Iemand ervaring met Harry's Horse regendeken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Myke

Iemand ervaring met Harry's Horse regendeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-05 21:51

Hoi,

Heeft iemand ervaring met de regendeken (o grams) van Harry's Horse, voor ong. 99 euro. Tips zijn welkom, want ik zit te twijfelen of ik hem zal ruilen ja/nee.

Ben eigenlijk op zoek naar Rhino Turnout Lite (165 cm). Iemand suggesties?

Thanks.
Myke

_promiss_

Re: Iemand ervaring met Harry's Horse regendeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 21:53

sorry ik heb alleen maar een harry's horse regen deke vab 250 gram Ja

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 22:03

het zijn hele fijne dekens.

ik heb ze gebruikt voor alle paarden die ik gehad heb.

meagan_sarah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 22:25

Goede dekens! Echt waterdicht en sterk genoeg voor paardentandjes Haha!. Ik heb ook een dikkere versie van harry's horse en die is nu, na 5 jaar gebruik niet helemaal waterdicht meer en de voorsluiting is versleten. Ik koop zeker weer een nieuwe.

BiancUgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 22:28

Hi ,

Ik heb ze ook de 0 grams en ik vindt het heerlijke dekens..ideaal zowel voor nu als voor de zomermaanden, hij ligt nu op mijn paard met een 200 gr onderdeken eronder en perfect!

Rambo is ook een goede deken alleen een stukje duurder!
Maar de kwaliteit van de harry horse is ook zeer goed super sterk want mijn paarden houden ervan om elkaar nog eens lekker bij de dekens te pakken, maar gelukkig gaan ze niet zo snel stuk Haha!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 23:56

Superdeken. Je kunt hem bij warmer weer maar veel regen gebruiken als dunne regenjas en in de winter kun je hem over een dikkere deken heenleggen. Zo kun je veel variaties maken in dikte/warmte. Ideaal!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 00:13

Ik heb er nu ook al een jaar of 4 eentje, hij bevalt mij prima!

linda_lekuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 08:54

Ik heb voor mijn paardje de HH 0 grams regendeken, de 150 grams en de 300 grams deken!!!! IDEAAL!!!
de 0 grams gebruik ik in het voor- en najaar, waterdicht maar niet te dik.
de 150 grams deken gebruik ik als overgangsdeken.
en de 300 grams natuurlijk in de wintermaanden!
Alleen van de 300 grams kreeg mijn paard schuurplekken op de borst en daarom heb ik nu een WeatherBeeta winterdeken voor haar gekocht en deze zit beter qua pasvorm!

DE 300 GRAMS. HH OUTDOOR UPPERCLASS DEKEN mt. 185 HEB IK DAAROM NU TE KOOP! (is 3 maand gebruikt, dus zo goed als nieuw!) Echt gegarandeerd waterdicht en super sterk! zie:
viewtopic.php?

linda_lekuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 08:56

linda_lekuri schreef:
Ik heb voor mijn paardje de HH 0 grams regendeken, de 150 grams en de 300 grams deken!!!! IDEAAL!!!
de 0 grams gebruik ik in het voor- en najaar, waterdicht maar niet te dik.
de 150 grams deken gebruik ik als overgangsdeken.
en de 300 grams natuurlijk in de wintermaanden!
Alleen van de 300 grams kreeg mijn paard schuurplekken op de borst en daarom heb ik nu een WeatherBeeta winterdeken voor haar gekocht en deze zit beter qua pasvorm!

DE 300 GRAMS. HH OUTDOOR UPPERCLASS DEKEN mt. 185 HEB IK DAAROM NU TE KOOP! (is 3 maand gebruikt, dus zo goed als nieuw!) Echt gegarandeerd waterdicht en super sterk! zie:
viewtopic.php?

hmmm link naar mijn advertentie doet het niet, ik probeer het nog een keer!
viewtopic.php?f=63&t=372386&start=0&st=0&sk=t&sd=a

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 09:01

Goede dekens, absoluut waterdicht, leuke kleuren en goede pasvorm. Zeker voor de prijs een aanradertje.

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 09:21

Ik heb er goede ervaringen mee. Zeer sterk, gaat lang mee. Ik gebruik hem als ik mijn paard loszet in bak/paddock bij koud of slecht weer. Eventueel over een (onder)deken. Ik heb de mijne laten wassen en hij blijft waterdicht. Echt een aanrader. Alleen het roesten van de metalen delen vind ik irritant, maar dat komt bij de meeste dekens voor.

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 10:28

Heeft er dan ook iemand ervaring met een haflinger en de pasvorm van de 0-grams deken? ik wil hem namelijk ook wel hebben, maar door de brede en lage hals van een haflinger passen deze vaak niet, hoe zit het met deze deken?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 11:16

Die zit beter dan de 300, ik heb beide.

