Voerballen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

Voerballen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-05 13:51

Ik ben met mijn paard verhuist. En hij heeft helemaal niet naar zijn zin op zijn nieuwe stal. Waarschijnlijk daar dat hij nu op vlas staat en vroeger op stro.

Ik kreeg het idee om een voerbal te kopen en te vullen voor hem en 2 hooinetten over elkaar met hooi zodat hij wat te doen heeft.

Maar nu zat ik naar die voerballen te kijken. En ik weet echt niet welke ik moet kopen.

Divoza

Equiball (bst.nr.: 70351)
Van nature zijn paarden gewend om tot 16 uur zelf hun voedsel te zoeken. Dit in sterk contrast met paarden op stal die er circa 2 uur zoet mee zijn. Onderzoekers hebben ontdekt dat de huidige manier van voeren kan leiden tot stalondeugden als weven, kribben-bijten en zenuwachtig gedrag. De Equiball verlengt de voedertijd enorm zodat het paard de gehele dag kan consumeren. Wanneer het paard de Equiball beweegt vallen er willekeurig kleine porties voer uit. Zijn gedrag wordt hier mee beloond en het paard blijft hierdoor geïnteresseerd. De Equiball is geschikt voor alle typen strooisels.
€ 86.19

Afbeelding

Paardendrogist

Amazing Graze
Supersterke voerbal met innovatieve vormgegeving. Uw paard doet langer met zijn voer en heeft urenlang speelplezier.

22005 voerbal 1 stuk € 59.95
22006 testweek 0 € 7.95

--------------------------------------------------------------------------------
Informatie Afwijkende mest, Speeltjes, Stro of mest eten, Voerballen
Soort Synthethisch
Vorm Paddestoel
Omschrijving Een voerbal, gemaakt van zeer sterk materiaal waardoor de bal voor vrijwel ieder paard geschikt is. Door de aparte vorm rolt de bal nooit steeds dezelfde kant op, het grote voordeel hiervan is dat ook wanneer de bal in de hoek van de box ligt, uw paard hem weer gemakkelijk terug kan rollen. De Amazing Graze heeft een vrij groot gat waar het voer uitkomt waardoor deze voerbal minder geschikt is voor bijvoorbeeld muesli.

Doordat uw paard veel langer over zijn voer doet dan wanneer het in de voerbak ligt, simuleert u het natuurlijke eetgedrag. De spijsvertering van paarden is van nature berekend op vele, kleine porties voer per dag. Door er voor te zorgen dat het dier meer moeite moet doen om het eten binnen te krijgen, verkleint u de porties en wordt de tijd die het paard besteedt aan zijn voer verlengd. Dit heeft een positief effect op de spijsvertering en vermindert de kans op verveling. De Amazing Graze is niet geschikt voor hyperactieve paarden.

Het reservoir van de Amazing Graze heeft genoeg ruimte voor ruim 2 kilo biks, waardoor u uw paard volledig kunt voeren met deze bal.

Afbeelding

Piaffe

Voerderrolbal Snack-a-Ball (BI829946)

Ronde bal met gaatjes.
Door het rollen vallen er brokjes uit de bal.
Voorkomt stalondeugden en verveling.

Kleuren: rood
€37,50 Bestel dit artikel [help]
Afbeelding

briallen

Re: Voerballen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 13:59

Ik gebruik voor mijn paardje de snack a ball.

als je bij de paardendrogist kijkt kan je hem geloof ik eerst een weekje uitproberen.

Ik had hem gekocht voor een van mijn paardjes, die vond er echter niets aan, gelukkig vond de ander hem wel heel leuk. Haha!
anders had ik voor niets zoveel euries uitgegeven

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 14:03

Je kan ook een gat in een oude voetbal makenen daar brokken in. Voordeel dat die zacht zijn en als ze er op gaan staan of liggen hij indeukt.

lin1da

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 14:33

wij hebben de onderste en ze spellen er wel mee.

kan die niet meer op stro gaan staat als die het toen meer naar ze zin had. misschien 1 plakje stro er over heen doen of helemaal weer er op zetten.

succes er mee

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 15:51

De eerste zou ik niet nemen. Die heb ik zelf ooit eens een week op proef gehad en daar kan maar een schep biks in, de middelste kan twee keer zoveel voer in. Handig voor paarden die meer dan 1 schep voer krijgen.
Dat ze er uren mee spelen (ik heb het over de bovenste) is niet waar, als de biks op is, is het spel over hoor. Dat geeft niet, ze doen er sowiezo langer mee.

