paardencrematorium

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

akai

paardencrematorium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-05 17:35

hallo allemaal, ik zou zo graag willen weten waar je in nederland een paard kunt cremeren,ik zou er niet aan moeten denken dat mijn lieveling in zo`n bak word gedumpt Huilen mijn paard die heeft artrosse aan zijn benen en het word er maar niet beter op hij is 23 jaar oud,ik heb bijna alle medicijnen al geprobeerd,maar ik geef het nog niet op,maar als de tijd gekomen is, wil ik hem wel cremeren wie helpt mij?waar kun je dat laten doen? Verdrietig

_promiss_

Re: paardencrematorium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 18:27

oi volgens mij bestaat zoiets niet Verdrietig

Anders_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 18:44

Er bestaat volgens mij wel een paarden begravenplaats.

Veel sterkte meis, ik leef met je mee Ach gut

akai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-05 18:48

_promiss_ schreef:
oi volgens mij bestaat zoiets niet Verdrietig

hoi, ik dacht van wel! ik heb er wel iets van gehoord maar ik weet niet meer waar dat nou precies was, eigenlijk is dat wel raar kleinehuisdieren crematorium zie je overal,het is net dat je niet van grote dieren kunt houden doeiiiiiiiiiiiiiiiiii

melody2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 18:51

Er bestaat er als het goed is wel al een. Ik weet niet waar, maar de kosten liggen rond de 1500 euro. Voor dit bedrag wordt je paard aan huis opgehaald.

akai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-05 18:58

polly_amigo schreef:

hallo, weten jullie dan misschien ook waar ik die begraafplaats kan vinden? en bedankt dat heb ik wel nodig doeiiiiiiiiii Verdrietig

akai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-05 19:03

melody2 schreef:
Er bestaat er als het goed is wel al een. Ik weet niet waar, maar de kosten liggen rond de 1500 euro. Voor dit bedrag wordt je paard aan huis opgehaald.

hoi ,weet je het maakt me niet uit hoe duur het mij gaat kosten als hij maar niet in een bak komt, maar gewoon gecremeert word en dat ik hem dan nog bij me kan houden in een urn doeiiiiiiiiiiiii

Anders_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 19:06

tjaron schreef:
polly_amigo schreef:

hallo, weten jullie dan misschien ook waar ik die begraafplaats kan vinden? en bedankt dat heb ik wel nodig doeiiiiiiiiii Verdrietig

Ik ben voor je aan het zoeken

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 19:12

dit topic moet ik even volgen voor later Bloos

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 19:23

In prinsenbeek is een dierencrematorium Viviana.
En daar zijn ze met de gemeente bezig om een vergunning te krijgen voor het cremeren van paarden. Ik weet niet of het rond is, of afgeblazen, maar je zou het aan hun kunnen vragen!

Geloof dat het adres is: www.viviana.nl Knipoog

En in Engeland kun je je paard ook laten cremeren, maar dan moet hij eerst daarna toe ( en dat mag alleen levend ) en vervolgens mag hij daar alleen gecremeerd worden als het nog gezond is, dus geen enge ziektes enzo. Clown
Maar dan loopt het wel in de Eurotjes hoor!

Succes ermee!

akai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-05 19:27

waldisney schreef:
In prinsenbeek is een dierencrematorium Viviana.
En daar zijn ze met de gemeente bezig om een vergunning te krijgen voor het cremeren van paarden. Ik weet niet of het rond is, of afgeblazen, maar je zou het aan hun kunnen vragen!

Geloof dat het adres is: www.viviana.nl Knipoog

En in Engeland kun je je paard ook laten cremeren, maar dan moet hij eerst daarna toe ( en dat mag alleen levend ) en vervolgens mag hij daar alleen gecremeerd worden als het nog gezond is, dus geen enge ziektes enzo. Clown
Maar dan loopt het wel in de Eurotjes hoor!

