Paardenwerk buitenland?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ojasper

Paardenwerk buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-05 13:49

Omdat ik nog niet goed weet wat ik na mijn stage wil gaan doen wil ik meer informatie inwinnen over het werken in het buitenland.
Ik denk dan wel aan werk grotendeels met paarden.

Wie heeft er weleens een tijdje in het buitenland gewerkt? Wat voor werk e.d.?

Ik ben heel benieuwd! Lachen

Chronos

Re: Paardenwerk buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 14:31

Ik ken wel wat mensen die in het buitenland hebben gewerkt en wat ik hoor is dat zwitserland heel goed betaald... maar anders zou je eens contact op kunnen nemen met het Homac

sphinxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 18:28

Je kunt ook kijken op www.eurohorsegrooms.nl, daar staan ook vacatures op. Twee meiden uit de buurt hier hebben via hun op resp. een springstal en een sgw (of in ieder geval die richting) stal gewerkt, maar zij zijn beiden vroegtijdig gestopt.... Mijns inziens lag het niet aan de instelling van die meiden, maar aan zeer lange werkdagen gebruikt worden als sloof, en zo was het niet met ze afgesproken. Ze waren overigens niet met een week terug, maar hebben het allebei ongeveer 3 maanden gedaan. Daar moet je denk ik dus even goed op letten.

Kkkaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 21:18

Ik heb zelf twee keer een zomer in Zwitserland (Interlaken) gewerkt als koetsier. Lange dagen, maar wel erg leuk om te doen. Betaalde ook best redelijk. In Interlaken zijn er verschillende stalhouders die altijd op zoek zijn naar meiden die hun talen goed spreken en die met paarden kunnen omgaan. Ik ben er zelf toen aangekomen via een advertentie in de krant.
Verder weet ik dat ze in Japan een soort 'Holland park' met Friezen hebben. Ik heb geen adres, maar heb vaak advertenties in BIT gezien hierover. Misschien dat ze bij het Friezenstamboek hier iets meer over weten? Ze vragen geloof ik wel een bepaald minimum dressuur niveau.