Hallo,
Argos mijn belgisch trekpaard ruin, staat op 2 verschillende weides. Een winterweide en een zomerweide. Hij staat nu al sinds december op de winterweide en ik zou hem rond maart op de zomerweide willen laten. Nu heb ik een probleem. Ik heb al van velen gehoord dat als je je paard onmiddellijk ganse dagen op een "verse" weide met nieuw gras loslaat, ze daar verwaait van kunnen worden of hoefbevangen. Hoe dan ook, mijn weides liggen een eindje uiteen en het is voor mij anderhalf uur stappen te voet naar de andere weide. Ik heb geen ander vervoersmiddel. Dus als ik mijn paard op de zomerweide steek, kan ik dat niet doen voor een paar uurtjes per dag, maar dan is dat voor gans de zomer. Er staat wel een stal op de zomerweide, maar ik kan hem toch moeilijk gans de dag opsluiten? Mijn paard is gewend van altijd buiten te lopen en ik zou het erg vinden om hem dit te ontnemen. Ik hoop dat iemand mij hierover wat goede raad kan geven, want ik wil echt niet dat mijn paardje ziek zou worden! Alvast bedankt!