4001 - € 5000,- (A)
Geen stemmen
Paard kostte: €4001 - € 5000,- (C)
13 (9%)
Paard kostte: > €5000,- (A)
3 (2%)
Paard kostte: > €5000,- (C)
22 (15%)

Totaal aantal stemmen: 144

HippoLogic

Hoe hebben jullie je paard betaald?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-05 09:21

Mijn eerste pony heb ik op afbetaling gekocht. Hij kosste FL 2000,- (€900,-). Ik zat nog op de middelbare school dus het was logisch dat ik niet zoveel geld op mijn zilvervlootrekening ( Nagelbijten / Gniffelen , da's echt lang geleden) had staan. Mijn ouders hebben mij het geld renteloos geleend. We zijn twaalf jaar verder en de pony is allang afbetaald. Ik ben nu op zoek naar een rijpaard.

Soms schrik ik best wel eens van de prijzen. Als ik een leuk paard zie, kijk ik naar de prijs en denk ik: "Mmm, deze kost nog x jaar stalgeld opzij leggen voor ik aan zoiets kan denken." Ik vraag me af hoe andere mensen hun paard hebben betaald?

In de poll kun je aangeven of je hem op afbetaling (A) hebt gekocht. Het is niet zo belangrijk hoe dat dan is geregeld. Of je het paard in termijnen aan de verkoper betaald of ergens een lening hebt afgesloten, of anders.

Het kan ook zijn dat je hem contant (C) hebt afgerekend, dus het hele bedrag ineens hebt voldaan, zonder het geld te lenen.

Een poll is vrij onpersoonlijk. Een toelichting geven (per pb) mag, hoeft niet.

Belli

Re: Hoe hebben jullie je paard betaald?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 09:24

Hay

wij hebben het contant betaald, heb een deel van mn vader gekregen, net iets meer dan de helft en het andere deel zelf betaald, hij koste 7500€. Ik heb daarvoor nog paarden gehad, maar ik denk dat dit toch echt mijn "eerste" belangrijke paardje was!

xxx

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 09:28

Mmmm.. ik kreeg mijn paardje van zijn vorige baas! Haha! Dus ik hoefde niks te betalen... Bloos

Aramat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 09:32

Een vriendin van mij heeft nu ook dr pony te koop staan en er zijn een paar mensen die hebben gevraagd of ze m op afbetaling kunnen kopen. Als ze het hele bedrag niet kunnen betalen vraag ik me altijd af hoe die mensen ooit een operatie ofzo denken te gaan betalen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 09:38

ik zou nooit een paard op afbetaling verkopen. Ik heb altijd het idee dat je na een paar betalingen kunt fluiten naar je centen.

Ik ken wel constructies waarbij ruiters door het trainen van paarden op eigen kosten deeleigenaar werden gemaakt. Dan hebben beide partijen voordeel van de waardevermeerdering van het paard door de training.

Vaak krijg je een aanbetaling (handgeld) van ong 10% en de rest na keuren van het paard.

bogie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 09:40

Ik heb mijn vakantiegeld vorig jaar opzij gezet en daarnaast heel veel gespaard. Nu ik mn paardje heb gekocht kan ik alle kosten gewoon betalen.

Het nadeel van op afbetaling kopen vind ik dat je elke maand weer een vast bedrag af kan dragen, waardoor je minder geld voor jezelf overhoudt.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 09:42

Mijn vader heeft mijn eerste pony gekocht voor iets van 500 gulden (A-B). Deze pony was in eerste instantie geen stuiver waard, slecht gereden,super dik, maar mijn vader zag er kwaliteiten in...er stond ook al een D-pony veulen klaar. Deze pony heb ik tot het Z gereden en de D-pony was toen gedekt en het veulen was inmiddels al 3 (lees: 6 jaar verder). Toen heb ik de E-pony (veulen van de D) nog een tijd doorgereden maar de A en de D zijn tegelijkertijd verkocht. Dit geld apart gezet. Toen ik ook te groot werd voor de E heb ik deze ook goed kunnen verkopen (jong en kwaliteit). Van al het geld heb ik toen mijn huidige paard gekocht...beetje geinvesteerd in de toekomst Haha!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 09:45

heb alles handje contantje betaald

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 09:49

het is vandaag de dag zo gemakkleijk om geld te lenen, dat heel veel mensen ankopen doen die ze later dubbel dwars terug moeten betalen.

Nee, ik spaar nog effe verder, en dan geheel contant, hoop wel een reserve over te houden, voor evt, onverwachte kosten. Haha!

En weet je wat het banketstaaf is, steeds als ik een leuk bedrag gespaart heb, voor een paardje, gaat er iets "groots" kapot in huis, zou het me niet gegunt zijn Knipoog

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 09:52

Mijn paard kostte tussen de 4001 en 5000 euro en heb ik meteen contant betaald. Dit kon ik omdat ik van tevoren flink had gespaard. Wilde ook niet in de "schulden" zitten als ik een paard zou kopen.

