Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Hermesdeux schreef:Nee hoor. Je hebt gewoon droog kuilvoer. Het ligt eraan met wat voor weer het ingekuild is. Vaak is het kuilgras wat vochtiger ingekuild of soms wel nat, veel erger van geur. De drogere variant heeft langer op het land gelegen en daardoor meer richting het hooi. Persoonlijk vinden paarden dit ook lekkerder hoor. Dat natte eten ze totaal niet. Maar je hoeft je nergens zorgen om te maken.
Emaartje schreef:Hermesdeux schreef:Nee hoor. Je hebt gewoon droog kuilvoer. Het ligt eraan met wat voor weer het ingekuild is. Vaak is het kuilgras wat vochtiger ingekuild of soms wel nat, veel erger van geur. De drogere variant heeft langer op het land gelegen en daardoor meer richting het hooi. Persoonlijk vinden paarden dit ook lekkerder hoor. Dat natte eten ze totaal niet. Maar je hoeft je nergens zorgen om te maken.
ow oke nee want maakt eme al zorgen omdat mijn paard gevoelig is op de luchtwegen....maar gelukkig is dit dan ook goed
Emaartje schreef:ze hebben geen tijd om nat te maken op de stalling waar ik sta
), zodat degene die voert het er zo uit kan pakken? sans6 schreef:Emaartje schreef:ze hebben geen tijd om nat te maken op de stalling waar ik sta
en als je nou gewoon een bak water of zoiets neerzet, waar ze het direct vóór het voeren inkieperen, en dan als laatste jouw paard voeren, met dat natte?? Lijkt me niet zo veel tijd inbeslag nemen. Of misschien kun je ergens een oude badkuip op de kop tikken en daar gewoon zelf iedere dag genoeg kuilvoer inleggen, (eerst vullen met water dan dus he?), zodat degene die voert het er zo uit kan pakken?
Emaartje schreef:nou voor stro is ze voor getest daar reageert ze niet op!!!gr emaartje
Hermesdeux schreef:Emaartje schreef:nou voor stro is ze voor getest daar reageert ze niet op!!!gr emaartje
Misschien toch laten testen op het kuilvoer dan. Kan ook een andere stof zijn in het kuilvoer. Maar ja, denk toch, dat als het het stof is, je het nat moet maken...ook al zijn de mogelijkheden er niet..
Hermesdeux schreef:Emaartje schreef:nou voor stro is ze voor getest daar reageert ze niet op!!!gr emaartje