ik voel me bedonderd!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Soetekind

ik voel me bedonderd!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-05 13:13

ik zou een paard gaan kijken, ik had haar bekeken, vond haar heel leuk.
deed een bod via de mail. we werden het eens over de prijs via de mail (dus op papier!!). ik vragen wat voor een zadel erop lag, en nog 100 andere dingentjes,,,... enz enz enz. veel mailen en smsen..
zou ik het paardje voor 1 maart ophalen. aanstaande vrijdag of zaterdag nog 1 of 2 nachtjes slapen.... joepie!!!!
had al 1 zadel gekocht (dressuur) en 1 besteld (spring) voor mijn opleiding in deurne. waar ik met het paard naartoe zou gaan...
krijg ik vanmorgen een mailtje dat het niet doorging omdat ze haar dan teveel zou missen. en er nu alles aan ging doen om het paard wel te kunnen betalen (want dat was haar probleem, en daarom had ze het paard ook te koop gezet..)

ik ben nu echt verschikkelijk verdrietig!! en ook boos, dat ze me dit geflikt heeft! ik snap echt heel goed dat ze het paard zou gaan missen... maar waarom zet ze haar dan te koop. en zegt 1 dag van tevoren af??!!!!
en wat moet ik nu straks met 2 gloedje nieuwe zadels??
alleen maar hopen dat ze op een volgend paardje passen?
dus als ik misschien weer een leuk paard tegen kom.. dan maar eerst kijken of de zadels passen, en anders kan de koop voor mij financieel niet doorgaan??!!!!
ja ik kan de zadels wel verkopen,.. maar krijg ik er dan de nieuwprijs voor?? terwijl de een nog niet eens binnen is. en de ander nog helemaal nooit is gebruikt?!! NEE

sorry hoor ik moest dit even kwijt!!! even van me af schrijven!!
maar voel me gewoon echt bedonderd!
ik heb net het gevoel dat er van mij gestolen is! of is dat gek??

N_atasjaa

Re: ik voel me bedonderd!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 14:20

Boos! wat gemeen!

Maar als het op papier staat mach je de koop toch helemala niet af zeggen? Als je het paardje wil moet je daar maar eens over beginnen! We hebben kort geleden met economie les erover gehad en ik geloof dat dit echt niet mag! En anders moet je gaan dreigen met een rechtzaak, als dat mensje niet genoeg geld heeft kan ze ook de rechtzaak niet betalen en wil ze dus niet dat het door gaat en mag je hem al nog kopen Knipoog
Nja je kan het proberen Clown

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-05 14:25

daar ben ik vandaag dus ook al op gewezen..
door een vriend die iets juridisch studeert. door mijn vader. die ook er ook van baalt. en ja ik denk dat ik daar ook mee ga beginnen. ook al vind ik dat heel erg om te moeten doen.
ik heb al haar mailtjes e.d bewaard. en ik denk zelf ook dat ik in mijn recht sta..
aan de andere kant kan ik begrijpen dat zij haar paar teveel gaat missen. maar aan de andere kant ik had een mooi paard voor een mooi prijsje. en dat word mij wel afgenomen. want te koop is te koop, en verkocht is verkocht!
zelf kan ik weer helemaal overnieuw op zoek gaan. en dat paard valt misschien wel duurder uit. dus ik baal gewoon vrésélijk! helemaal als mijn nieuwe zadel niet blijkt te passen.
echt een klote baal baal dag!

arinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 14:38

naja Boos!
wat een gaar mens zeg Verward
als je je paard verkoopt doe je dat toch met een reden en niet om het dan voortijdig weer trug te trekken Boos!

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-05 14:43

ik sta nu ook echt in dubio,,...

wat zouden jullie in zo'n geval doen?

lekker gespaard voor een deurne paardje..
alles lekker voor elkaar. heel voldaan en lekker gevoel...

BAMMMMMMMMMM!!!!!!!!!!!!

wég lekker gevoel..
en wég de centjes van het nieuw gekochte en nu 2e handse zadel....!!!