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 10:00

ik heb de mijne nog steeds niet afbetaald en we zijn al bijna een jaar verder Tong uitsteken
ik heb het renteloos bij mn ouders geleend, en ze hadden er geen haast mee, dus ik doe nu eerst even mn rijbewijs halen, en dan zorg ik gewoon dat mn paard binnen no-time is afbetaald.
hij kostte €1050 en dat heb ik best snel weer bij elkaar gewerkt/verzameld als ik mn rijbewijs nu niet hoefde te betalen :S
maargoed ik had daarvoor nog een paar leningen staan voor een nieuwe computer en een ticket naar amerika Clown (die moesten wel snel afbetaald worden Tong uitsteken)

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 10:25

ehh, ik heb geloof ik een foutje gemaakt bij je poll... Ik heb per ongeluk het eerste antwoord ingevuld maar dat klopt dus niet Clown Ik heb mijn paard gekocht voor de klasse 2000 - 3000 en ik heb het bedrag in een keer betaald Knipoog .

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 10:33

Gaat je geen reet aan wat ik betaald heb!

Heb er 2 , en de eerste heb ik contant betaald en de tweede in 2 termijnen, dwz een aanbetaling en de rest overgemaakt.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 10:35

Ik hou er niet van om bij mensen in de schulden te staan en heb mijn paard direct contant afgerekend, nadat ze was goedgekeurd en in haar stalletje bij mij thuis stond.

Ik ben nog van de oude stempel dat wanneer je iets niet direct kan betalen, je gewoon doorspaard tot je het geld wel bij elkaar hebt. Bloos

Guetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 10:42

ik heb mijn paard voor de helft betaald. andere helft hebben mijn ouders betaald.
had nog geld van mijn vorige pony gekregen. dat ha dik dus gespaard. en het geld dat ik na mijn ongeluk had gekregen, heb ik ervoor gebruikt.
bedrag was boven de €5000,-
in 1 keer contact dus...

_maud_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 10:46

contant, althans mijn ouders hebben haar betaald.

sabje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 10:56

ik heb hem zelf betaald in 1 keer contant

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 11:14

Contant, maar 125€ is ook niet echt een enorm bedrag Knipoog

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 11:32

Heb me paardje in 2x afbetaalt Tong uitsteken

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 11:53

Mijn paard koste tussen de € 3001,00 - € 4000,00 en ik heb hem (C) contant ineens voldaan.
Ik heb het bedrag in drie maanden bij elkaar gekregen door echt drie maanden lang krom te liggen.
Ik heb het gered om met de salaris van mijn man alles te betalen zodat we mijn salaris "over hadden" om te sparen.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 11:54

Ik heb Sting contant betaald. Achteraf gezien best link, maar mn pappie was erbij, en die had het geld veilig in zn binnenzak zitten Lachen.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 11:57

Zep schreef:
ik zou nooit een paard op afbetaling verkopen. Ik heb altijd het idee dat je na een paar betalingen kunt fluiten naar je centen.

Ik ken wel constructies waarbij ruiters door het trainen van paarden op eigen kosten deeleigenaar werden gemaakt. Dan hebben beide partijen voordeel van de waardevermeerdering van het paard door de training.

Vaak krijg je een aanbetaling (handgeld) van ong 10% en de rest na keuren van het paard.

Met een goed contract hoef je daar niet bang voor te zijn!

Ik heb breit ook op afbetaling gekocht. Heb de helft aanbetaald en de andere helft in 4 maanden afbetaald.
We hadden een contract gemaakt met daarin dat als ik niet zou betalen zij het paard zonder pardon kon ophalen. En dat als ik alles had afbetaald zij de papieren zou opsturen (die is ze langs komen brengen uiteindelijk vanuit groningen om hem nog een keer te zien Haha!)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 12:08

Heb mijn beide pony's gewoon in 1x gekocht contant...Op afbetaling zal ik nooit doen, stel dat er wat gebeurt dan moet je de rekening betalen en nog geld hebben om de pony verder af te betalen...

Dus als ik ze koop is het in 1x of gewoon niet Haha!

Zo gaat het ook mocht ik ze moeten verkopen. Mensen die op afbetaling willen kopen word vriendelijk verzocht verder te zoeken Ja

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 12:30

Ik heb beide keren contant betaald. Omdat de kosten om een paard te houden nogal hoog zijn lijkt het me niet echt verstandig om op afbetaling te kopen, ik spaar dan liever een paar maanden langer.

Wat doe je trouwens mocht het paard komen te overlijden en je hebt nog niet afbetaald?

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 12:36

1000 contant Haha!