Hallo,
Ik ben op zoek naar mijn vorige pony Oskar. Ik heb deze pony gekregen toen ik 10 jaar was. De pony was toen 7. Toen ik 16 was kreeg ik een paard, en hebben we met veel pijn in het hart besloten de pony te verkopen aan mijn buurmeisje. Deze kreeg echter een andere pony, en zo kwam Oskar daar een beetje op de 2e plaats te staan. Er kwam daar toen eens een man die Oskar wel wilde kopen, omdat hij een kleine manege wilde beginnen in Zweden. De volgende dag hebben ze Oskar weggebracht naar Kootwijkerbroek, en van daaruit ging hij op transport naar Zweden. Ik heb geen afscheid meer van hem genomen, ik vond het echt te erg, ik had het niet gekund.
D-pony 1.45 m
Geslacht: Ruin
Geb.datum: Onbekend, we weten alleen dat hij in 1989 geboren is. We hebben zelf een datum geprikt voor op zijn startkaart: 24-05-1989
Kleur: koffievos
Aftekeningen: Een kol op zijn voorhoofd. Verder een interessant kenmerk: Hij heeft een tatoeage op zijn linkerschouder staan: 122
Ras: Onbekend, hij komt uit Hongarije en is als veulen geimporteerd naar Nederland. Ik heb me laten vertellen dat hij eerst een poos op de Veluwe heeft gelopen en daarna bij een handelaar is gekomen. Daarna kwam hij op een manege in Hummelo terecht, waar we hem op 7-jarige leeftijd kochten.
Type: Oskar is een typisch sober oostblok-paardje. Wat grof gebouwd en met een dubbelgespierde achterhand. Hij heeft lange golvende manen en staart. Zijn gangen zijn vlak en vrij kort.
Karakter: Toen ik Oskar kreeg ben ik er heel vaak afgevallen omdat ie me altijd uitprobeerde. Later ging dat veel beter. Oskar is erg eigenwijs en niet erg verkeersmak. Ik kon hem met opzadelen nooit vastzetten omdat hij dan in paniek raakte. Op concoursen was hij altijd wel heel makkelijk. Ik heb hem B en later L-dressuur gestart. Oskar is nooit gemeen geweest, hij heeft me nooit met opzet uit het zadel gewerkt of gemeen gebokt.
Oskar staat nu dus ergens in Zweden (als hij nog leeft). Hij moet nu 15 jaar zijn. De kans is klein dat iemand weet waar hij nu is, maar ik probeer het toch maar via deze weg. Mocht je iets weten, pb me dan gauw. Alvast bedankt.