Voor/Nadelen Halsterhoofdstel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cissie

Voor/Nadelen Halsterhoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-05 22:04

Ik ben van plan om een HH te kopen, al een tijd ben ik me aan het orienteren op die dingen en er zijn best wat verschillende soorten wbt materiaal is er nogal wat verschil.
Wie heeft er een HH en wat vind je ervan, welke merk is een aanrader en welke merk kan ik beter in de winkel laten liggen.
Op Equitana ga ik er 1 halen, ik had gehoord dat "Goedhard" of "Equinomads" best leuke HH verkopen.

Mizsz_Kitty

Re: Voor/Nadelen Halsterhoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 22:07

ik ben ook zeer benieuwd...
zou iemand met reactie er ook een foto/plaatje bij willen voegen Koe Koe

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 22:20

Ik hou hem ook even in de gaten Haha! Vakantie in mei Clown

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-05 22:23

marina schreef:
Ik hou hem ook even in de gaten Haha! Vakantie in mei Clown

Hahaha jazeker dan is ie ook superhandig Pling
Ik vind ze zowieso Cool

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 22:28

Ik heb een biothane halsterhoofdstel in het oranje....

wereldding!!! ideaal geen invetgedoe... het word niet hard het blijft heerlijk soepel. ik heb hem nu een jaar en hij ziet er als nieuw uit... voor een foto... zie avator... ik zal kijken of ik er een kan plaatsen...

[img]Afbeelding[img]
Laatst bijgewerkt door Gracia op 22-02-05 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 22:29

Ik heb een halsterhoofdstel van 'sporenbandjesmateriaal'. Geweven nylon dus, heel zacht spul en merkloos. Heb geen idee waar het vandaan komt, ik heb het van iemand gekregen die twee halsterhoofdstellen had en deze niet gebruikte.

Afbeelding

Het prettigste aan een halsterhoofdstel vind ik dat het bit zo makkelijk uitklikbaar is. Hoef je op de vetgate (en tijdens stops op lange buitenritten) niet te klooien met hoofdstel af, halster om, halster weer af, hoofdstel weer om.

Ik vind het materiaal van mijn halsterhoofdstelletje trouwens niet echt handig. Het is zacht en neemt veel vocht en vuil op. Ik moet het na iedere wedstrijd en intensieve training uit elkaar halen, in een bak water leggen en alle onderdelen goed laten drogen voor ik het weer in elkaar zet (wat ook weer een heel gepuzzel is).

Inmiddels heb ik een zwart hoofdstel van beta-biothane besteld, een zeer sterk plasticachtig materiaal dat net iets makkelijker is in onderhoud. Niet van dat glimmende, maar mat. Als het goed is, komt-ie mee van de Equitana. Knipoog

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 22:32

Ik zou zeker voor Zilco of biothane gaan, dat neemt geen vocht op. Je hebt ze ook van webband maar dat word klef en nat, vind ik zelf niet prettig.

Verder is het een kwestie van voorkeur. Kijk goed naar de afwerking, dat wisselt wel eens. De modellen verschillen, dus je moet maar kijken wat je zelf het handigst vind.

Ik heb een Zilco Mix&Match. Dat is een kopstuk/frontriem/bakstukken met een apart halster. Van biothane zijn het meestal halsters met alleen losse bitstukjes die je aanclipt. Net wat je fijn vind.

Afbeelding

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 23:15

Hoi ik heb er ook 1 van biothane.
Heel fijn spul. Kun je zo in de afwasmachine gooien en schoon is ie weer. Bovendien is het oersterk. Ideaal dus.
Hier zonder bit, als halster dus:
Afbeelding

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 08:09

Hebben jullie misschien wat websites waar je die dingen kan bestellen?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 08:21

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 10:27

Biothane en Zilco!!!! Super!! Kost een paar centen maar dan heb je ook wel wat!!
En je doet er gewoon lang mee en blijft mooi. Behalve de Zilco zilverkleurig, die wordt geel.

