Langharige shet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

anne7

Langharige shet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-05 22:20

Zoals ongetwijfeld de meeste shets heeft de mijne een heerlijk dikke wintervacht (hij staat de hele dag buiten zonder deken).
Nou heb ik tegenwoordig iemand die er lekker mee aan de slag gaat en met hem buiten rijdt. het nadeel: hij hoeft maar 5 minuten te draven en hij is al zeiknat. en droog krijgen ho maar.
ze heeft vanmiddag met hem gereden, en vanavond waren zijn haren nog nat (hij voelde wel warm aan op zijn huid) Voor de zekerheid heb ik er toch maar een fleece dek opgelegd. (s'nachts staat hij op stal)
Wat kan ik nu het beste doen? Ik weet dat het eigenlijk te laat is om te scheren, maar dit is ook geen ideale situatie.
Een goeie deken (300 grams) heb ik al klaar liggen in het geval ik hem toch nog scheer.

Siegje

Re: Langharige shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 22:48

Het kan geen kwaad hoor..
De werking van de vacht is hetzelfde als die van een zweetdeken.
en aangezien jij hem nooit een deken op hebt gehad vanaf de zomer en hij gewoon in het land staan, is het echt geen probleem..
op www.paardnatuurlijk.nl kun je meer info vinden over hoe de paardenvacht werkt.
Succes!

Siegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 22:51

wynoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 22:51

Ikzelf zou hem nu niet meer scheren, over een maand of 2 is de ergste vacht er al af. Gewoon volgende winter vroeg met een deken beginnen en hopen dat z'n vacht niet zo dik wordt.