Paardentrailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle_Don

Paardentrailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-05 20:53

Ik ben opzoek naar een 1,5 paardstrailer. Cool Maar nu wil ik daar graag wat info over.
Hoe zit dat met de keuring van zo'n trailer, moet je die ieder jaar laten keuren?
En wat kost zo'n keuring.
Hoe zit het met de (WA)verzekering, sluit je die af bij je autoverzekering of is het appart.
En als je een appart kenteken gebruikt voor een trailer zit daar meteen een WAverz. aan vast.
Kan iedereen mijn trailer gewoon lenen of moet ik dan aan mijn verz. doorgeven wie er mee rijd?

Oh...heb je een 1.5 paardstrailer te koop. laat het dan ook weten!!! Haha! Pling

groetjes Michelle

gabyfedde

Re: Paardentrailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 20:59

Michelle_Don schreef:
Ik ben opzoek naar een 1,5 paardstrailer. Cool Maar nu wil ik daar graag wat info over.
Hoe zit dat met de keuring van zo'n trailer, moet je die ieder jaar laten keuren?
En wat kost zo'n keuring.
Hoe zit het met de (WA)verzekering, sluit je die af bij je autoverzekering of is het appart.
En als je een appart kenteken gebruikt voor een trailer zit daar meteen een WAverz. aan vast.
Kan iedereen mijn trailer gewoon lenen of moet ik dan aan mijn verz. doorgeven wie er mee rijd?

Oh...heb je een 1.5 paardstrailer te koop. laat het dan ook weten!!! Haha! Pling

groetjes Michelle

Keuren hoeft (nog) niet, het is natuurlijk wel veilig om hem zo nu en dan eens na te laten kijken.
Wat wel verplicht schijnt te zijn is wegenbelasting, alleen de meeste mensen weten dit niet.
Apart kenteken is verplicht. Als trailer achter auto hangt is hij (volgens mij) meeverzekerd met auto.
Iedereen mag je trailer lenen. (al leen ik de mijne nooit meer uit, er is altijd wel wat mee als je hem terugkrijgt)

Michelle_Don

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-05 21:08

hey thanks...... OK dan!

nu nog een trailer ha ha

Maar weet je ook hoeveel je betaald aan wegenbelasting voor een trailer?

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 21:25

Michelle_Don schreef:
hey thanks...... OK dan!

nu nog een trailer ha ha

Maar weet je ook hoeveel je betaald aan wegenbelasting voor een trailer?

Geen idee, is vast wel te vinden op de site van de belastingdienst.
Ik heb zelf een Hotra trailer en ben daar zeer over te spreken, Hotra heeft ook een hele goede service.

Michelle_Don

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-05 21:42

oké.....ik zal hetr in gedachten houden.

Ik ben zelf eigenlijk niet zo thuis in de merken. Maar ik heb nog een BIT gevonden waar ze merken in testen......

Ik zoek niet echt een heel bijzondere trailer. Hij hoeft niet mooier te zijn dan de auto. Als tie maar vijlig is.

Betaal jij momenteel geen wegenbelasting voor je trailer?

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 08:01

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 09:39

Denk er wel aan dat de trailer meeverzekerd is met de auto voor de schade die de trailer veroorzaakt. Schade aan de trailer zelf is niet meeverzekerd. Het is wel verstandig om daar een aparte trailerverzekering voor af te sluiten.

Keuren is inderdaad niet verplicht maar het is heel verstandig om een trailer jaarlijks na te laten kijken. Je vervoert een kostbaar bezit en je moet er toch niet aan denken dat die door een technisch mankement gewond raakt of erger.

Koop alleen een trailer met kenteken. Er zijn nog trailers zonder kenteken op de markt.

Als je de trailer apart verzekerd hebt kun je hem ook uitlenen zonder dat te melden maar schade veroorzaakt door derden zal niet vergoed worden, wel als hij in de prak wordt gereden maar dan ben je ook geld kwijt. Daarom is het meestal niet zo verstandig om een trailer uit te lenen.

mmouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 13:26

Ik betaal voor mijn (toevallig ook Hotra Knipoog) trailer E 24 per jaar aan wegenbelasting en E 35 aan verzekeringspremie.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 17:03

Huh? ik betaal wel een hele 8 (jazeker, ik moet er krom voor liggen om het te kunnen ophoesten, hahaha Haha! ) euro per jaar wegenbelasting voor mijn dikke 2 paards, heb jij het volledige tarief en ik de oude '60-dagenkaart'? gebruik jij m zakelijk of prive?
als je m alleen prive gebruikt gaan ze ervan uit dat ie maar een x aantal keren per jaar op de weg is en daarom hoef je niet de volle mep te betalen (even simplistisch uitgelegd). Maar dan moet je dat wel even zelf aangeven.

mmouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 19:15

cissy schreef:
Huh? ik betaal wel een hele 8 (jazeker, ik moet er krom voor liggen om het te kunnen ophoesten, hahaha Haha! ) euro per jaar wegenbelasting voor mijn dikke 2 paards, heb jij het volledige tarief en ik de oude '60-dagenkaart'? gebruik jij m zakelijk of prive?
als je m alleen prive gebruikt gaan ze ervan uit dat ie maar een x aantal keren per jaar op de weg is en daarom hoef je niet de volle mep te betalen (even simplistisch uitgelegd). Maar dan moet je dat wel even zelf aangeven.

Thanks, goed om te weten ga t gelijk ff regelen!

Michelle_Don

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-05 21:02

Ik heb toevallig vandaag naar de RDW (RijksDienstWegverkeer) gebeld om te vragen hoe het zit met die keuring.

MAAR JE BENT WEL VERPLICHT JE TRAILER JAARLIJKS TE LATEN KEUREN!!!
Nagelbijten / Gniffelen

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 21:12

Michelle_Don schreef:
Ik heb toevallig vandaag naar de RDW (RijksDienstWegverkeer) gebeld om te vragen hoe het zit met die keuring.

MAAR JE BENT WEL VERPLICHT JE TRAILER JAARLIJKS TE LATEN KEUREN!!!

Nagelbijten / Gniffelen

Dat is het eerste wat mijn man ook riep toen ik hem dit topic voorlas.
Maar goed dat je het even nagevraagt hebt.

Als ik het me goed herinner (pin me er niet aan vast) is er, niet zo heel lang geleden, ook een topic geweest over het keuren van de trailer.
Daar werd toen ook gezegt dat héél veel trailereigenaren niet weten (en dat blijkt) dat een trailer inderdaad jaarlijks gekeurt moet worden!

Michelle_Don

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-05 21:19

Een ding is me nog niet duidelijk.

Zo'n trailer moet of heeft een eigen kenteken, zit daar nu gelijk een WA versekering aan vast (net als bij een brommer).

Of moet ik via mijn autoverz. een trailerverz afsluiten.

Hoe hebben jullie dat gedaan????

Michelle_Don

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-05 21:01

In het blad Paard & Co van feb.'05 staat een stukje over trailers. Pling

Wat er onder andere in staat is dat je als particulier je trailer niet jaarlijks hoeft te laten keuren. Knipoog
In de beroepssector moeten trailers jaarlijks worden gekeurd (rijksdienst voor keuring Vee en Vlees).
Wel geven ze aan dat een keuring voor particulieren wel is aan te raden ivm. veiligheid. Pling Je kunt daarvoor naar de Bovag-garage.

Misschien hebben jullie hier ook iets aan.