Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ikke schreef:Waarom zou je? Wat is het voordeel van chip?
Ik doe het niet, ik zie geen enkel voordeel, dus nee, voor mij andere methodes.
cadmaddie schreef:is het echt al verplicht?
ik chip die van mij liever niet, ik rijd geen wedstrijden de komende jaren, moet ik nou ook een ontheffing gaan regelen of is dat dan niet nodig?
t ding eruit.
Ruudjw schreef:
1 ik rij wedstrijden, dus is het verplicht
Citaat:2 ik zie er geen kwaad in, zou bij mezelf ook rustig een chip zetten
Citaat:3 hij staat geregistreerd, dus bij diefstal sneller te traceren / moeilijker te verkopen
! Als je paard over de grens gaat, ben je hem voorgoed kwijt! Duitsland doet bijv. niet aan chippen....Citaat:4 DNA is me te veel rompslomp, en ik heb geen zin om die tests iedere keer zelf te betalen
Citaat:5 hij is ingebracht tijdens z'n castratie, en heeft er dus helemaal niets van gemerkt.
Citaat:6 er zijn nog steeds geen bewezen nadelen

toscana schreef:cadmaddie schreef:is het echt al verplicht?
ik chip die van mij liever niet, ik rijd geen wedstrijden de komende jaren, moet ik nou ook een ontheffing gaan regelen of is dat dan niet nodig?
Het is al verplicht. Als je de weg op gaat met je paard of pony.
Vraag dan een ontheffing aan, want wat doe je als je met je dier naar een kliniek moet? Dan zul je toch met een trailer de weg op moeten en dan moet hij gechipt zijn in Nederland.

hoe lang duurt dat dan voordat zo`n paspoort komt?
) ikke schreef:
NEE, het is NIET verplicht!!!
De registratie is verplicht, echter chip is een van de mogelijkheden, DNA is ook een mogelijkheid en wie weet wat LNV nu nog uit de hoge hoed gaat toveren.
Je moet op dit moment een paspoort bij je paard hebben, meer niet! En nee, er is GEEN koppeling tussen paspoort en chip!
!

ponyfan schreef:maar ik ben nu te lui om naar boven te lopen