Hebben jullie dat ook wel eens: het rijden gaat niet!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elady

Hebben jullie dat ook wel eens: het rijden gaat niet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-05 18:15

Hi

Hebben julie dat ook wel eens: Je wilt een bepaalde dag gaan rijden en het lukt gewoon niet zoals jij het wilt?

Vandaag had ik dus zo'n dag. Zaterdag was ze super braaf, gisteren gewandeld als beloning en lekker laten grazen. Wil vandaag gaan rijden het ging gewoon 3x k*t Verdrietig
Ik ga gelijk anders zitten op d'r, ga gewoon lopen kloten en dan wordt het alleen maar erger. En ga gewoon enorm aan mezelf twijfelen.

Kennen jullie dat gevoel en wat doen jullie eraan?

judith_slu

Re: Hebben jullie dat ook wel eens: het rijden gaat niet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 18:32

ja nogal vaak heb ik dat.
mijn paard is vrij jong en moet nog veel leren, dus gaat niet altijd graag zoals ik dat wil... Ach gut

Ik heb mezlef beloofd dat ik rustig ga stappen en de volgende x verder, maar ik wil nog wel eens mijn geduld kwijt raken. Haha!

Toch houd ik er dan maar mee op of ga eerst even wat anders doen Tong uitsteken

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 18:33

Jah Verdrietig
Zo balen....
De ene dag gaat het allemaal super, maar soms is het zo dat m'n paardje niets wil, en totaal niet luistert wat je ook doet..
Strenger worden helpt niet.....
Soms gaat ze dan zo zweverig staan de kijken naar een kat bv, en dr is geen gang in te krijgen.
Zet je dr in het land, racet ze alles bij elkaar Clown
Meestal gaat het allemaal super, maar soms.....
Wat ik wel merk dat als ik in een bak rijd ze het gewoon beter doet.
Maar ik heb zelf geen bak en om nou elke dag bij een ander te rijden vind ik een beetje asociaal...
D'r komt trouwens wel een bak, maar het moet een poosje wat droger zijn, zodat mn vader hem kan aanleggen..
Maar ik krijg er een enorm rotgevoel van.
Dan zit je idd aan jezelf te twijfelen..
Zo van: misschien had ik moeten wachten met een eigen paard, misschien is ze te pittig voor me..enz.......Balen is dat!!

lin1da

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 18:34

ja, dat komt wel eens voor en dan voel ik mij ook niet prettig. soms heb ik een hele goede dag en dat maakt mij gelukkig

elady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-05 18:36

Citaat:
Zo van: misschien had ik moeten wachten met een eigen paard, misschien is ze te pittig voor me..enz.......Balen is dat!!

Klopt...ik zit nu echt te denken: Hmm...dit is het gewoon niet. Ik zit te poedersuiker, dressuur is niks voor Lady en dat klopt ook wel een beetje.
Ze vindt het niet altijd even leuk...maar ik heb zo mijn redenen dan ik neit naar buiten kan met d'r alleen, dus moet ik eigenlijk altijd met iemand anders.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 18:43

Dat heb ik ook wel eens, zoo vervelend!
Dan ben ik moe of chag ofzo en ben ik gauw geirriteerd als het niet helemaal goed gaat, wat m'n paardje dan ook wel merkt natuurlijk. Nou dan gaat het helemaal niet meer..
Wat ik dan doe? Even rustig stappen en afkoelen Clown , even knuffelen met Famke en dan kunnen we er meestal weer tegenaan!

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 19:09

Ik heb afgelopen dinsdag en donderdag super lekker gereden met Flip, heel erg rustig, hij liep onwijs netjes voor mijn/zijn doen. Zaterdag ging ik gewoon weer lekker ontspannen losrijden, ging allemaal goed. Toen pakte ik hem wat meer op en wilde de middendraf er een keer goed uitrijden, dus ik geef benen, krijg 3 megabokken, bleef er 2 zitten en lag toen in het zand. Heb nu dus al vanaf zaterdag ochtend hoofdpijn, niet heel geweldig dus. Hoop dat ik morgen weer kan rijden en dat het dan weer lekker gaat, soms is Flip zo onvoorspelbaar Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 19:31

ooooh ik herken echt zoveel in je verhaal! Ik heb nog een heel jong paardje, pas sinds kort, en hij probeert me echt uit. Vorige keer ging hij echt heel dwars doen Frusty Hamer !!

