Wat verwachten jullie van een verzorgster?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dwaallicht

Wat verwachten jullie van een verzorgster?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-05 18:57

Na al heel lang geen verzorg/bijrijdpaard te hebben gehad ben ik weer op zoek naar een leuk paard om zo'n 2 keer per week op te rijden.
Ik wilde er eigenlijk een gaan bijrijden (en dus een financiele bijdrage doen,) maar dat is momenteel niet op te brengen voor mij Huilen vandaar dat ik nu een "gewoon" verzorgpaard zoek. (ik ben 21 jaar, dus misschien maak ik wat meer kans dan 14 jarige Penny's Knipoog )

Nu ben ik benieuwd, voor degenen die een verzorgster hebben voor hun paard/pony, hoe vaak verwacht je dat diegene komt?Wat mag de verzorgster allemaal en welke klusjes moeten ze doen in ruil voor het rijden?Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen dan weet ik zo ongeveer wat ik kan verwachten Pling

balli

Re: Wat verwachten jullie van een verzorgster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 19:48

omdat er nog niemand heeft gereageerd zou ik maar ff reageren.
ik verzorg zelf een paard van andere mensen.
ik kom 2/3 keer in de week. ik rijd het paard. mest haar stal (ik doe ook altijd die van haar vriendje(shet) er nog even bij).
ik mag vanalles doen. mits in overleg. wil ik naar buiten? ff overleggen. springen e.d. mag wel gewoon.
vaak kom je er wel uit wat wel en niet mag/kan. en het ligt er denk ik ook aan wat je zelf wilt (wedstrijden rijden of gewoon recreatief wat rijden).
veel suc6 met de zoektocht naar een verzorgpony! (een tip: ga gewoon langs verschillende mensen met paarden en hang briefjes op bij de supermarkt, mijn ervaring is dat je dan sneller iets hebt dan via internet)

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 20:05

hoihoi

omdat er nog zo weinig is gereageerd wil ik nog wel reageren

ik heb sinds vorige week woensdag een verzorgster

wat mag zij van mij doen :

ze mag elke dag rijden ! als ze me paardje verzorgt alleen als ze goed voor haar is naatuurlijk anders is dat ook gauw over maar ik heb nu al gezien dat ze echt een schatje is voor me pony
mesten hoef ze niet want bij ons word er op stal gemest.
en ze mag me helpen met me paardje buiten rijden omdat ze 3 is wil ik er altijd bij zijn als ze op me paardje naar buiten gaat Ja

verder spreek ik haar altijd over wat ze met me paardje heeft gedaan

groetjes

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 20:24

Ik verwacht dat ze open staan voor hulp en tips en dat ze er echt voor gaan. Verder hoeven ze van mij weinig te doen. Stallen mesten enzo mag, maar hoeft niet. Ook hoeven ze geen geld te betalen, maar ik zou het wel weer prettig vinden als ze zouden lessen op mijn pony. En die kosten zijn dus wel voor zichzelf. En dat ze zich aan de afspraak houden.

Als een verzorgster dat doet, wil ik er graag tijd in steken (als ze wat jonger en onervaren zijn).

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 21:32

ik heb nu sinds kort een bijrijdpaardje, ik doe dus een kleine bijdrage in de kosten. Verder, op de dagen dat ik m doe, mest ik m uit, poets ik m, en eventueel rijden of longeren. Dat mag zoiezo en ik mag ook gewoon met m naar buiten, als ik het maar wel van tevoren even aangeef. Haha!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 21:40

Wij spreken gewoon elke keer af wanneer ze kunnen komen. Eigenlijk verwacht ik niet zoveel behalve dan dat ze eerlijk zijn tegenover mijn pony's en er niet vies van zijn om ook eens te helpen met uitmesten of de mest naar de boer toe rijden, of tuig schoonmaken.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-05 21:46

Okeey bedankt voor jullie reacties, was al bang dat er niemand zou replyen Haha!
Ik hoop igg dat er ook een leuk verzorgpaardje voor mij komt en anders toch maar over een tijdje een bijrijdpaard nemen..

