S&K

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

S&K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-05 19:48

Ik ben een echte dressuurruiter. Ik heb ook een dressuurzadel. Maar afentoe vind ik het wel leuk om te springen voor de afwisseling.

Ik kan alleen echt niet springen met een dressuurzadel (zijn ze natuurlijk ook niet voor gemaakt). Ik vlieg alle kanten op.

Nu zag ik dat de S&K wel goedkope veelzeidigheidszadeltjes heeft.

Weten jullie hoe de kwaliteit is? Ik zou er niet veel op rijden ongeveer 1x in de maand.

En waar kun je ze kopen? Heeft S&K ook een site?

Ik heb ook gezien dat S&K dekens verkoopt. Ik vond ze er mooi uitzien.

Maar wat is daarvan de kwaliteit? En waar kun je ze kopen? En hoe vallen ze kwa maat?

Alvast bedankt

sarahlou

Re: S&K

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 20:18

Van de zadels weet ik weinig. Maar ik heb wel een S&K deken. Die bevalt tot nu toe prima. Het is een 300 grams waterdichte deken. En hij is ook echt waterdicht! De maat is ook prima, verschuift bijna niet. Volgens mij vallen ze gewoon uit.
Normaal heb ik altijd dekens van HH dus het was voor mij ook een uitprobeersel.
Ik heb hem gekocht in Nuenen bij de ruitersportzaak. Weet niet waar ze ze nog meer verkopen

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 23:01

Ze staan bij BM stables op de site, onder het kopje toebehoren (kosten iets van 150 euro geloof ik).
Voor zo nu en dan mee te rijden/springen is er denk ik niks mee, maar om dagelijks te gebruiken vind ik 't niks. Ik zit er gewoon niet lekker op en mijn bijrijdertje ook niet. Ik zal blij zijn als mijn paardje een ander zadeltje krijgt (en dat gebeurt morgen gelukkig!).

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-05 23:48

Ja het gaat echt om 1 a 2 keer per maand. Ik ben zelf een echte dressuurruiter. Maar mijn paard vind het ook erg leuk om te springen en ik vind het ook wel leuk voor de afwisseling.
maar springen op een dressuurzadel vind ik geen succes. Je hebt geen steun om in de verlichte zit te zitten. Klein sprongentje gaat wel. maar om echt wat hoger te gaan is het niks.

Zijn er eigenlijk nog meer goedkopere merken? Ik vond voor die ene keer dat ik spring 150 euro wel leuk.

Op wat voor paarden past eiegnlijk zo'n zadeltje?

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 23:53

Ik heb voor minder dan het bedrag dat jij noemt een (oude) tweedehands Stübben springzadel gekocht, je moet een beetje geluk hebben dat je er tegenaan loopt, maar ik heb er een fijn zadeltje aan voor erbij. En stukken beter dan een S&K, ik heb die zadels wel eens gezien, vond het niet veel, net karton.
Ik zou als je toch een zadel koopt speciaal voor het springen ook een springzadel kopen en geen vzh, dat springt echt veel fijner.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 08:57

misschien is een wintec iets? die heb ik zelf ook een.
sommige mensen vinden dat niks, maar mij bevalt ie prima Ja

gewoon een beetje rondkijken op marktplaats ofzo. zoals magreet al zegt, met een beetje geluk loopt je tegen iets leuks aan.

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 09:02

Ik zou eerst voor een tweedehands zadeltje gaan zoeken. Gewoon van een goed merk, gebruikt zijn ze dan toch al vaak goedkoper. Ik denkt dat als je een goed, gebruikt zadeltje hebt, langer mee gaat, als een nieuw goedkoop merk. Ik ken het merk S&K niet, dus ik kan niet oordelen, misschien kun je zelf een keer naar een ruitersport winkel gaan, meestal kun je er dan ook wel even op zitten, voel je het meteen Knipoog

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 11:07

Ik heb twee dekens van S&K. Ben er super tevreden over. Alle twee waterdicht en dat blijven ze ook. Ze zijn eigenlijk te root voor mijn shet maarblijven echt super liggen.