Drukkingen door niet goed gevuld zadel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Paardenl0ver

Drukkingen door niet goed gevuld zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-05 21:09

Mijn paard heeft allemaal bobbeltjes op de plek van het zadel. Ik denk dus dat het drukkingen zijn. Ik ging eens kijken naar mijn zadel en toen ik eronder voelde was het daar heel zacht. Ik denk dat het maar eens opgevuld moet worden. Zouden de (wat ik denk) drukkingen kunnen komen door het (wat ik denk) niet goed opgevulde zadel..?
Alvast bedankt voor jullie reacties..

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Re: Drukkingen door niet goed gevuld zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 22:47

ik denk dat je het beste nu je zadel kunt laten opvullen en dan kijken of het over gaat. rijd in de tussentijd met gelpad of bontdekje.
Die drukkingen kunnen nooit zo erg worden door het niet opvullen, dus ik denk dat je een ander zadel moet hebben, maar alleen een instructrice, zadelmaker of iemand anders die daar verstand van heeft kan je dat vertellen!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 23:06

Als het allemaal bobbeltjes zijn op de hele zadelplek, dan zou ik eerder denken aan een allergie, bijvoorbeeld voor het wasmiddel van het sjabrak.

Een drukking uit zich meestal meer op 1 plek. Je zadel na laten kijken kan natuurlijk nooit kwaad.

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 20:13

het is heel goed mogelijk dat het zadel niet voldoende vlak is gevuld. hierdoor ontstaan vaak kleine "bobbeltjes"onder de huid die bij langer doorrijden problemen gaan geven. Een allergie voor een was middel is echter ook heel goed mogelijk. Laat een zadelmaker er eens naar kijken. Een goede zadelmaker kan je zadel beoordelen en eventueel aanpassen.
succes

Browny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 14:53

Mijn pony heeft dat ook gehad. Bij mij kwam het doordat de zadelkamer niet hol was, maar op de ruggengraat drukte. Ik hen nu een ander zadel en het is helemaal over.

Paardenl0ver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-05 15:38

Bedankt voor de reacties !