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 11:25

Met de regendekens van HH heb ik eigelijk slechte ervaringen, mijn NRPS, de welsh van mijn kleine zus en de KWPN van mijn grote zus krijgen er schuurplekken van. Borstbeschermer hielp enkel bij de pony, de twee paarden zijn er zeer gevoelig voor.

Maar heel wat andere mensen schijnen er goede ervaringen met te hebben.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 11:26

Ik heb dat weer bij de 300 grams wel!

linda_lekuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 11:36

marianna schreef:
Heeft er dan ook iemand ervaring met een haflinger en de pasvorm van de 0-grams deken? ik wil hem namelijk ook wel hebben, maar door de brede en lage hals van een haflinger passen deze vaak niet, hoe zit het met deze deken?

Een vriendin van mij (Bianca22 hier op Bokt) heeft deze HH 0-grams deken voor haar Tinker! Deze zit erg goed, ze heeft nu ook een 150-grams besteld!
een Tinker en Haflinger kun je qua bouw denk ik wel vergelijken, dus ik denk dat dat wel moet passen!

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 12:31

Oke, dank je wel. Ik denk dan dat ik toch maar eens even zo een moet gaan halen, want vorig jaar beviel de regendeken van BR me niet qua pasvorm, maar ook niet qua ademing van de stof

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 12:47

Ik heb er ook een en ben er zeer tevreden mee. Hij is echt waterdicht!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 13:01

Ook ik ben er tevreden over. Mijn pony heeft hem nu sinds een maand of 2 om. Pasvorm is prima en deken is ook goed waterdicht.

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 14:34

weet je wat het nadeel is van zo'n deken, als je paard met anderen op de wei loopt, en er begint er 1 aan te knagen is het ding zo kapot, ook als ie alleen loopt, de pasvorm etc zal best goed zijn, maar duurzaam issie niet, ik zou iets meer geld uitgeven voor bijv. een canvas deken, die veel langer mee gaat..

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 15:25

mijn moeder had er zo eentje op haar tinker liggen en na een paar maanden zijn de metalen ringetjes al verroest (ja paard staat er mee in de regen maar het heet niet voor niks regendeken)
en hij was ergens achter blijven hangen waardoor de binnenkant was los geschuurd blijkt dat er binnenin op de naden gewoon plakband zit Verward wij vonden dit heel vaag en hebben de deken teruggebracht naar de winkel, verder zijn ze ook niet erg lang (wat ik zelf onhandig vind) ik heb zelf een regendeken van global (horselover)
die heb ik langer dan de harry horse en die is nog helemaal goed en een heel stuk langer (alleen is een stukje loopsplit uitgeschuurd maar dat komt door mijn overactieve pony)

geeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 16:19

hi hi grappig toevallig hadden we het over harry's horse dekens van de week bij ons op stal maar niemand was er tevreden over en wij vonden dat het hele merk harry's horse eigenlijk niet zo goed zoals de rijbroeken worden vaak lelijk enzo.
maar nu hoor ik dus ook goede kanten van anderen! Haha!

Delinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 16:40

Ik heb ook een HH 0-grams regendeken maar bij mijn tinker past hij helaas niet meer zo goed, een jaar na aanschaf (waarbij hij wél goed paste) is hij bij de borst veel te krap geworden (blijkbaar heeft mijn tink flink wat spiermassa bijgekregen Knipoog )
De rug-en onderlengte is echter nog wel goed, dus ik ben bang dat als ik een maatje groter zou nemen hij weer veel te groot is Scheve mond
Maar omdat de deken opzich me goed bevalt (goed waterdicht enz.) heb ik toch maar een grotere besteld (195, en dat voor een tink van 1.50m *LOL* ).Ik hoop dat ie toch past, en anders kan ik er vast wel weer een andere bokker gelukkig mee maken Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 17:02

Ik had zelf twee dekens van HH. Helaas was voor mijn paard de o grams toch iets te ruw aan de voorkant. Ze kreeg schuurplekken. Een stalgenoot heeft de deken overgenomen, en is er volgens mij erg tevreden over. Wel een schuurplek bij de schoft, maar dit komt volgens mij vooral door het vele spelen met de ruinen in de wei. Op een staartflap na heeft de deken heel wat doorstaan en is nog steeds goed waterdicht. Ik heb nu een Br deken voor de herfst, die ligt op mijn paard (arabier) beter.
De 300 grams heb ik nog thuis liggen, voor als haar Rhino onverwachts stuk gaat. Deze schuurt echter ook op mijn paardje, en ze vindt het echt niet fijn om deze deken op te hebben.

Wanneer geld geen probleem is zou ik toch voor een Rambo/Rhino deken gaan, perfecte dekens. Maar helaas wel aan de prijs.

De kwaliteit van de HH is perfect, pasvorm op mijn paard is minder. Maar dat kan natuurlijk ook aan het paard liggen.