Betaalde stage

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maaykuhhh

Betaalde stage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-05 11:48

Ik ga als het goed is de opleiding paardenhouderij in barneveld volgen. En natuurlijk moet je dan stage lopen op een paardenhouderij. Haha!
Nou is mijn vraag:
Of je kunt vragen om betaalde stage?
En of iemand wel eens betaalde stage heeft gehad?

Caesar

Re: Betaalde stage

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 11:52

maaykuhhh schreef:
Ik ga als het goed is de opleiding paardenhouderij in barneveld volgen. En natuurlijk moet je dan stage lopen op een paardenhouderij. Haha!
Nou is mijn vraag:
Of je kunt vragen om betaalde stage?
En of iemand wel eens betaalde stage heeft gehad?

Ik denk dat je in deze tijd blij mag zijn met een stageplek. Verder zou ik er gewoon over beginnen. Je kunt tenslotte je bijbaantje ook niet doen en je steekt er alle tijd in. En ja, als je geen stagevergoeding krijgt na overleg kun je commercieel zijn en zeggen dat je op zoek gaat naar ander bedrijf of je stageplek toch met beide armen aannnemen. Nee heb je, Ja kun je krijgen.

Snappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 11:59

Je stage is ervoor om te leren in de praktijk en je stagebegeleiders steken er een hoop tijd en energie erin VOOR JOUW!!!! Vork

Dus waarschijnlijk zal je er NIET betaald voor krijgen, ik zelf zou het niet eens durven vragen Bloos Bloos
Maar sommige bedrijven willen je wel eens wat toestoppen als je goed je best doet, maar ga er niet van uit.

Bedenk dat alles wat je daar leert op het bedrijf MEER WAARD IS dan een paar eurootjes.

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 12:12

Oh kom op, het is niet of je nutteloos bent als stagiair! Ik loop nu ook stage, betaald. Wel niet in de paardenhouderij dan, maar toch...ik zou echt niet gratis stage gaan lopen, ik heb nog een paard te betalen!

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-05 09:17

omdat ik geen bijbaantje heb en dus geen geld verdien, is het mooi meegenomen als ik er wat geld voor zou krijgen, ook al is het maar een beetje. Bloos
maar vinden jullie dat ik er voorzichtig om kan vragen, miss als ik er al eventjes werk ofzo??

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 09:21

Je MAG er niet eens om vragen, in de agrarische sector worden stages niet vergoed, leuk gra[je van de overheid.
Andere sectoren wel maar de agrarische sector waar paardenhouderij en dierverzorging o.a onder vallen krijgen gene vergoeding.

Bij ons op school is het zelfs zo dat wanneer je stagebegeleider wel wil betalen, hij het over moet maken aan de school, omdat je anders een werkgever/werknemer verhouding krijgt, en dat is niet de bedoeling van stage.

Ik heb 4 paardenstages gelopen in mijn paardenhouderij-tijd en geen enkele vergoed gekregen. Ook waar ik nu stage loop voor dierverzorging krijg ik geen geld. Ik heb er geen problemen mee, ik heb al mazzel als ik kijk wat voor afscheidskado's en bedragen ik heb gekregen in vergelijking met sommige klasgenoten

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-05 09:48

SANEX schreef:
Je MAG er niet eens om vragen, in de agrarische sector worden stages niet vergoed, leuk gra[je van de overheid.
Andere sectoren wel maar de agrarische sector waar paardenhouderij en dierverzorging o.a onder vallen krijgen gene vergoeding.

Bij ons op school is het zelfs zo dat wanneer je stagebegeleider wel wil betalen, hij het over moet maken aan de school, omdat je anders een werkgever/werknemer verhouding krijgt, en dat is niet de bedoeling van stage.