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 14:50

Tsja... ik moet eigenlijk zeggen dat ik het van jou ook niet erg slim vind dat je al zadels gekocht hebt en alles... want voor hetzelfde geld had het niet geklikt tussen jou en het paard... of bleek het paard toch niet geschikt te zijn voor jouw doel... Goede les voor de volgende keer; geen dure investeringen doen voor je zeker weet dat je een paard gekocht hebt en deze bij jou staat en je dus ook weet dat het klikt en het paard geschikt is. Had je het paard wel al gereden? En tsja... ik kan me goed opbrengen dat de verkopende partij het toch niet op kan brengen om de koop door te laten gaan. Netjes is natuurlijk anders, hopelijk hebben jullie beiden wat geleerd van deze situatie. Wellicht kan ze jou iig compenseren voor de kosten die jij nu onnodig gemaakt hebt. Ik zou zelf geen werk maken van dit soort dingen, maar dat is omdat ik zo niet in elkaar zit... ik zou geen rechtzaak oid beginnen mbt iets waar een levend wezen bij betrokken is.

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-05 14:53

ik heb er al op gereden.
en ik heb 1 zadel al gekocht, en de ander besteld. en die mocht eventueel afgezegt worden, (met annuleringskosten) maar dat is mijn eigen beslissing je gaat daar gewoon niet van uit..
ik heb er al op gereden en het leek me een fijn paard.
en geen zadel kopen omdat je anders een inverstering doet??
ookal lukte het niet met het paard en deurne.. een zadel moet je toch hebben??!!

of moet ik dan soms zonder zadel rijden???

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-05 14:59

en bij een eventuele rechtzaak gaat het mij ook helemaal niet om het levende wezen..
want ik kan me er ook best wat van voorstellen..
maar het gaat meer om het geld wat ik eraan gespendeerd heb..
als ze hem nooit te koop had gezet, had ik ook niet 4 uur in de auto hoeven zitten. ik voel me gewoon bestolen...
waarom maken mensen dan nog afspraken??
en ik ga heus niet halsoverkop een zadel kopen,
dit is gewoon 1 dag voor het ophalen van het paard...
als ik dan nog eens moet beginnen met een goed zadel te kopen... dan ben ik weer te laat en kan ik de eerste tijd niet rijden..

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 16:13

Je hoeft je niet aangevallen te voelen hoor... ik geef slechts mijn mening, die hoef je verder natuurlijk helemaal niet te delen. Ik zit gwoon anders in elkaar... ik ben van het type dat altijd eerst de kat uit de boom kijkt; ik zou zelf dus nooit een zadel kopen voor een paard dat ik nog niet in mijn bezit heb, mij te riskant... daarvoor werk ik te hard voor mijn geld Haha! . Maar hoe dan ook; het is niet leuk dat het zo gelopen is... en nog minder leuk dat jij er nu bij ingeschoten bent. Is daar niet over te praten met de verkoopster? Wellicht is ze bereid je te comoenseren... zeker als jij het recht aan jouw kant hebt staan.

ikkie1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 17:22

echt gemeen Boos!
als je hem te koop zet moet je hem ook verkopen en niet opeens zeggen dat je hem toch houd

Eloise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 18:45

Dat vind ik echt heel gaar..en gemeen

ik bedoel jij hebt je de hele tijd erop verheugt en staan poppelen om het paard op te halen en dan zegt ze het af.

verder sluit ik me aan bij N_atasjaa

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 20:41

Oh aan dat soort mensen erger ik me zo he?! Dat kan je toch vantevoren ook wel bedenken?
Ik zou zeggen dat ze het paard dan zovaak als ze wou mocht opzoeken...En ik zou ook zeggen dat je alles al hebt aangeschaft...Eigenlijk zou je haar er eigenlijk voor moeten laten betalen dat ze heeft afgezegd!

Fiorile

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 22:13

Wat ik hier alleen niet aan snap: je koopt toch pas een zadel als je het hebt kunnen passen op het paard????!!! Heb je dat dan wel kunnen doen???

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-05 12:48

ze zei,
je moet zo'n zadel kopen dat past haar altijd (uitleg van haar zadel). eerst zou ik haar zadel erbij kopen. maar die had ze ookal toevallig verkocht aan een stalgenootje voor meer geld. dus moest ik zelf op zoek naar een zadel. en omdat ze niet verschikkelijk duur zijn (kentaur) heb ik hem alvast maar besteld.. onder het motto: als het toch wel zekerweten paste.. en het was hetzelfde zadel....

