Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Karin schreef:Bij endurancewedstrijden is een rood lint in de staart zelfs verplicht bij paarden die slaan. Ook zeer aan te raden bij paarden die je om andere redenen niet te dicht moet benaderen met een ander paard (hengsten bijv.).
maar goed dat hij nogal braaf is. En ik weet dat ik mijn paard onder controle moet hebben maar ja, erg slim vind ik het niet om t dan te gaan uitdagen, ook al is hij nog zo braaf. Dus het zou helpen om te waarschuwen dat ze niet té kort mogen komen?
KNHS Disciplinereglement Dressuur schreef:
Art.144
Het versieren van de staart of van enig ander deel van het paard door middel van onnatuurlijke dingen, zoals linten en bloemen of anderszins, is niet toegestaan.
Margreet schreef:Denk er wel aan dat jij altijd verantwoordelijk blijft he, zo'n rood lintje pleit je niet vrij als er toch iets gebeurt.
Overigens kennen veel mensen de betekenis van zo'n lintje helemaal niet, gehoord op het losrijterrein: "Goh wat leuk zo'n strikje in z'n staart"

Nou jah, dan wil je je medemens beschermen