lilykashmir schreef:Haihai...
Kan je niet een paar keer met haar naar buiten gaan als die pony er niet staat? dat een paar keer herhalen ofzoiets
We moeten iig al elke dag er langs omdat ze elke dag even de bak in gaat. Dus op die manier blijven we het herhalen.
De pony staat er eigenlijk altijd.. Dus er is ook geen mogenlijkheid om het te proberen zonder pony.
Maar het ligt soms niet aan de pony alleen hoor. Ze doet het nu namenlijk ook terwijl de pony gewoon met zn hoofd naar beneden staat. Dus als die niet (kan) bijten..
Misschien is het ook dat ze ons een beetje in de zeik probeerd te nemen? Maar ik weet iet hoe ik het haar af kan leren. Want echt straffen wil ik haar niet zonder dat ik weet of ze het nou doet omdat ze bang is of omdat ze het gewoon als pesten ziet..
ChingYi schreef:je kan ook het halstertouw over de neus doen dan heb je meer te zeggen.

of waarom ruilen jullie niet van box dat is mischien nog handiger

nou jah veel suc-6 nog verder
Dat met box ruilen kan eigenlijk niet, want omdat Nicky een merrie is, plast ze nogal veel
Ze heeft eerst al in een andere box gestaan, maar daardoor liep het allemaal het pad in en dat was niet bepaald fijn.. Dus nu staat ze al in een box waar het er achter door kan lopen..
En al zou ze met box kunnen ruilen, dan heeft het nog geen nut. Want als we willen poetsen moeten we er alsnog langs
Sanet schreef:Bij Genette op stal, wil hetpaard naast de deur ook nog wel eens happen. En ik vind persoonlijk dat het aan dat paard ligt.. dus ik geeft (als ie met zn hoofd uit het luikje zit) altijd een flinke zwiep met het halstertouw richting dat happende paard.. Daardoor gaat het nu al een stuk beter.
Probeer ook voor elkaar te krijgen dat ze in de bak loopt als jij loopt en stilstaat als jij stilstaat en in jouw tempo loopt. En daarna een aantal keer proberen om erlangs te gaan als dat paardje er niet staat... Probeer haar eventueel nog even stil te zetten voor dat je langs die box gaat.
Wij roepen zelf ook al naar de pony als we langs lopen en we zien dat hij iets wil doen, maar zodra Nicky al dr stal uit is gaat ze al.. Ze wil er gewoon zo snel mogenlijk langs.
Soms vraag ik me ook af of ze nou eigenlijk wel ECHT zo "bang"is..
Kijk, het is wel begonnen na de keer dat ze is gebeten (ze had er trouwens niets aan over gehouden ofzo hoor..) Maar ze doet het nu eigenlijk als een gewoonte lijkt wel
Ik denk ook soms dat ze me gewoon in de zeik neemt. Want de eene keer rent ze terug naar binnen.. En de andere keer stapt ze rustig met me mee.. Alleen als ze naar de bak moet dan gaat ze rennen (en soms dus als ze de stal in moet, maar dan is ze wel al iets rustiger)..
Wat kan het nou zijn?
Is ze echt bang of neemt ze me in de zeik?
De pestkop