Manenvraagje? Vlechten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KissMeQuick

Manenvraagje? Vlechten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-05 14:59

Mijn paard heeft manen die 2 kanten opvallen, helpt het dan om een keer de manen in te vlechten en dat dan een dag te laten zitten? Is hier iemand die dat eens gedaan heeft? En hoe was dan jullie ervaring? Moet je de manen dan ook nat maken??

Guetta

Re: Manenvraagje? Vlechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 15:20

mijn paard had ook manen aan 2 kanten...
ik vlocht hem sowieso elke week in.
en liet het er gewoon 3 a 4 dagen na concours inzitten..
zijn manen gingen naar 1 kant hangen.

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 15:50

Waarom wil je ze naar 1 kant hebben? Ik vind het altijd wel stoer en ondeugend staan... Haha!

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 15:53

mijn paard z'n manen groeide ook 2 kanten op.ik vlecht ze regelmatig in en laat dat een paar dagen zitten. ze vallen nu mooi 1 kant op en ik maak ze niet nat van tevoren. succes!!

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 16:09

Mijn paard heeft er ook last van en dan vlecht ik de manen, laat het ongeveer 4 dagen zitten. Dan blijven ze 3 dagen goed hangen en daarna is het weer hetzelfde als daarvoor. Ben van plan om het met de zomer te doen omdat ik het nu zo mega koud vind om te vlechten.

Siegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 16:22

Solide schreef:
Mijn paard heeft er ook last van en dan vlecht ik de manen, laat het ongeveer 4 dagen zitten. Dan blijven ze 3 dagen goed hangen en daarna is het weer hetzelfde als daarvoor. Ben van plan om het met de zomer te doen omdat ik het nu zo mega koud vind om te vlechten.

LAST?? ik vind het geweldig!
Mijn haflinger (ok misschien een heel ander type..) die heeft het ook en ik vind het erg leuk staan..
Hij heeft erg dikke manen en het staat veel speelser.
Haha!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 17:08

Heeft je paard lange of korte manen?
Als ze kort zijn kan het ook door het trekken komen, dat je ze te kort trekt en dan gaat het overeind staan. Dat heeft mijn pony ook. Als ze langer worden vallen ze weer neer.

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 17:18

Bij Solide staan ze altijd alle kanten op. En vind ik wel jammer. Op zich wel stoer en speels, maar ja een beetje netter kan ook wel Knipoog

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 18:01

Ik heb wel eens gehoord dat het helpt om de manen met bier te besprenkelen en dan de goede kant op kammen. Maar of het echt helpt? Geen idee.....

Vlechten maken en dan een poosje laten zitten helpt wel!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 19:22

Mijn pony had ook een dubbele manenkam. Vorig jaar zomer heb ik zijn manen de hele tijd ingevlochen naar 1 kant. Super mooie dikke manen had hij toen aan 1 kant, ik helemaal blij.

Nu heeft hij weer een dubbele manenkam. Ziet er toch wel stoer uti dus laat er maar bij zitten want dat vlechten de hele tijd.

balli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 20:08

ohw my god!
ik sta regelmatig bij ijslanders dubbelmanen te maken! dus mooi naar twee kanten, precies in het midden een rechte schijding (jaja ik kan het echt Tong uitsteken )....
wat is er in godsnaam mis met manen aan twee kanten! mooi toch???

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 20:11

Een paard bij mij op stal had ook 'last' van manen die naar beide kanten vielen. Vlechten hielp niet bij hem, dus is hij inmiddels voorzien van een hanenkam door zijn eigenaresse.

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 20:22

Als Solide haar manen zo blijven dan laat ik het er ook bij, maar probeer wel gewoon alles aan 1 kant te krijgen. Liefst de rechterkant, maar ben bang dat het straks gewoon de linkerkant wordt omdat daar de meeste manen heen vallen.

Van de zomer ga ik het gewoon proberen.Haha!

Larish

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 20:31

Kelly heeft dit ook, en vind het niet echt bepaald mooi Haha! Maar dat komt ook omdat haar manen nog varieren van lang/kort. Misschien dat het veranderd als ze wat op èèn lengte komen.

balli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 20:54

bij de stal waar ik rijd, staat een ijslander... (zijn ze allemaal maar ok) zij heeft gigantisch veel manen... meeste aan een kant, daardoor is haar manenkam scheef getrokken... die vlecht ik dus dubbel... en de hengsten bijv.

ik vin dubbele manen bij shetjes, haffies, tinkers, ijsjes toch echt mooier als naar een kant hoor!