Paardentaxi

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jits

Paardentaxi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-05 10:06

Met Hemelvaart wil ik een weekendje weg maar helaas kan ik geen vervoer regelen. Nu dacht ik aan een paardentaxi, maar kost dat geen vermogen? Wie heeft er ervaring met paardentaxi 's en zijn er paardentaxi's in de buurt van Houten? Of kan je in de buurt van Houten voor weing geld een trailer huren?

Caesar

Re: Paardentaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 10:31

Jits schreef:
Met Hemelvaart wil ik een weekendje weg maar helaas kan ik geen vervoer regelen. Nu dacht ik aan een paardentaxi, maar kost dat geen vermogen? Wie heeft er ervaring met paardentaxi 's en zijn er paardentaxi's in de buurt van Houten? Of kan je in de buurt van Houten voor weing geld een trailer huren?

Zoek even met google. In tiel reed onderlaatst ook een paardentaxi. Of die daar vandaan kwam weet ik niet, maar het viel me wel op. Lees: gele vrachtwagen met PAARDENTAXI erop Knipoog . Ik denk dat je het normale taxitarief betaalt met wat extra. Kan best duur worden denk ik. Neem aan dat je met Zilfia's Hoeve wel bekend bent? Maar kun je daar niet aan iemand vragen of ze je wegbrengen. Gewoon trailerhuur met km-geld?

MaryKate

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 11:17

Paardentaxi's vragen gemiddeld tussen de 50 en 70 cent per kilometer. Hou hierbij rekening dat ze dat rekenen vanaf de standplaats naar jou, naar de bestemming, terug naar jou, en dan weer naar de standplaats.
Kan inderdaad een erg duur geintje worden.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 12:45

Als je een trailer kan huren zou ik dat doen ipv. een taxi:
Freddy's ruitersport
50 euro per dag:
http://www.freddysruitersport.nl/trailer/trailer.html

Boedelbak.com:
Total
De Staart 1
3992 LK HOUTEN
Telefoon: 030-6878599
Kost 55 euro per dag, of deze vestiging een trailer heeft weet ik niet, maar landelijk kost het 55 euro p.d.

Ik weet niet of deze ook verhuurt:
H.A.B. Culemborg
Goilberdingerdijk 15
4105 LA
Culemborg
Utrecht
Tel: 0345-519733
Fax: 0345-520418

Stel, je huurt Linda's paardentaxi, http://www.lindaspaardentaxi.nl
die moet al bijna 40 km naar je toekomen x € 0.50 = 20 euro.
Dan ga je heen naar je bestemming, bijv. Drente of Brabant, is al gauw 100 km heen, 100 km (leeg) terug, 100 km aan het eind vh weekend weer heen plus 100 km met de paarden weer terug:
400 km x 0.50 = 200 euro!
En dan moet zij weer terug naar huis á 20 euro
Totaal dus al gauw 240 euro....

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-05 15:17

Dat is inderdaad een hoop geld. Ik kan nu wel een trailer van iemand huren, moet nu alleen nog op zoek naar een chauffeur...

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 17:09

waar wil je precies heen en wanneer etc? Misschien dat ik je kan helpen maar dan moet ik wel even alle details weten om te checken of mijn agenda "naast de jouwe" past.

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-05 17:14

Citaat:
waar wil je precies heen en wanneer etc? Misschien dat ik je kan helpen maar dan moet ik wel even alle details weten om te checken of mijn agenda "naast de jouwe" past.

Ik moet naar Haarle, gemeente Hellendoorn. Dat is ongeveer 120 kilometer van Houten. Ik moet er op woensdag 4 mei heen en zondag 8 mei weer terug.