En Moyra: je verzorgster is 3? Haha! Serieus?Of bedoelde je 13? Knipoog

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 22:05

Ze komt wanneer ik het druk is, dat zeg ik haar gewoon een week vantevoren. Ze mag rijden, en moet de stal uitmesten enzo, alles wat ik anders zou doen. Alleen niet buitenrijden en springen. Ze mag ook lessen met Melody Lachen

marleeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 22:15

wij hebben een verzorgster voor paardje en van haar wordt verwacht dat ze de volledige verzorging voor haar rekening neemt; stal mesten, tuig verzorgen, en alle dingen die je met zo'n paard moet doen! ze mag rijden zo veel ze wil, wel min. 5x per week actief mee werken, en ook wedstrijden, lessen en buitenritten zijn geen probleem!
ze hoeft hier niks voor te betalen, maar gewoon goed voor het paard zorgen. en school gaat bij ons voor! dus als je en keer een dagje niet komt kan er altijd wel iemand anders mesten en loslaten en zo helpen we elkaar een beetje!

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 22:20

* rijbewijs (als er iets is) en als het kan ook een E (stel snel weg met trailer als de eigenaar ver weg is met werk ofzo)
* verantwoordelijksheidsgevoel
* zeer netjes omgaan met je spullen
* flexibel als er eens wat op doet (ik ziek ofzo)
* het moet klikken met je paard
* niet al te verschillende manier van rijden en omgang met paard
* weten wat je kan verwachten van je verzorger, dus bijvoorbeeld weten wat ze doet (springen, dressuur of een keer naar het bos).
* ruim van te voren zeggen als je weet als je niet kan op bepaalde dag
* beetje medisch inzicht voor als er iets is gebeurt (dus bv meteen reageren met verbandje of afspuiten)

Maarja ik ben gewoon veeleisend, heb daarom ook maar geen verzorger....

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 22:21

Ik verwacht meestal niet zo veel Lachen.

Gewoon op een goede eerlijke manier omgaan met de pony's en je rotzooi achter je kont opruimen is voor mij genoeg.

Ik heb een geweldig leuk meisje gevonden. Die is altijd enthousiast, doet alles voor mijn pony's. Staat altijd te springen of we weer aan de slag gaan(zelfs met noodweer). Helaas gaat ze verhuizen. Ik weet nu al dat ik zo'n goede nooit meer vind Lachen.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 22:53

Wat er verwacht wordt wat betreft frequentie en klusjes zal voor iedereen verschillend zijn.

Wat ik zelf heel belangrijk vind is dat een verzorgster goed zorgt voor een paard/pony, dat lijkt vanzelfsprekend maar dat is het helaas niet altijd.

Eerlijkheid vind ik ook heel erg belangrijk. Er kan altijd iets gebeuren, als ze dat gewoon vertellen kan je erover praten maar dingen die verzwegen worden komen vaak toch uit en dan is het vertrouwen beschadigd.

Onze paarden/pony's staan op een pensionstal. Van de verzorgster verwacht ik ook dat hij/zij zich aan de regels houdt die op de stal gelden. Ik zou het heel vervelend vinden als ik daarover klachten van de stalhouder kreeg want zelf hou ik me ook aan die, zeer terechte, regels.

Zolang onze verzorgster op een fijne manier omgaat met de pony's en rekening houdt met hun conditie en gezondheid krijgt ze van mij alle vrijheid (voor zover mogelijk dan).

Ik heb overigens zelf helemaal niets te klagen over onze verzorgster Lachen

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 10:21

Ik zou het vervelend vinden als ze voor ieder wissewasje af zou bellen.
Of problemen op Bokt neer zou zetten ipv met mij te bespreken.
Een evt. verzorgster hoeft nu niet te mesten e.d., maar mocht ik kiezen voor zelfverzorging (bijv. omdat dat goedkoper is) verwacht ik geen gezeur en dat ze ook gewoon uitmest.
Ik wil geen financiele bijdrage, maar ook geen gezeur over geld als er eens een zak wortels ofzo moet worden afgerekend, maar mestal koop ik het toch zelf.
O, en ze mag absoluut niet knippen en scheren aan mijn paard!!
Of vriendinnen erop laten rijden.

Svdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 10:40

Ik heb een verzorgster voor Homerus, Daisy en Rakker maar ik rij Homerus zelf (daisy is een welsh dus beetje te klein voor mij en Rakker een mini shet dus daar kan niet op worden gereden).
Verzorgster doet eigenlijk elke dag de paarden buiten en 's avonds als ik er ben is ze er ook maar verder doe ik eigenlijk alles zelf. Behalve dan als ik op vakantie ben of een dag niet kan dan poets en mest ze ook.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 10:45

Ik heb een verzorgster voor mijn pony. Wat ik verwacht:

- Afspraken nakomen.
- Op een goede manier omgaan met de pony.
- Netjes de spullen opruimen.
- Eerlijkheid.

Ze hoeft van mij niet uit te mesten en ze hoeft geen tuig schoon te maken, mag uiteraard wel. Als zij mijn pony doet moet ze wel voeren.
Momenteel heb ik een hele leuke verzorgster en dat gaat heel goed.