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 11:51

Ik heb er een van Biothane, ben er zeer tevreden over, (nog) geen nadelen van gevonden! (Equestran Nomads)
Ik heb ook een halsterhoofdstel van onbekend merk, is van 'gewoon' halster spul gemaakt, ben ik ook tevreden over, nadeel is alleen dat het niet goed schoon te maken is.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 14:16

hoihoi

waarschijnlijk heb ik er 1 te koop morgen gaat iemand hem passen bij haar paardje !
maar als ie niet past is ie nog steeds te koop
ik heb hem in het buitenland gekocht daardoor is ie ook een entgoedkoper want ze zijn daar heel goed koop vind ik zelf maar wel goede kwaliteit.
het is maatje full dus ik weet niet of je er wat aan hebt.
hij is ook bruin leer maar hoeft heel weinig in te vetten deze.
ik heb hem 3 x gebruikt bij mijn paardje dus hij is nog zogoed als nieuw

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-05 18:52

moyra schreef:
hoihoi

waarschijnlijk heb ik er 1 te koop morgen gaat iemand hem passen bij haar paardje !
maar als ie niet past is ie nog steeds te koop
ik heb hem in het buitenland gekocht daardoor is ie ook een entgoedkoper want ze zijn daar heel goed koop vind ik zelf maar wel goede kwaliteit.
het is maatje full dus ik weet niet of je er wat aan hebt.
hij is ook bruin leer maar hoeft heel weinig in te vetten deze.
ik heb hem 3 x gebruikt bij mijn paardje dus hij is nog zogoed als nieuw

Mooi aanbod, maar mijn paard heeft een Cob nodig en ik wil geen leren HH, maar idg bedankt!

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-05 18:55

De Zilco en Biothane zal ik eens uitgebreid gaan bekijken morgen en rest natuurlijk ook Knipoog , maar had ook best veel postieve reacties en verhalen gehoord oover deze 2 dus de kans is groot dat ik daar morgen mee thuis kom, tja nu nog een kleur.......... Bloos

Bedankt allemaal en vooral voor de duidelijke fotos heb ik veel aan thanxs Haha!

HorseyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 19:09

ik heb ook een tijdje zitten denken er eentje te kopen, maar ik vind ze er altijd zo niet strevig uitzien, is dta ook zo of lijkt dat alleen maar zo?

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 20:23

Ik heb die van zadelmarkt. De maat slaat echt nergens op, maar met veel gaatjes bijprikken heb ik hem toch passend gekregen. Hij bevalt mij nu erg goed! Het is leer, dus je blijft met het invetten, maar ik vind vooral het afklikken van het bit erg handig! Vorig jaar op trektocht (4 dagen Veluwe) heb ik hem elke dag bij Sting omgedaan. Is altijd prima gegaan!

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 23:03

Zilco en Biothane is net zo sterk, zo niet sterker, als leer.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 11:16

Ja., maar ook 2/3 keer zo duur Lachen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 12:38

Sting schreef:
Ja., maar ook 2/3 keer zo duur Lachen.

Nee, al dat vet is voor niks, zullen we zeggen.
Ik heb er jaren eentje van Libbys gebruikt, dat was er toen in NL nog helemaal niet, maar op de Equitana waren ze al. Spul zit in dezelfde prijsklasse als een normaal kwaliteitshoofdstel, maatvoering is als gewone hoofdstellen en het is er in alle kleuren van de regenboog.
Kijk maar op http://www.libbys-tack.com/ voor alle mogelijkheden. Sietske Nobel van Singlefooters importeert het nu in NL, kijk op www.singlefooters.nl voor de prijzen. Prijsverschil met Engeland is zo gering, daar kun je het niet voor uit Engeland laten komen.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 18:57

ik heb een HH van polypropyleem ofzow Clown gekocht bij www.hoofdstellen.nl hebben ze ook in bitloos en andere uitvoeringen. De kleur blijft natuurlijk niet mooi en de teugels slijten snel, hoofdstel ook wel eigenlijk. En heb al een keer nieuwe bakstukken moeten kopen omdat ze stuk gingen Verward

we zouden naar equitana gaan en wil daar wel een HH kopen met borsttuig Vingers aflikken