Paard blind?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Caesar

Paard blind?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-05 13:22

Nu het de laatste dagen veel sneeuwt en er veel topics verschijnen met paarden in de sneeuw rest mij toch een vraagje.

Ik zou dolgraag mijn paard in de sneeuw naar buiten doen, maar het blijkt dat je paard sneeuwblind kan worden.
Nadere uitleg: als een paard in de sneeuw loopt en dus in de wei, weerspiegelt de zon in de sneeuw en verblind dus het paard. Heel ingewikkeld proces, maar er schijnt een kern van waarheid in te zitten.

Nu sneeuwt het zelden in Nederland, dus er zullen weinig ervaringen mee zijn, maar wat denken jullie van deze theorie?

hmmm

Re: Paard blind?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 13:43

Die theorie van het sneeuwblind worden zal denk ik wel kloppen (bij mensen is het namelijk wel zo)

Alleen ik denk dat dat in Nederland wel mee valt, anders zou je er zelf ook last van hebben. En als ik nu naar buiten kijk, dan ligt er wel sneeuw maar er schijnt geen zon dus dan heb je dat probleem ook niet.

Ik zou je paard gewoon lekker in de wei doen, zal hij zelf ook leuker vinden.
succes

Sosha

Re: Paard blind?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 13:51

Alleen mensen die erg gevoelig zijn voor licht..... hebben in Nederland last van (zeer lichte) sneeuwblindheidsverschijnselen. Als het dus al bij paarden voorkomt (geen idee), zul je dat in Nederland niet zo snel merken.

En je hoeft echt niet bang te zijn dat je het niet zou merken bij een paard, je gaat nl. enorm met je ogen knijpen (niet bewust) tot het punt dat ze helemaal niet meer open gaan. Traant en brandt ook verschrikkelijk.