Ik weet het niet meer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Durante

Ik weet het niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-05 20:14

Ik heb nu de kans om m'n te kleine haflinger te ruilen tegen een grotere maat haflinger..
Ik heb m'n haflingermerrie in maart precies een jaar,en ben al behoorlijk aan d'r gehecht...Maar wat blijkt nu?
Ikzelf ben 1,79m lang,en weeg 64kg.Mijn haflinger word in julie 3 jaar,is nu 1,33m groot,
en is best smal gebouwd..is wel ietsje breder geworden dan dat ze eerst was..Maar op dit moment is ze sowieso te klein voor me,maar een kennis van me; die heeft een haflingerhoeve,dus die heeft er wel verstand van;van de bouw enzo;die zegt dat ze niet groter word dan ze nu is(ja misschien nog 3,4 cm erbij)..
En nu heb ik dus de kans om een 6 jarige haf te kopen,die goed doorgereden is,en die is rond de 1,43m,en flink breed..Qua maat dus perfect voor mij..
Maar nu begint m'n vriend weer van; aah weet je zeker dat je Kely(mijn haf)wilt verkopen?Ze is zo lief ,en is aan je gehecht enzo...en dan voel ik me dus weer rot ,he;krijg ik weer flinke schuldgevoelens over kely Huilen
Maarjah..ik wil zó graag rijden...en ik weetnie zeker of ik dat op Kely straks wel kan doen,als ze 3/4 jaar oud is,omdat ze misschien wel te klein voor me blijft...
Aargh..ik weet niet meer wat ik moet doen..Misschien vergeet ik Kely wel zo langzamerhand als ik dat andere paardje heb,en ik ben daar continu mee bezig...
Wat zouden jullie doen?Een paardje houden ,omdat ze zo lief is,maar verder niks mee kunt doen?
Of toch maar omruilen tegen een grotere?
M'n vriend word zo langzamerhand gek van 't getwijfel van mij,hahah,daarom vraag ik 't nu maar ff aan jullie Knipoog

Anick

Re: Ik weet het niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 20:20

als ik jou was zou ik dus goed nagaan wat je precies wil met je paardje.
Wil je echt gaan rijden enzo(wedstrijden) of niet.
Je paardje kan je denk ik qua gewicht makkelijk houden dus dat zal het probleem niet zijn.
Het zal er misschien niet perfect uitzien maar wat zal jou dat uitmaken als jij maar plezier hebt in het rijden!! Haha!

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 20:23

Ik ga helemaal mee met nickjuh... Ja

Het is natuurlijk heel moeilijk om het paardje wat je nu hebt weg te doen, maar ja wat wil je uiteindelijk gaan doen en denk je dat je met dit paardje gelukkiger en meer plezier zal hebben dan met een ander??? Het is natuurlijk erg moeilijk. Heel veel succes met je keuze.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-05 20:28

Ik wil er alleen maar recreatieve buitenritjes mee gaan maken,en misschien een beetje dressuur voor mezelf in de bak ..
Maarjah; als haflingerkenners al tegen me zeggen dat ze veel te klein voor me is... Verdrietig

Anick

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 20:30

maar ze kunnen wel te klein zijn maar de vraag is kunnen ze je dragen...
als ze je kunnen dragen dan maakt het toch niet uit!

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 20:36

ik zou voor de grotere gaan, je schrijft dat je wil rijden, en je kan ook heel veel van een ander paard houden..
jou pony is te klein, je zal er dus niet op gaan rijden, als je je pony verkoopt kan iemand (die er wel op past ) plezier van hebben..

het is makkelijk gezegd vanachter de pc, maar als je het echt niet meer weet, ga je gevoel achterna.. (heb ik ook geddan, verstandig was het niet, maar ik ben wel gelukkig zo Knipoog )

succes

corinagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 20:47

Tja, het is een moeilijke keuze voor je! Ik weet het. Ik ken Kely maar die andere haflinger heb ik nog niet gezien dus daar kan ik niets over zeggen.

Als ik jouw was zou ik die andere haflinger kopen. Omdat je alleen recreatief wilt rijden, is het toch wel fijn om op een goed doorgereden pony of paard te rijden!
En als je later toch besluit om Kely te verkopen, wordt het denk ik alleen maar moeilijker om haar weg te doen Verdrietig . En je weet nu zeker dat Kely goed komt te staan en dat je weet dat je haar mag komen opzoeken wanneer je wilt! Veel succes! Ach gut