Nou heb ik een best rustig paard maar meneer ging pirouetjes draaien en stilstaan... en was met geen mogelijkheid meer verder te krijgen!! Toen heb ik er een ander meisje op gezet die echt goed rijdt (een stuk beter dan ik iig...) en toen ging het opeens wel goed... *grom*

Typisch weer mijn knolletje (= mijn moeders benaming voor Pelgrim...) Haha! Clown

marleeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 19:46

klinkt bekend!
ik had tijdje terug echt een dipje! ging allemaal niet zoals ik het wilde en ik was serieus in staat om het op te geven toen mijn paard langzaam aan weer nogmaal wilde gaan doen! en nu gaat het al weer veel beter! maar merk wel dat op de dagen dat zij wat minder is ik veel sneller mijn geduld dreig te verliezen dan anders....

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 19:51

Dat heb ik zóó vaak..
Mijn paard is nu een jaar onder het zadel, en zit af en toe zo te stinkmodderen!
Ze schrikt van zoveel dingen en als ze niet aan de teugel wilt gaat ze lekker met dr hoofd schuin doen en ermee schudden enzo..
Niks lukt dan en dan voel ik me echt poedersuiker, maarja.. volgende keer beter denk ik dan altijd maar Haha!

jen_iisJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 20:05

ken ik .. t gaat de laatste tijd alleen maar slechter want mn paardje dr vriendje is verkocht Verdrietig gaat lekker .. Ach gut maar dan krijg ik ook geen zin meer om te rijden en dan is het ook weer zo koud he gatverdamme! je bent niet de enige Knipoog

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 20:22

Heel bekend.
Eef is echt een buitenpaardje, maar kan nu door de slechte grond hier niet zo lang per dag dr box uit. Heel jammer voor dr, maar na 3 maandjes wordt ze steeds gekker. Ik zie al uit naar de zomer...

Daarbij ben ik net van stal gewisseld en was ze de leider van dr kudde die ze nu heel sterk mist (waar ze opeens nooit meer bij mocht de afgelopen tijd en zogenaamd nog wel bij zou staan trouwens).

In elk geval heeft ze het helemaal gehad nu. Ze is gewoon ronduit vervelend. Van buitenritten geniet ze ook niet meer echt, omdat ze volgens mij bang is dat ik dr weer naar een nieuwe plek breng. Maar ja, een beetje springen (is ze dol op) maakte wel het één en ander weer goed.

_Katinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 20:24

Jah bij mij ook,
er was een dag dat ik haar echt heel veel had geleerd enzo en op het einde deed ze het allemaal zo goed, de volgende dag deed ze niks meer Verdrietig

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 20:30

Ik heb het ook heel vaak. Op mijn oude stal ging ik dan gewoon lekker over de dijk scheuren, maar dat kan nu helaas niet meer. En aangezien ze al op stal staat en toch beweging moet krijgen ga ik dan maar iets totaal anders doen als het niet lukt met dressuur. Bijvoorbeeld springen, zonder zadel, allemaal van dat soort dingen, of ik laat iemand anders even rijden. Want ik weet van mezelf dat ik erg snel boos word als het even niet goed gaat, en dan kan ik weleens erg vervelend worden voor Melody en dat wil ook weer niet, dus dan stop ik er maar gewoon mee Vork

Countrygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 21:18

Ja dat had ikk zaterdag ook.
Ik was in de wei gaan rijden en ja die modder...*diepe zucht* en dan ga ik rijden en dan zit ze wat lastig te doen... Dan heb ik echt zoiets van ja ik kap er mee. Meestal stap ik dan ff en daarna maar weer of ik ga naar buiten toe maar het komt heel bekend voor...

mams

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 21:30

elady schreef:
Hi

Hebben julie dat ook wel eens: Je wilt een bepaalde dag gaan rijden en het lukt gewoon niet zoals jij het wilt?

Vandaag had ik dus zo'n dag. Zaterdag was ze super braaf, gisteren gewandeld als beloning en lekker laten grazen. Wil vandaag gaan rijden het ging gewoon 3x k*t Verdrietig
Ik ga gelijk anders zitten op d'r, ga gewoon lopen stinkmodder en dan wordt het alleen maar erger. En ga gewoon enorm aan mezelf twijfelen.

Kennen jullie dat gevoel en wat doen jullie eraan?

Tja, ook een paard/pony heeft wel eens een baaldag net als iedereen. Het zijn af en toe net mensen.
Hier kun je waarschijnlijk helemaal niks mee, maar je bent niet de enige. Dus niet getreurd morgen gaat het weer beter.
Positief blijven denken en vooral zelf rustig blijven.

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 21:59

dat heb ik regelmatig Verdrietig Maarja meestal gaat het de keer daarna wel weer goed Lachen

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 22:17

Bekend probleem, de ene dag kan ik als een zonnetje rijden. Relaxt, lekker, fijn lopend paard wat er plezier in heeft. En de andere dag voel ik me net een lompe boer met een houten paard. Dat had ik vandaag dus Boos!

Maar inderdaad, morgen weer een dag en dan gaat het vast weer beter. Cool