Pony rent weg

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Paardennamen

Pony rent weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-05 00:33

De pony van mijn tante rent weg bij een helling als je haar aan de hand hebt. Ze staat langs een dijk en dus moet je naar boven naar het hek. Ze gaat er ineens vandoor, houden doe je haar niet. Ze gaat dan stilstaan bij het hek en je kan haar zo weer pakken. Het is volgens mij een spelletje voor haar, ik weet verder niet waarom ze het doet. Mijn tante wil het haar afgeleerd hebben en het gaat al iets beter, maar misschien dat jullie nog tips hebben?

Serval

Re: Pony rent weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 01:20

Wat heeft deze pony normaal om als je haar gaat pakken een halster of een hoofdstel ? Als het een halster is doe het touw over de neus zo heb je net iets meer te vertellen (niet dat het echt helpt als ze gaan dan gaan ze). Hoofdstel kan helpen maar das ook weer wat riskanter als ze echt hard wegrennen. Werk aan de gehoorzaamheid en vertrouwen. Het kan nogal wat redenen hebben waarom een paard/pony iets doet of niet doet. Succes.

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-05 10:55

Ze wordt gepakt met halster, ze komt ook gewoon naar je toe. Het is enkel dat stukje omhoog dat ze ineens wegschiet... De rest blijft ze wel gewoon bij je.

josien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 11:00

Hoe is haar lichamelijke conditie.

In stap heuvel op is voor sommige paarden gewoon niet te doen, waardoor ze het dus met een vaart gaan nemen om maar boven te komen.

Een andere kant kan ook zijn dat het is aangeleert om omhoog hard te gaan.

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-05 12:05

Haar conditie is redelijk

Ze kan wel in stap de helling op, want de eerste paar meter liep ze gewoon mee. Ben je halverwege of zo, is ze in 1 keer weg... Hoe ze het op andere hellingen/heuvels doet, weet ik eerlijk gezegd niet. Ik weet wel dat mijn nichtje als ze erop zit, af en toe recht tegen de dijk op galoppeert (heel ergens anders)

Heeft verder niemand tips om haar bij je te houden?
De tip van Serval kan ze iig proberen, bedankt Lachen

Serval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 13:03

Paardennamen schreef:
Haar conditie is redelijk

Ze kan wel in stap de helling op, want de eerste paar meter liep ze gewoon mee. Ben je halverwege of zo, is ze in 1 keer weg... Hoe ze het op andere hellingen/heuvels doet, weet ik eerlijk gezegd niet. Ik weet wel dat mijn nichtje als ze erop zit, af en toe recht tegen de dijk op galoppeert (heel ergens anders)

Heeft verder niemand tips om haar bij je te houden?
De tip van Serval kan ze iig proberen, bedankt Lachen

Als ik het zo lees dan denk ik bijna zeker dat ze jullie in de maling neemt. Als ze onder het zadel ook een heuvel op kan trekken dan moet dit zonder ruiter en aan de hand veel makkelijker voor haar zijn. Wat je ook nog eventueel kunt proberen: Loop met haar de helling op en draai terug voor dat zij de kans krijgt om dat te doen....oefen dit een gewoon een x aantal keer en zorg er daarbij voor dat jullie haar steeds voor zijn om terug te draaien. Zo ga je stap voor stap naar boven met haar aan de hand. Dat vergt aardig wat geduld maar niet geschoten is altijd mis. Succes !

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-05 13:51

Je bedoelt weer een stukje terug lopen?

Serval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 14:26

Paardennamen schreef:
Je bedoelt weer een stukje terug lopen?

Ja precies......voordat zij de kans krijgt om te draaien en weg te sjezen loop je met haar terug. Dat schept vertrouwen en zo lijkt het net of ze jullie niet meer te slim af is.

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-05 15:44

Ok bedankt! Lachen