hoe "nekvet" eraf trainen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

hoe "nekvet" eraf trainen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 20:51

hallo...
ik heb een welsh A die om omstandig heden een paar maanden op de wei heeft gestaan en ik niet veel tijd had om te rijden...een bijrijder was voor dit ponytje geen optie....nu staat hij weer op stal omdat hij veel te dik werd..

het "buikje" heb ik er nu zo goed als afgereden en ze gaat ook mee langs de fiets een ommetje maken....

ik heb geen longeersingel maat Welsh A Knipoog

hoe kan ik dat "nekvet" eraf trainen??

groetjes janneke

HippoLogic

Re: hoe "nekvet" eraf trainen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 21:25

Misschien met de dubbellonge aan de gang? Dit is echter wel iets waar je handigheid in moet hebben, een paar lessen zijn geen weggegooid geld.

jen_iis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 21:28

0ojannekeo0 schreef:
hallo...
ik heb een welsh A die om omstandig heden een paar maanden op de wei heeft gestaan en ik niet veel tijd had om te rijden...een bijrijder was voor dit ponytje geen optie....nu staat hij weer op stal omdat hij veel te dik werd..

het "buikje" heb ik er nu zo goed als afgereden en ze gaat ook mee langs de fiets een ommetje maken....

ik heb geen longeersingel maat Welsh A Knipoog

hoe kan ik dat "nekvet" eraf trainen??

groetjes janneke

misschien proberen om veel te rijden aan de teugel ? of veel stelling vragen .. zodat ze wat af gaat vallen. ik weet het eigenlijk niet zo goed. ik heb meer verstand van buikjes afwerken .. * he jennifer Tong uitsteken *

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 21:31

hoezo nekvet er af trainen? Verward Bedoel je die vetkap boven op de hals? Dat is juist mooi. En die train je er ook niet af. Pas als je pony echt dun wordt zal deze verdwijnen. Ik ben er altijd trots op als die vetkap groeit bij mijn hengsten. Staat echt super mooi juist! moet je trots op zijn.

Equira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 23:05

Bijna onmogelijk geloof ik. Mijn vroegere pony heeft het ook en het is mij, nog mijn zusje niet gelukt om er ook maar iets af te krijgen. Zie onderschrift voor foto's, vooral op de 2e en 3e foto is het goed zichtbaar.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 23:27

Een echte vetkap kun je er niet aftrainen. Er zijn in de westernsport manieren om het vet er lokaal af te laten zweten, maar wil je dat je paard aandoen? Dan moet hij wel dag en nacht met zo'n neopreen ding rondlopen:

Afbeelding

Bovendien vraag ik me af of ze die ook hebben in maatje Welsh A.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 08:51

alvast bedankt allemaal...ik zal er zo snel mogelijk een foto van maken....

Cassidy schreef:
Een echte vetkap kun je er niet aftrainen. Er zijn in de westernsport manieren om het vet er lokaal af te laten zweten, maar wil je dat je paard aandoen? Dan moet hij wel dag en nacht met zo'n neopreen ding rondlopen:

Afbeelding

Bovendien vraag ik me af of ze die ook hebben in maatje Welsh A.

dit zal ik haar maar niet aan doen....dan word ze helemaal gek

Winna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 14:50

Een zweetkap zoals op het plaatje hierboven kan wel helpen om de hals af te laten slanken. Op een bedrijf waar ik stage heb gelopen gebruikten ze een zweetkap bij het longeren. Het paard zweette dan 2x zoveel onder de zweetkap en de hals slankte daardoor goed af.
Mijn eigen haflinger had ook een redelijk dikke hals en die heb ik door goed te rijden en longeren af laten slanken, dus dat wil soms ook wel werken.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 15:31

Longeren met dubbele lijnen is heel goed. Ik doe het regelmatig bij mijn paard om hem lekker laag te laten lopen. Hij krul zich snel op en met die dubbele lijnen gaat hij helemaal met z'n neusje over de grond.
Ik vind het niet echt moeilijk.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 16:57

Lekker gaan rijden komt alles goed.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 17:38

ik heb dit momenteel ook bij een paardje waar ik op rijd
ze had al van voor de zomer niet meer gereden en sinds kort rij ik ermee en het halsje is aal een stuk dunner Knipoog

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 11:43

gossiemijne ik ben altijd zo trots als een pauw als de halsjes dikker worden van het rijden. Meer spier er op, grotere vetkap, super toch? Ik zou het vreselijk vinden als de hals door het rijden juist dunner zou worden.

Winna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 11:59

Denk dat het bij sommige paarden ook erg mooi staat een grote hengstenhals, maar als het allemaal vet is en geen spieren dan is het niet functioneel. Een paard heeft er dan alleen maar last van volgens mij en soms staat het ook niet mooi als het paard voor de rest een smal beestje is.