Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

polly_amigo schreef:Ik rij haar niet meer gewoon in de bak, maar ik rij nu alleen nog maar buitenritten ong. 2 a 3 keer in de week.
Ze is 25 jaar en zeer fit voor een oude pony!
Ze heeft geen lange hoeven
. Laat maar weten hoe het is afgelopen als je ijzers hebt of ze dan nog steeds pijn heeft.
Sugarmiss schreef:Idd probeer eens hoefschoenen. Kosten in verhouding een stuk minder dan telkens ijzers vervangen én ze zijn beter voor de hoeffunktie (doorbloeding). Iets wat een ouder paard hard nodig heeft.
De schoenen doe je alleen aan als je over het harde gaat lopen en op stal kunnen ze gewoon weer uit.
Schatjes schreef:Dat doen ijzers ook (slijten). De Old Mac's die ik heb zijn gegarandeerd tot een half jaar, kosten Euro 150. Hoeveel kost 3x ijzers (8 weken). Overigens gebruik ik mijn OM;'s nu al 4 jaar (hetzelfde paar)Zijn zover ik weet behoorlijk duur en slijten ook.
Dat is een kwestie van goed opmeten. Als een paard normale hoeven heeft zou dat geen probleem moeten zijn.Citaat:En dan is het nog maar eens de vraag of ze goed zitten.
Zelfs de op maat gemaakt schoenen van Smit-Rijssen zijn net zo duur als de OM's.Citaat:Ze passen niet bij alle hoeven evengoed, en moeten vaak op maat gemaakt worden.
polly_amigo schreef:Dat word zo duur die hoefschoenen, en kun je daar gewoon mee rijden?