Succes ermee!

hallo hier ga ik mee aan de slag bedankt voor u hulp doeiiiiiii

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 21:11

In Stompwijk zijn ze er ook mee bezig geloof ik.Geen idee of ze er al een vergunning voor hebben?

Misschien kun je daar ook een belletje naar geven Lachen

succes verder

Pepcel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 10:04

Zou je mij ook kunnen Pb-en als je meer weet?

Bedankt alvast,

Celeste

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 10:26

polly_amigo schreef:

Dat denk ik niet! Paarden begraven is ten strengste verboden en harstikke illegaal. Reden: te grote bron van bacterien en te grote kans op vervuild drinkwater. Stel je eens even de lugubere gedachte voor dat je paard door ontelbaar veel torren,wormen en andere opruimers wordt verteerd... een paardencrematorium is er niet direct legaal, wat hierboven al werd gezegd is wel zo, ze zijn bezig met een vergunning.

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 10:36

Ik heb eens gelezen dat iemand in Assen er mee bezig was (heeft dat niet in de Bit gestaan?) en idd heb ik ook gehoord van Stompwijk,bij het huisdierencrematorium.
Van geen van beide weet ik of het al rond is.

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 10:52

paarden mogen inderdaad niet begraven worden dat is bij de wet verboden net wat een van de vorige schrijvers al zei vanwege allerlei besmettelijke ziektes die daar weer uit voort kunnen komen.
cremeren is nog niet mogelijk omdat ook daar weer aan strenge regels moet worden voldaan vanwege de uitstoot van besmettelijk matriaal in de lucht. eigenlijk is er maar een crematorium in nederland en dat is rendac, daar zijn de veiligheids maatregelen zo streng dat je zelfs niet met een levend huisdier daar op het terein moet komen anders mag het dier volgens de wet het terrein niet meer af.
als er ergens in nederland wel een crematoriom zal en mag worden gebouwd zullen zij met de zelfde veiligheids maatregelen te maken krijgen, en zullen de kosten waarschijnlijk te hoog woden om een crematorium rendabel te kunnen laten draaien want hoe lief je je paard ook vond waar haal je zo gauw € 1500,- vandaan en het paard moet wel binnen 3 dagen worden gecremeerd anders gaat de natuur zijn werk doen en dat wil je ook niet mee maken

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 10:59

piggeljay schreef:
paarden mogen inderdaad niet begraven worden dat is bij de wet verboden net wat een van de vorige schrijvers al zei vanwege allerlei besmettelijke ziektes die daar weer uit voort kunnen komen.
cremeren is nog niet mogelijk omdat ook daar weer aan strenge regels moet worden voldaan vanwege de uitstoot van besmettelijk matriaal in de lucht. eigenlijk is er maar een crematorium in nederland en dat is rendac, daar zijn de veiligheids maatregelen zo streng dat je zelfs niet met een levend huisdier daar op het terein moet komen anders mag het dier volgens de wet het terrein niet meer af.
als er ergens in nederland wel een crematoriom zal en mag worden gebouwd zullen zij met de zelfde veiligheids maatregelen te maken krijgen, en zullen de kosten waarschijnlijk te hoog woden om een crematorium rendabel te kunnen laten draaien want hoe lief je je paard ook vond waar haal je zo gauw € 1500,- vandaan en het paard moet wel binnen 3 dagen worden gecremeerd anders gaat de natuur zijn werk doen en dat wil je ook niet mee maken

Voor sommige mensen is geld geen probleem. Ik zou het er ook niet voor over hebben. En je paard wordt toch met een kar opgehaald. Of hij nou naar een crematorium gaat of niet. Het enige verschil is dat je paard als destructie gaat of gewoon "verbrand wordt". Het is even doorbijten, maar het verlies wordt er niet minder op. Misschien kun je het destructiebedrijf Rendac bellen en vragen of ze je paard apart willen cremeren en de as bewaren...?

akai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-05 11:12

Hermesdeux schreef:
piggeljay schreef:

