Welke deken nu aanschaffen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Welke deken nu aanschaffen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-05 10:56

Ik heb zelf voor mijn pony jaren een van de eerste Rambo dekens gehad. Ik was er eigenlijk wel heel tevreden over. Maar in de loop van de jaren zullen er meer dekens zijn die goed zijn.

Ik heb nu een HH deken dat mijn paard niet goed past en schuurt, dus die hoeft niet meer genoemd te worden in het topic.

Eisen mbt deken:

- 100% waterdicht/ademend
- Scheurvast iig stevig
- Mogelijkheid hals eraan en eraf te halen.

Ik vraag me af wat men mij adviseert ik ben verder niet thuis in de dekens. Ook graag type want van bv Rambo zijn er ik weet niet hoeveel tekens.

Guuus

Re: Welke deken nu aanschaffen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 11:49

ik heb een weatherbeeta met hals en 220 grams vulling ben er heel tevreden over. je hebt deze dekens ook zonder hals en je kunt daar dan een hals bijkopen. Deze dekens veroorzaken (bij mijn paard tenminste) geen schuurplekken en blijven goed liggen en zijn ook 100% waterdicht. check www.divoza.nl en kijk bij dekens en regendekens. Ze kosten 100 euro voor de goedkoopste zonder vulling

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-05 11:53

Ik moet een 300 grams ongeveer hebben....wist dat ik iets vergeten was te melden.

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 11:56

Mijn zus heeft een Amigo dek, haar paard is ook zeer gevoelig voor schuurplekken en krijgt van deze deken geen.

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 12:16

Bucas, en die zijn er in verschillende soorten

Maar allemaal ademend en waterdicht. Zelfs na dagen achtereen in de regen.

mmouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 15:01

Ruudjw schreef:
Bucas, en die zijn er in verschillende soorten

Maar allemaal ademend en waterdicht. Zelfs na dagen achtereen in de regen.

En op dit moment bij Ooteman in de aanbieding Knipoog

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 15:18

bucas is inderdaad heel fijn (komt als beste uit dekentest van BIT)
en ongeveer zelfde prijsklasse als rambo
USG is ook een heel fijn merk (heb zelf een 400 grams waterdichte deken, met Ruitjes)
alleen de loopsplitten zijn een stukje geschuurd (leer) maar dat ligt vooral aan mijn pony

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 17:59

Mijn paard lag helemaal open door een bucas deken, dus die dekens passen niet op alle paarden (of ik heb een speciaal model paard Knipoog )

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 18:03

ingvdh schreef:
Mijn paard lag helemaal open door een bucas deken, dus die dekens passen niet op alle paarden (of ik heb een speciaal model paard Knipoog )

Neen, mijn nrps-pony heeft ook schuurplekken op de schouders van de Bucas allinone deken. Verder is het een erg plezierige (100% waterdicht, lekker warm, licht en soepel) deken, maar ja die schuurplekken.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 18:21

Bucas heeft zo'n rotvoering, daarbij trekken ze bij mijn paarden altijd scheef.
Rambo heeft volgens mij maar 1 type waarbij je de hals er af kan ritsen. Dat is wel een heel dure deken Nagelbijten / Gniffelen
Ik zweer bij Rambo, door de nylon voering blijven ze er super mooi onder, ze liggen als een huis, zijn erg warm maar niet zo zwaar. Ook als ze nat zijn wegen ze nog steeds weinig en ze krijgen ze dus echt niet stuk.
Rambo is een van de weinige merken waar ze zo slecht grip op krijgen met de tanden *LOL*

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 19:20

Ik vind BR dekens erg fijn. Heb de Jos Lansink Outdoor. Goede pasvorm, droog en goed ademend.

De eigen dekens van het Drunens Ruiterhuis zijn ook erg fijn. Ik heb daar een tussendeken van (150 grams) maar je hebt ook dikkere. Goede prijs en toch een goede deken. Pasvorm etc ook goed.

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 19:45

Sjuimpje schreef:
Ik zweer bij Rambo, door de nylon voering blijven ze er super mooi onder, ze liggen als een huis, zijn erg warm maar niet zo zwaar. Ook als ze nat zijn wegen ze nog steeds weinig en ze krijgen ze dus echt niet stuk.
Rambo is een van de weinige merken waar ze zo slecht grip op krijgen met de tanden *LOL*

Ik ben het met je eens dat de dekens van Rambo als een huis liggen, maar wat betreft de slechte grip met de tanden .
Mijn paard sloopt bijna alle dekens, ik dacht dus ook slim te zijn door een Rambo deken te kopen.
Maar helaas, na een half jaartje heeft hij hier ook alweer gaten in gemaakt. Huilen

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-05 20:06

Zijn de bucas dekens wel zwaar??? Want dat is voor mij ook eigenlijk wel belangrijk. Kan niet zo'n zware deken erop gooien.

Verder heeft mijn paard ook de neiging ooit zijn tanden erin te zetten. Op de stevige dekens heb ik er nooit iets van gezien maar zweetdekens heeft hij al genoeg gesloopt dus ga ervan uit dat de dekens tot nu toe tandbestendig waren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 21:01

Bucas dekens zijn niet zwaar, wel zwaarder dan een rambo deken wanneer ze de hele dag in de regen hebben gestaan.
Het rotte van Bucas vond ik ook de voering, mijn paard had ook gigantische schuurplekken van die deken.
Rambo (sorry, ik weet niet het type, maar volgens mij zijn ze allemaal goed) zorgen inderdaad voor veel minder schuurplekken. Die voering is ook zo lekker glad, en de stof blijft inderdaad lekker licht zelfs na een dag zware regen.

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 08:26

De oudere bucas dekens zijn inderdaad zwaarder.
Maar de nieuwe zijn minstens de helft van het gewicht.
Nemen ook geen vocht meer op.
En van schuurplekken heb ik geen last. En ze hebben toch ruim 12 uur per dag de deken op.

Maar ik heb geen ervaring met rambo, dus kan ik het niet vergelijken.