HH winterdekens => schuurplekken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

HH winterdekens => schuurplekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-05 10:53

Nou heeft mijn paard met zo'n blauwe visgraat HH deken altijd een schuurplek gehad op zijn rechterzij en bij zijn schouders. Ook op zijn rug is hij kaal. Nu is het zo erg dat er zelfs wat 'korstjes/vellen' op die plek van zijn buik zitten.

Ik hoor nou van mijn instructeur dat iemand bij hem op stal ook zo'n dek heeft en dit paard dezelfde plekken heeft op zij/rug. Het is bij mijn paard ALLEEN op zijn rechterzij. Precies ook nog eens op de plek waar mijn been/spoor zit. Dus het lijkt of ik het doe maar ik ben er na jaren achter dat dit echt niet zo is. Want als het begint wordt het ook erger als ik 3 weken niet rij.

Nou vroeg ik me af of er meer mensen hier last van hebben?

Ik wil voor volgend jaar 100% zeker een nieuw deken gaan kopen voor hem. Helaas is dit dek nog heel goed te gebruiken maar voor hem dus niet passend genoeg.

XxXLienkeXxX

Re: HH winterdekens => schuurplekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 11:35

ik heb een hh highliner.

En ro heeft enkel wat schuurplekken voor op de borst. De punten zeg maar...Dit heeft ze altijd wel iets maar echt plekken met korsten heb ik niet.

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 11:59

Mijn paard krijgt er ook schuurplekken van, ze is ook enorm gevoelig ervoor, zelf borstbeschermers helpen niet. Ik ga nu ook een amigodek aanschaffen, dat heeft mijn zus ook en haar paard is er evenals gevoelig voor en krijgt daar dus geen schuurplekken van.

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 12:56

Liekjuh schreef:
ik heb een hh highliner.

En ro heeft enkel wat schuurplekken voor op de borst. De punten zeg maar...Dit heeft ze altijd wel iets maar echt plekken met korsten heb ik niet.

Die heb ik ook gehad, maar die ging altijd scheef hangen en Troef kreeg ook schuurplekken op haar borst. Ik heb nu een Weatherbeeta met halve hals en ze heeft nog niet één keer weer een kaal plekje gehad!!

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 12:59

ik had ook altijd schuurplekken bij mijn vorige dekens. nu heb ik een anky en heb echt nergens last meer van. super deken dus!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 17:04

Mijn HH deken zorgt bij mijn arabje met gevoelige huid ook binnen een dag voor schuurplekken. Op haar achterhand en op de boeg.
Mijn paardje staat nu onder een Rhino deken, is veel te groot. Maar geeft geen schuurplekken en blijft in weer en wind goed liggen. De bilkoorden heb ik er zelfs afgehaald, en nog verschuift hij niet.
Een aanrader dus, maar wel 1 met een prijskaartje.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 18:23

de HH dekens zijn de enige waarvan mijn paard geen schuurplekken krijgt, zelfs mn mooie deken met hals van weathrbeeta geeft flinke schuurplekken op zn schoudsrs Scheve mond

al moet ik wel zeggen dat de oudste HH deken die ik heb, nu 4 of 5 jaar oud, nog het allerbeste op hem ligt, die jij bedoeld met die vsgraat heb ik in blauw+grijs voor zowel Q als desje, die gaf op zn schoft een kaal plekje, maar op zn schouders amper! desje heeft nooit schuurplekken, alleen op de schoft, zo ook met deze HH deken dus, maar verder geen korstjes etc

margreet_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 18:52

Ik heb met mijn HH deken nergens last van ondanks dat mijn paardje ook een gevoelig huidje heeft, heb de deken hem deze winter nieuw gekocht. Het enige wat weg is geschuurd is is het laatste stukje van haar manen, maar nu met de borstbeschermer om begint dat weer te groeien.

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 19:05

Ik heb daar ook last van met mijn HH deken, maar ook met andere dekens. Daarom heb ik een paardenbh aangeschaft en moet zeggen dat dat ding ontzettend goed werkt. Maar je moet er dan wel 2 aanschaffen voor als de ene in de was moet (ik had dat namelijk niet en toen die in de was was had Solide in 2 dagen weer verschrikkelijke schuurplekken Verdrietig)

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 20:22

ik zweer bij de HH Highliner.
Maar je moet wel de juiste maat hebben............
Dit is de enige deken, waarbij geen van de paarden schuurplekken krijgt. Bij mij tenminste

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 21:35

Ik weet niet hoe de HH deken heet qua type. Maar het is in ieder geval een type met honginraat motief, 300 grams en waterdicht.

Mijn paard krijgt juist geen schuurplekken van deze deken. Alleen haar kont is tegenwoordig wat te dik, zodat de deken er achter niet meer mooi overheen past, vandaar dat ik een andere gekcoht heb. Maar vond het altijd een erg fijne deken.