lintjes in de staart?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

lintjes in de staart?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-05 13:55

welke kleuren betekenen wat ook al weer?

Ex heeft nl de rotgewoonte van als je te kort komt vol achteruit te slaan. En hoe zeer ik ook waarschuw ze luisteren niet. Dus dachten we eraan een (rood dacht ik?) lintje erin te hangen dat ze eigenlijk al gewaarschuwd zíjn. Heeft dit nut en welke kleur staat voor wat?

Iriscope

Re: lintjes in de staart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 13:57

Ik weet alleen van rooie lintjes in de staart, deze zijn inderdaad om te waarschuwen dat je paard slaat.
Zorg wel dat ie duidelijk te zien is!
Groetjes Iris

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 14:01

Rood betekend iid dat je paard slaat. Ik zie het vaak op wedstrijd en ik hou er dan rekening mee. Dus gewoon doen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-05 14:13

oke dan hang ik een rood lint in zijn staart. Heeft iemand tips hoe ik het het best kan hangen dat het zichtbaar is? en tijdens de proef mag het er niet in he?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 14:14

Bij endurancewedstrijden is een rood lint in de staart zelfs verplicht bij paarden die slaan. Ook zeer aan te raden bij paarden die je om andere redenen niet te dicht moet benaderen met een ander paard (hengsten bijv.).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-05 14:20

Karin schreef:
Bij endurancewedstrijden is een rood lint in de staart zelfs verplicht bij paarden die slaan. Ook zeer aan te raden bij paarden die je om andere redenen niet te dicht moet benaderen met een ander paard (hengsten bijv.).

maar voor mijn proef moet het wel uit dacht ik he?

nog zo iets. Gaan ze met een hengstige merrie vlak voor zijn neus staan Rolleyes maar goed dat hij nogal braaf is. En ik weet dat ik mijn paard onder controle moet hebben maar ja, erg slim vind ik het niet om t dan te gaan uitdagen, ook al is hij nog zo braaf. Dus het zou helpen om te waarschuwen dat ze niet té kort mogen komen?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 14:24

Bij een dressuurproef mag je er idd niet mee in de ring verschijnen. Dan moet je 'm er voor de proef uithalen. Bij het losrijden kan het iig erg handig zijn.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 14:25

gewoon er in doen.
of het er voor je proef uit moet weet ik eigenlijk niet[staat mischien in het proevenboekje]
niet iedereen weet wat het betekend maar veel mensen wel.
ze zijn dan in elk geval gewaarschuwd he Knipoog

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 14:30

Mag idd niet in de proef, linten worden als versiering gezien:

KNHS Disciplinereglement Dressuur schreef:

Art.144

Het versieren van de staart of van enig ander deel van het paard door middel van onnatuurlijke dingen, zoals linten en bloemen of anderszins, is niet toegestaan.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 15:21

Het gaat toch ook meer om losrijden. Tijdens de proef ben je alleen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-05 15:31

het gaat inderdaad meer om het losrijden Lachen

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 15:39

Denk er wel aan dat jij altijd verantwoordelijk blijft he, zo'n rood lintje pleit je niet vrij als er toch iets gebeurt.

Overigens kennen veel mensen de betekenis van zo'n lintje helemaal niet, gehoord op het losrijterrein: "Goh wat leuk zo'n strikje in z'n staart" Rolleyes

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 15:42

Margreet schreef:
Denk er wel aan dat jij altijd verantwoordelijk blijft he, zo'n rood lintje pleit je niet vrij als er toch iets gebeurt.

Overigens kennen veel mensen de betekenis van zo'n lintje helemaal niet, gehoord op het losrijterrein: "Goh wat leuk zo'n strikje in z'n staart" Rolleyes

HAHA dat had ik een keer vlak voor de kerst Vork
Was ik met een vriendin mee op wedstrijd,, hoor je zo'n vrouw naast me zeggen 'zoo, dat ziet er leuk uit zeg, zo'n lintje, helemaal al in kerststemming!'

Haha!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-05 16:04

bwahahahah gezellig zo. Nee tuurlijk pleit t me niet vrij maar ja t waarschuwt al. Misschien dat ze dán wel geloven dat hij trapt als ik het dan ook nog zeg.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 17:14

Dat zou iedereen moeten doen een lintje in hun paard zijn staart als hij slaat.
Ik zie het nog vaak gebeuren dat er geen roodlintje in de staart hangt maar dat paarden wel vol uithalen.

Zou eigenlijk verplicht moeten worden met inrijden. Dan weet ook iedereen wat het betekent. En kan iedereen er rekening mee houden.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 17:19

Ach jah en dan nog hopen dat mensen er naar willen luisteren. Ik was ook eens op westrdijd en aan het inrijden voor het springen. Mijn pony kan ook een kreng zijn en trappen (ze oogt alleen heel lief) Iris stapte met hara en ik ging verkennen. Loop ik achter zo'n meisje, hoor ik haar over mij zeggen : dat wijf doet dat alleen maar om ruimte te hebben Boos! Nou jah, dan wil je je medemens beschermen Haha!
En dan nog word ik met lindje afgesneden, stopt er eentje half op mijn pony zijn kont enz. Volgens mij weet de helft niet waar het voor staat, maar oke.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 17:44

eigenlijk moet iedereen zoiezo afstand houden van iedereen (minstens 1 paardenlengte)
maar jammer genoeg weten veel mensen dat niet