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-05 12:50

ook heb ik gezegt dat ze het paard altijd mocht opzoeken als zij daar toevallig zin in had dan kwam ze maar langs..
en ik wil ook helemaal geen ruzie met haar. echt niet!
maar ik wil gewoon "mijn"paard graag hebben zodat ik kan beginnen met de training voor deurne.... (want springen wil nou eenmaal niet zo goed met mijn fries) dus kan ik me ook bijna niet voorbereiden.. ook omdat mijne hoogdrachtig is, en ik op dit moment niet veel van haar kan verwachten.

sarahlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 14:21

Dit is een hele vervelende situatie ( lichtelijk uitgedrukt Clown )
Waar denkt ze nu opeens geld vandaan te halen dan om haar paard wel te onderhouden. Wedden dat het beestje over een maand weer te koop staat ( ik ken dat soort mensen, ze kunnen het niet betalen maar als het puntje bij paaltje komt krabbelen ze terug)
Ik weet niet hoe oud ze is maar misschien kun je contact opnemen met haar ouders, en de situatie aan hun voorleggen. Misschien denken zij er wel heel anders over.

MeiaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 14:44

Wat vervelend voor jou!Ik begrijp de verkoper ook wel een beetje in de zin van dat ze spijt heeft en toch haar paardje niet wil verkopen, maar daar had ze dan toch wat eerder moeten aan denken.Eens er een verkoopsovereenkomst gesloten wordt,is het te laat om terug te krabbelen vind ik.
En ik begrijp het ook van jouw kant dat je al een zadel ed kocht, ik ben namelijk ook zo iemand die allles op voorhand al wil hebben Knipoog

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 16:54

Wat stom van dat wijf , tsss ik zou in elk geval woedend zijn Boos! Boos!

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-05 19:27

ik wou vanmidddag even kijken op haar profiel enzo, (misschien voor een adres want die geeft ze me toch niet.)
had ze haar hele profiel gewist, terwijl er vantevoren een heel verhaal enzo bij stond en een foto..
maar ik wist de stalnaam+ straatnaam nog dus daar ben ik achter gekomen.
na een kleine zoektocht op internet (telefoonboek) heb ik haar adres gevonden. (aan de hand van haar achternaam en haar telefoonnummer.)
dus ik kan haar nu een aangetekende brief schrijven..
ik baal er echt van dat het nu zo moet gaan. maar wat moet ik anders?

ze is trouwens 25 jaar, dus "dacht ik" wel enigzinds volwassen te noemen. ze woont op zichzelf.. duzz haar ouders.. hmm die ken ik niet

ze zette ook in de mail dat ze het liever niet deed omdat mijn bod aan de lage kant was... duss misschien hebben mensen/kennisen/familie/vrienden dat dan wel tegen haar gezegt/aangepraat..

maar dan had ze niet met mijn bod moeten instemmen........!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 09:44

Ik verplaats het even naar VMR.

Overigens is het volgens mij zo dat ook per mail gewoon rechtsgeldig is. Zij heeft met de prijs ingestemd.

isioma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 09:59

kun je nie t naar derechtswinkel gaan ?
ik zou hie rtoch werk van maken, jij staat in je recht mijns inziens
tenslotte heb je al kosten gemaakt voor dat paard

maartjevO

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 10:01

Wat een @!& mens zeg dat ze je dat flikt

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 10:04

Ik zou er een zaak van maken (of wat dan ook Clown )
Afspraak is afspraak, als ze het bod nu te laag vindt heeft ze pech, ze heeft er al mee ingestemd!
En inderdaad, waarschijnlijk komt ze er straks achter dat ze het toch niet kan betalen en staat ie weer te koop..

mmouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 11:09

tinaaz schreef:
ik wou vanmidddag even kijken op haar profiel enzo, (misschien voor een adres want die geeft ze me toch niet.)
had ze haar hele profiel gewist, terwijl er vantevoren een heel verhaal enzo bij stond en een foto....!

Hier kan ze (tenminste als het op bokt is) niets aan doen... alle profielen zijn gewist...

Verder is het natuurlijk een rotstreek.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 11:48

Apple schreef:
Ik verplaats het even naar VMR.

Overigens is het volgens mij zo dat ook per mail gewoon rechtsgeldig is. Zij heeft met de prijs ingestemd.

Ja, voorzover ik weet zijn mails ook rechtsgeldig. Hoewel de echte overeenkomst pas tot stand komt als het paard 'geleverd' is.
Ik hoop dat je hiervan geleerd hebt, want het is niet slim om van te voren de zadels te kopen, terwijl je het paard niet hebt. Altijd afwachten, er kan zoveel gebeuren!