Ik heb 4 paardenstages gelopen in mijn paardenhouderij-tijd en geen enkele vergoed gekregen. Ook waar ik nu stage loop voor dierverzorging krijg ik geen geld. Ik heb er geen problemen mee, ik heb al mazzel als ik kijk wat voor afscheidskado's en bedragen ik heb gekregen in vergelijking met sommige klasgenoten
[/quote]

gaaf dat je wat kijgt als je klaar bent met een stageplek!! Haha! Dat is echt wel beter.

maar weet je, ik hoef eigenlijk niet betaald te worden, het lijkt me super leuk om stage te lopen. Haha! alleen mijn moeder vind dat ik geld moet verdienen en ik kan er geen bijbaantje bij nemen want daar heb ik geen tijd voor. Verdrietig

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 10:00

In het weekend heb je toch wel tijd voor een baantje ?
Niet dat het zo makkelijk is, ik ben zelf ook al heel lang een baantje aan het zoeken maar het vlot niet echt.

Dat je wat krijgt aan het einde is niet altijd zo hoor, ik heb dan toevallig mazzel gehad en veel gekregen, maar ken ook mensen die met een handschudding en een "dankjewel' weggingen

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 12:47

Een stageplek vinden moet niet al te moeilijk zijn heb er zelf ook nooit problemen mee of gehad. Betaald kan je cht wel vergeten. Soms kan je wel iets krijgen maar dat ligt aan het bedrijf. Ik heb wel eens mogen rijden of met de feestdagen een bedrag gehad.

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 13:31

Idd, bij een stage krijg je geen vergoeding. Bij ons komen er regelmatig stage lopen van de paardehouderij en die mogen niets accepteren, wij moeten het namelijk storten op de rekening van de school. Bij ons krijg je een presentje aan het eind van je stage.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 13:37

Ik denk ook niet dat je er geld voor kan vragen... Zelf ga ik van de zomer op een paardenhouderij werken (dus geen stage) en daar krijg ik ook niet voor betaald.. Vind het ook niet erg. Het is tegen kost en inwoning. Ik mag daar wonen en m'n paard meenemen.. Daarbij is het niet alleen stallen uitmesten, maar ook rijden.. Kan er ontzettend veel van leren en ben daar al heel blij mee..

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 14:05

Ik heb nog nooit een stage betaald gekregen (liep stage in een acadenisch ziekenhuis, dus niet eens agrarisch).
De stagiaires bij ons op de praktijk krijgen ook niet betaald, zouden ze dat graag willen dan mogen ze opzouten en hopen dat ze ergens anders wel betaald krijgen. Wat wij te bieden hebben is een gedegen opleiding zodat ze in de OK kunnen aanpakken, beesten in bedwang kunnen houden en baliewerk kunnen uitvoeren. Als dat niet voldoende is, zoeken ze het zelf maar uit.
Wel is het zo dat we vaak stagiaires aanhouden om in de vakanties mee te draaien. Natuurlijk krijgen ze dan wel betaald. Op die manier hebben we nu ook mijn zwangerschapsverlof in kunnen vullen. De stagiaire voldoet prima, is netjes, past goed in het team, en had mazzel dat ik met verlof ga. Als zij straks haar stage-uren heeft voltooid, gaat dat geruidsloos over in een betaalde, tijdelijke, baan.
De assistente die het laatst bij ons is gekomen (een andere ass. kon ander werk krijgen) was ook een stagiaire bij ons.

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-05 15:01

okey bedankt allemaal!
en ik heb er super veel zin in! Tong uitsteken ik kan niet wachten!

Guetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 15:17

ik kom dus van het groenhorst af..
en idd je krijgt niets voor je stage.

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 15:40

Ik heb wel betaald stage gelopen Geld, geld!
Omdat ik niet intern zat omdat het vlakbij mijn huis was (10 kilometer), mocht ik kiezen; of mijn paard op mijn stage bedrijf stallen, of maandelijks geld.
En of het nou mag of niet, ik heb me daar nooit in verdiept hoor, maar ik vind het wel zo netjes.
Je bent wel een half jaar gratis stalhulp en daar mag best wat tegenover staan.
Ik liep daar vijf en een halve dag per week (ma t/m vr + zaterdag ochtend).
Het was maar een klein bedrag per maand, maar het is altijd mooi meegenomen.
Bij mijn eerste stage zat ik wel intern, en kreeg ik geen "loon", maar wel kost en inwoning, en dan zijn ze in principe duurder uit.