Voor sommige mensen is geld geen probleem. Ik zou het er ook niet voor over hebben. En je paard wordt toch met een kar opgehaald. Of hij nou naar een crematorium gaat of niet. Het enige verschil is dat je paard als destructie gaat of gewoon "verbrand wordt". Het is even doorbijten, maar het verlies wordt er niet minder op. Misschien kun je het destructiebedrijf Rendac bellen en vragen of ze je paard apart willen cremeren en de as bewaren...?

he hallo, er zijn best al mensen die al bezig zijn met een paarden crematorium,alleen hebben ze de vergunning van de gemeente er nog niet door,maar zodra ze het horen zullen ze mij gelijk inlichten,en wat betreft het geld ik heb het er wel voor over om mijn lieveling te laten cremeren,voor sommige zijn dieren nou eenmaal dieren en maakt het voor hun niet uit als ze dood gaan kopen we gewoon weer een nieuwe. nou zo werkt dat niet bij mij,ik heb deze en daar wil ik tot aan zijn dood goed voor zijn, en na zijn dood wil ik er ook nog met respect mee om gaan. en mensen dump je toch ook niet in een bak en die stop je toch ook in de grond,en dacht je dat daar geen dieren in zou kruipen,echt wellllllll doeiiiiiiiiiiiii

akai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-05 11:21

Kimmes schreef:
Ik heb eens gelezen dat iemand in Assen er mee bezig was (heeft dat niet in de Bit gestaan?) en idd heb ik ook gehoord van Stompwijk,bij het huisdierencrematorium.
Van geen van beide weet ik of het al rond is.

he hallo, ik zal is gaan vragen of ze in assen nog iets meer kunnen vertellen,of stompwijk,en zodra ik wat meer weet schrijf ik dat wel even op mijn pagina ,want er zijn toch wel meer mensen die daar behoefte voor hebben om een paard te laten cremeren,en natuurlijk zal de verdriet niet minder zijn maar ik heb wel het gevoel dat ik er alles aan gedaan heb wat ik maar voor hem kon doen,en daar gaat het om! en voor huisdieren heb je er genoeg van.raar hoor!doeiiiiiiiiiii

Bella_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 14:04

Waar heeft Anky van Grunsven Cocktail dan laten cremeren die as heeft ze toch ook uitgestrooit over de weilanden in Erp. misschien is het geen goed idee maar zou je anders eens op de site van Anky via via aan het adres kunnen komen waar anky haar paard heeft laten cremeren????
En wat dacht je dat alle andere doden paarden bleven die worden toch ook gecremeerd alleen dan in "groepsverband" om het zo maar te zeggen dus het bestaat zeker wel.
Misschien kun je eens zo'n cadaver bedrijf vragen of zij iets weten of een telefoonnr hebben van iemand die daar wat vanaf weet kijk eens in de goudengids.
Oh ik heb hier het boekje:Vademecum:
Kijk eens op www.kolleweidenhof.nl die zit in Heelweg dat is vlak bij Doetinchem in Gelderland
In Arnhem zit er ook 1: tel: 0263895545

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 14:08

In varseveld zijn ze er ook al 10 jaar mee bezig maar ook nog steeds geen vergunning.

En begraven mag in NL ook niet.
Al begrepen sommige in een ander topic dat ook al niet...

Chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 14:49

Er zijn wel crematoria die het doen maar!!! er zit een mega adder onder het gras. Het paard wordt eerst diepgevroren en gaat dan in stukjes in de oven. Het punt is dat er wel vergunning voor wordt afgegeven alleen de kosten voor een over rijzen de pan uit. Je komt uit om ong 2,5 miljoen euro.