Die tweede ziet eruit alsof hij meer alle kanten opvalt en het langer duurt voor het voer op is.

Die derde lijkt me erg klein.

Zoals al gezegd is, je kunt ook een oude voetbal, of jerrycan gebruiken. Wat ook al vaker genoemd is, is een colafles met bix aan een touwtje in de stal.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 15:54

Colafles heb ik geprobeert, maar dat ging niet goed. Mijn paard kon daar veel te makkelijk z'n tanden in zetten en omdat het vrij hard is zat er zo een scheur in. Ik durfde hem er ook niet alleen mee te laten omdat als hij kapot gaat er scherpe randen aankomen.
Voetbal moet ik nog proberen, maar heb nog geen voetbal Clown

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-05 16:34

herft schreef:
wij hebben de onderste en ze spellen er wel mee.

kan die niet meer op stro gaan staat als die het toen meer naar ze zin had. misschien 1 plakje stro er over heen doen of helemaal weer er op zetten.

succes er mee

Ik geef hem nu al extra stro bij. Gewoon om te knabbelen. Ik heb net nog een hooinet gekocht. Daar kan ik het stro en hooi weer indoen zodat hij daar ook weer langer mee bezig is.
Ik wilde dit ook doen met brokken of meusli zodat hij daar ook weer langer mee bezig is.

Ik denk namelijk dat hij zich gewoon verveeld. Op mijn vorige stal kon hij de hele dag door stro eten.

Wat ik dan wel weer raar vind is dat mijn paard een luchtzuiger is en op de vorige stal stond hij veel te zuigen tijdens en na het eten. En dat doet hij nu helemaal niet meer.
Kan het misschien zijn dat hij daarom zo chagerijnig is? Omdat hij niet meer zuigt?

droebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 17:53

Ik zou de bovenste nemen. Als je buis eruit haalt, kan je er zo veel voer in doen als je wilt.
Ik heb die ook voor m'n paard, maar dan zelf gemaakt. Dat is echt veel goedkoper en ze zijn net zo sterk.

Bij de groentenboer hebben ze kleine zuurkooltonnetjes. Deze kosten rond de 7 euro. Je brand er 2 gaten in, randen glad vijlen en klaar.

Bij de welkoop/boerenbond verkopen ze die tonnetjes tegenwoordig ook. felgeel met een rode deksel. gaten erin maken en spelen maar.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 17:56

ik heb voor mijn pony de paddestoel vorm, ik zie dat mijn pony nare trekjes in haar stal overslaat (tenzij de bal leeg is, gaat ze weer rustig verder) in ieder geval is ze er zoet mee, hij rolt niet 1 kant op maar de hele stal door, ik vind het een fijn ding Ja

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 18:33

ik heb de onderste.. Geweldig.. Ze zijn er uren zoet mee.. Nadeel is dat de dopjes er makkelijk uit vallen.. Verder vind ik eht een super ding

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-05 18:44

droebel schreef:
Ik zou de bovenste nemen. Als je buis eruit haalt, kan je er zo veel voer in doen als je wilt.
Ik heb die ook voor m'n paard, maar dan zelf gemaakt. Dat is echt veel goedkoper en ze zijn net zo sterk.

Bij de groentenboer hebben ze kleine zuurkooltonnetjes. Deze kosten rond de 7 euro. Je brand er 2 gaten in, randen glad vijlen en klaar.

Bij de welkoop/boerenbond verkopen ze die tonnetjes tegenwoordig ook. felgeel met een rode deksel. gaten erin maken en spelen maar.

Als je in zo'n tonnetje gaatjes maakt. Valt het voer er dan niet meteen uit?

Vind ze vrij prijzog die ballen. Heeft iemand ereen die ik kan overkopen?