sneeuw en hoefijzers!!(SPOED)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

femskie

sneeuw en hoefijzers!!(SPOED)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-05 09:58

Hallo!

Mijn arabje staat buiten en er ligt een enorme laag sneeuw....Ik ben thuis en mijn paard staat ergens anders. Ze wordt dan buiten gezet door de mensen daar.
Maar ze heeft nu sinds twee weken hoefijzers (alleen voor) en ik vraag me af of het niet zo is dat al die sneeuw onder de hoefijzers samen klontert. Als dat zo is: kan je iets aan de dat klonteren doen?Moet ze maar naar binnen als daar niets aan te doen is?

Ik heb even geen idee dus als iemand mij hierin advies kan geven: heeeeel graag!!!

Dank je wel!

Chrissetje

Re: sneeuw en hoefijzers!!(SPOED)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 10:01

-vaseline
-hoefvet
-hoefolie

Kitty1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 10:06

Vaseline helpt bij mij in ieder geval niet. Maar als het boven het vriespunt is vallen de klompen ijs van de ijzers af. Bij rond het vriespunt blijven de klompen helaas aan de ijzers vastzitten. De meeste paarden redden zich hier wel mee maar goed is het niet. Balen die sneeuw!

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 10:13

Die van mij heeft ook ijzers voor en staat ook met deze sneeuw dag en nacht buiten (wil niet naar binnen Schijnheilig )
Soms heeft ze meer last van klonters, vooral zo rond hert vriespunt. Als het wat harder vriest plakt de sneeuw niet zo erg en heeft ze er helemaal geen last van.
Vet en vaseline helpen vaak maar even, ik laat het gewoon zo. Als ze er last van heeft kan ze naar binnen, maar zoals ik al zei doet ze dat toch niet.

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 10:23

ja ik zal ook wel is willen weten wat jullie doen mijn paardje krijgt deze week ijzersd ( hij heeft last van zijn beentjes ) maar staat ook dag en nacht buiten ??

trouwens hijkrijg wel voor de eerste keer ijzers

Kitty1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 10:39

Hopelijk wordt het snel lente want ijzers en sneeuw gaan moeilijk samen!

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 12:12

gewoon sneeuwbeslag nemen.

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-05 12:18

Dank dank dank!!!!!

Ben net maar even gaan kijken maar het zit wel goed hoor...het valt er gelukkig af! het is hier toch net wel boven nul. Einde van de middag gaat ze weer naar binnen en volgens mij vindt ze het wel leuk in de sneeuw.. Lekker met haar weidemaatje aan het rennen en stom doen. Geweldig om te zien!

Mobick:sneeuwbeslag? wat is dat? lijkt me niet een oplossing a la minute of wel?

Svdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 13:29

Vaseline en vet helpt bij mij niet, of maar heel even. Dus Homerus krijgt echt hele klonten sneeuw onder zijn hoeven als het sneeuwt maar moet zeggen dat hij er aardig mee kan lopen maar of het echt goed is dat denk ik niet.
Dus laat het zonnetje maar schijnen

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 14:51

femskie schreef:
Dank dank dank!!!!!

Ben net maar even gaan kijken maar het zit wel goed hoor...het valt er gelukkig af! het is hier toch net wel boven nul. Einde van de middag gaat ze weer naar binnen en volgens mij vindt ze het wel leuk in de sneeuw.. Lekker met haar weidemaatje aan het rennen en stom doen. Geweldig om te zien!

Mobick:sneeuwbeslag? wat is dat? lijkt me niet een oplossing a la minute of wel?

Een zooltje tussen de hoeven en de ijzers (of ring) dit laat je door de hoefsmid doen.