goedkope zadels

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RedFlame

goedkope zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-05 15:31

hebben jullei ervaring met de goedkopere zadels (tuusen 100 en 250€)
ik heb niet zoveel geld en wil graag een veelzeidigheidszadel, niet van zadelmarkt ofzo, wat voor merken heb je dan nog meer?
ik dacht zelf aan een wintec 200 (€250) heeft iemand hier ervaringen mee, ik heb wel een wintec 500 gehad en die vond ik heel fijn maar die kan ik nu gewoon niet betalen (€350)
dus wat zijn goede (naar prijs-kwaliteit verhouding) goedkope zadels?

Sanet

Re: goedkope zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 15:45

Over de Wintec hoor ik altijd positieve verhalen. Beugels etc heb je al, dat scheelt alweer in de prijs.

Ik denk dat je qua prijs-kwaliteit met een Wintec zeker niet raar uit de voeten komt..

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 15:48

Wintec hoor ik ook goede verhalen over. Wat voor zadel zoek je? Een vriendin van mij heeft nog wat liggen...PB me maar (zadel is maar 10x gebruikt en heeft verwisselbare boom)

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-05 16:00

ik zoek een 17,5"inch voor een smalle kwpn merrie van 156/160 met een redelijk normale schoft
veelzijdigheid (liefst naar springen toe)

en hebben mensen misschien een wintec 200 of andere goedkope wintec en zit dat fijn?
ik heb ook op internet gezocht en er zijn ook nog kunststof van torowgood (goedkoopste €290) en norton ofzo (€200) heeft iemand daar ervaringen mee?

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 16:09

ik heb een bijna nieuwe wintec te koop, boom is verwisselbaar, dus als je belangstelling hebt.
vraagprijs 285 euro Haha!

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-05 16:16

wat voor model?
ik moet eerst nog geld gaan sparen maar ben alvast aan het rondkijken enzo

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 16:18

wintec 500 17 inch
ik heb geen haast, dus als je interesse hebt en je geld, kan je me een pebe sturen Haha!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 16:31

natasha heeft nog een paar goedkope wintecs te koop... vanaf 125 euro geloof ik
kijk anders ff op www.bmstables.nl

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-05 16:39

het is niet zo dat ik nu een 2e hands goedkoop zadel zoek ik ben gewoon benieuwd naar jullie ervaringen enzo
en ik ehb nu toch nog geen geld moet eerst nog even sparen

hector

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 17:05

als je een goedkoop zadel zoekt zou ik zelf eerder een tweedehands zadel van een goed merk kopen dan een wintec. Ik heb namelijk alleen nog maar slechte ervaringen gehad met wintec (en andere kunststof) zadels. Als je een Kieffer of een Daaleman oid van 10 jaar oud koopt kost dat je ook niet meer dan 200 euro (vaak nog wel goedkoper, afhankelijk van de staat) en als het dan past op je paard (evt. de kussens anders laten opvullen) heb je daar een prima zadel aan die naar mijn ervaring nog een stuk langer mee zal gaan dan een wintec.

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-05 17:18

hector schreef:
als je een goedkoop zadel zoekt zou ik zelf eerder een tweedehands zadel van een goed merk kopen dan een wintec. Ik heb namelijk alleen nog maar slechte ervaringen gehad met wintec (en andere kunststof) zadels. Als je een Kieffer of een Daaleman oid van 10 jaar oud koopt kost dat je ook niet meer dan 200 euro (vaak nog wel goedkoper, afhankelijk van de staat) en als het dan past op je paard (evt. de kussens anders laten opvullen) heb je daar een prima zadel aan die naar mijn ervaring nog een stuk langer mee zal gaan dan een wintec.

ja dat is ook een optie maar daaar moet ej echt tegenaan lopen en aangezien ik het alleen voor springen crossen en buitenrijden wil gebruiken zal het niet veel meer dan 1x per week worden gebruikt