Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sily schreef:Niet rot bedoeld hoor...maar zou je niet eerst eens gaan starten?
Ik zou hem iig de kans geven zich te bewijzen, zo doe je zelf wat wedstrijdervaring op, je paard doet wat wedstrijdervaring op en in de tussentijd oefen je rustig verder.
Als je het echt niet meer leuk vind is weggeven of verkopen idd misschien de beste optie, maar ik zou het toch eerst proberne en jezelf misschien wel een heleboel spijt voorkomen.
Zelfde geldt ben je 3 keer gestart en zie je de lol van het wedstrijden rijden er niet in.
Ik heb een hafje waar ik tussen de paarden dressuur mee wilt rijden, als het niet lukt blijft ze trouwens ook, maar als het niet lukt hebben we het iig geprobeert en hoef ik me daar tenminste niet rot over te voelen.
dan zul je moeten denken aan verkopen, leasen oid.
en vind ji het niet eens zo leuk Sily schreef:Niet rot bedoeld hoor...maar zou je niet eerst eens gaan starten?
Ik zou hem iig de kans geven zich te bewijzen, zo doe je zelf wat wedstrijdervaring op, je paard doet wat wedstrijdervaring op en in de tussentijd oefen je rustig verder.
Als je het echt niet meer leuk vind is weggeven of verkopen idd misschien de beste optie, maar ik zou het toch eerst proberne en jezelf misschien wel een heleboel spijt voorkomen.
Zelfde geldt ben je 3 keer gestart en zie je de lol van het wedstrijden rijden er niet in.
sassie22 schreef:En daarbij komt dat ik me ook ontzettend schuldig voel want ik wilde toch een draver? Ik wist wat ik voor paard kocht.
Ik voel me een grote egoist want omdat we samen niet verder komen zal ik hem verkopen o.i.d? Ik heb altijd het hardst geroepen dat ik zo niet ben, ik heb hem beloofd dat hij bij mij oud mag worden.![]()
Ik zie een paard niet als een wegwerpartikel maar als een manier van leven.
Ik wist niet dat ik zo egoistisch kon zijn!!
Ik vind het ook wel een beetje egoïstisch en ondankbaar klinken. Je hebt al zoveel gekregen en bereikt met je paard. Maar er zijn ook zat mensen die hier totaal anders over denken. Toch krijg ik de indruk dat jij er misschien spijt van krijgt.

schiet niet op...sas00 schreef:Wel vind ik dat je je niet mag ergeren aan je paard> hij kan er ook niks aan doen.
Bedoel het niet vervelend maar als ik dat lees heb ik zoiets van: je bent hem op deze manier niet echt waard en zo schiet het ook niet op, een ruiter die zich irriteert en een paard dat zich geen raadt weetschiet niet op...
En op deze manier lijkt het me dan ook geen goeie combinatie
sassie22 schreef:Ik zie het al helemaal voor me dat als ik straks ga starten hij alleen maar met zijn kop in de lucht gaat lopen en van dat idee raak ik al ontzettend geirriteerd. ( Wat ik onbewust toch op hem afreageer)Groetjes sas
sassie22 schreef:Allemaal heel erg bedankt voor de reacties. Voor alle duidelijkheid wil ik even kwijt dat ik bij het plaatsen van dit topic echt geen kant en klaar antwoord had verwacht maar dat ik het in de eerste plaats even van mij af wilde schrijven en in de tweede plaats om ADVIES vroeg ...![]()
Ik weet wel dat ieder paard zijn eigenaardigheden heeft, geloof me.
( Ik heb dus echt niet de illusie dat ik met een 'echt dressuurpaard' regelrecht de Z inrij)
Ik heb besloten om mijn kerel lekker te houden, ik denk dat ik dat diep in mijn hart al wel wist.![]()
Nogmaals bedankt voor al jullie reacties
Liefs Saskia