Begraven is helemaal ten strengste verboden.

akai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-05 15:51

Bella_Donna schreef:
Waar heeft Anky van Grunsven Cocktail dan laten cremeren die as heeft ze toch ook uitgestrooit over de weilanden in Erp. misschien is het geen goed idee maar zou je anders eens op de site van Anky via via aan het adres kunnen komen waar anky haar paard heeft laten cremeren????
En wat dacht je dat alle andere doden paarden bleven die worden toch ook gecremeerd alleen dan in "groepsverband" om het zo maar te zeggen dus het bestaat zeker wel.
Misschien kun je eens zo'n cadaver bedrijf vragen of zij iets weten of een telefoonnr hebben van iemand die daar wat vanaf weet kijk eens in de goudengids.
Oh ik heb hier het boekje:Vademecum:
Kijk eens op www.kolleweidenhof.nl die zit in Heelweg dat is vlak bij Doetinchem in Gelderland
In Arnhem zit er ook 1: tel: 0263895545

hoi. ik ga straks even op anky site proberen , wie weet kom ik daar iets veder,en bedankt voor je tip, kijk en dat is eigenlijk mij probleem ik wil niet dat hij bij een cadaver bedrijf komt,want daar gebeuren zoveel meer dingen,dat wil jij niet weten,ik wil eigenlijk dat hij alleen gecremeerd word en ook niet met ze allen ,maar alleen,maar ik ga wel even kijken

akai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-05 16:03

Chronos schreef:
Er zijn wel crematoria die het doen maar!!! er zit een mega adder onder het gras. Het paard wordt eerst diepgevroren en gaat dan in stukjes in de oven. Het punt is dat er wel vergunning voor wordt afgegeven alleen de kosten voor een over rijzen de pan uit. Je komt uit om ong 2,5 miljoen euro.

Begraven is helemaal ten strengste verboden.

hoi, hoe kom je aan die raren dingen, heb je dat gehoord of gelezen en waar zou die crematorium dan wel niet zijn? ben heel erg benieuwd ,en 2,5 miljoen euro! raadsel achtige uitspraken,hier moet je echt met bewijzen komen,anders gelooft geen mens je,ik heb wel met 1 gesproken maar die had de gemeente nog niet zover ,maar die had het over ongeveer 1500a 2500,= euro dat hangt nog af hoe zwaar het dier is,en dat is wel even heel wat anders he!en dat is een dierencrematorium. Haha!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 16:07

[/quote]

he hallo, er zijn best al mensen die al bezig zijn met een paarden crematorium,alleen hebben ze de vergunning van de gemeente er nog niet door,maar zodra ze het horen zullen ze mij gelijk inlichten,en wat betreft het geld ik heb het er wel voor over om mijn lieveling te laten cremeren,voor sommige zijn dieren nou eenmaal dieren en maakt het voor hun niet uit als ze dood gaan kopen we gewoon weer een nieuwe. nou zo werkt dat niet bij mij,ik heb deze en daar wil ik tot aan zijn dood goed voor zijn, en na zijn dood wil ik er ook nog met respect mee om gaan. en mensen dump je toch ook niet in een bak en die stop je toch ook in de grond,en dacht je dat daar geen dieren in zou kruipen,echt wellllllll doeiiiiiiiiiiiii
[/quote]

Anders reageer je even normaal. In veel ogen is een mens anders als een dier. En mensen zijn 100 kilo (uitzonderingen) en paarden wegen even 6x meer! Het is toch niet rendabel om alle paarden van liefhebbers te gaan begraven...zijn echt wel regels voor hoor! En voor mij is het dan inderdaad een dier een dier en ik blijf er zeker tot het eind goed voor, maar niet om die manier die jij aangeeft. Heb veel respect voor je dat je het geld ervoor neer wilt leggen, maar dat is ieders eigen keuze. Mensen worden ook gecremeerd en daar zijn ook strenge regels voor hoor. En het is maar net wat je ervan denkt, als mijn paard dood gaat is het niet anders, dan gaat hij gewoon met de destructie mee. Hij wordt daar ook gecremeerd en ik ga daar ook met respect mee om, puur omdat het in mijn ogen hartstikke normaal is.

Edit: hoe wil jij dan een heel paard in een hondencrematorium verbranden?