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 11:42

wat trouwens denk ik vooral heel belangrijk is is dat het idd klikt met het paard, anders is het zowel voor het paard als de verzorgster niet leuk.

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 11:52

Ik had een verzorgster, zij had naar mijn idee te weinig inzicht en vond afspraken niet zo belangrijk.

wat verwacht ik

Op het gebied van omgang met het paard: consequent en eerlijk. Ik vind niveau niet zo belangrijk. Met rijden goed in en uitstappen, niet het paard over de rooie rijden, 'kunstjes' doen die je zelf niet beheerst. Gewoon rustig en beheerst. Niet aan de teugels rukken en plukken om maar in de krul te rijden, dan maar met de neus over de vloer. Daarnaast lessen bij dezelfde instructrice.

Op het gebied van mijn spullen: Alles netjes terughangen, bit afspoelen, haren uit de borstels, mest uit de rijbak halen, poetsplaats vegen, lichten uit, deuren dicht. Geen overlast aan de pensionhouder en andere klanten bezorgen.

Het lijkt mischien heel kinderachtig, maar voor sommige mensen is dit nog te veel werk/ te moeilijk. Mijn verzorgter hoefde niet te betalen of te mesten/voeren, ik vond haar dus best bevoorrecht . Ik eis alleen dat je netjes bent en mijn paard netjes behandelt.

Harvumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 13:07

Ik heb geen paard dus ook geen verzorgster (de tijd heb ik er niet volledig voor) Maar ik heb wel veel paarden verzorgd. Het gemiddelde wat ze van mij verwachtten was
*eerlijkheid (omgang met paard maar ook tegenover de eigenaren)
*consequent zijn bij het paard
*paard goed behandelen
*paard goed rijden (dus niet rukken, onnodig slaan oid.)
*goeie verzorging voor/na het rijden
(dit is dus een beetje het gemiddelde waarbij ik heb gereden)

maar bij ik denk dat dat bij iedere paarden eigenaar/eigenaresse verschilt.

Arsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 14:10

Ik verwacht vooral van mijn verzorgsters dat ze er zijn op de dagen dat er is afgesproken, dus ook bij slecht weer. Als het nou heel slecht is dan hoeven niet te rijden maar wil wel dat ze hem dan minimaal even poetsen en knuffelen.
Wat ze verder moeten het voer voor een dag klaarzetten en hooi weken.
Ze mogen eigenlijk alles, van dressuren tot naar het strand.

_Mayo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 14:24

Heb zelf geen verzorger en ben geen verzorger maar ik heb er wel zo mijn iedeeen over.

*Ze moet met verstand omgaan met je paard (incl. het rijden dus niet hard handig enz.)
*Ze moet min. 3 jaar met paarden omgaan.
*Ze moet opletten of hij gezond is (zou je zelf ook elke dag controleren)
*Ze moet je waarschuwen als er iets aan de hand is en het niet alleen oplossen.
* Ze moet altijd eerlijk zijn (als er b.v. een ongelukje is gebeurt).
*Ze moet voorzichtig omgaan met je spullen en het soms schoon maken (invetten enz.)
*Afspraken nakomen.
*Er zijn op de afgezproken dagen en optijd afzeggen.
*Vooral respect hebben voor jou en je paard.

O ja ,LilyLuna ik ben 14 dus als je dit bovenstaande niet vind kloppen moet je het zeggen want ik ben ergggg penny hoor Boos! (voel me nogal aangesproken).

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 15:20

*rijbewijs (als er iets is) zou mooi zijn, maar is wel veel gevraagd, is geen 1e prioriteit. en als het kan ook een E (stel snel weg met trailer als de eigenaar ver weg is met werk ofzo)

* verantwoordelijksheidsgevoel
* netjes omgaan met je spullen
* flexibel als er eens wat op doet (ik ziek ofzo)
* het moet klikken met je paard en ook min of meer met mij.
* niet al te verschillende manier van rijden en omgang met paard

* ruim van te voren zeggen als je weet als je niet kan op bepaalde dag (heel belangrijk, heb te vaak bijrijdsters gezien die gewoon niet kwamen opdagen om welke redenen dan ook. Vonden dat het paard wel vakantie of vrij kon gebruiken, of "een keer extra vrij kan geen kwaad hoor". Dat is misschien wel zo maar ik vind niet dat zij dat beslissen als er afspraken zijn).

En eerlijkheid! Geen geroddel en achterklep over de eigenaar. Ook al rijdt de bijrijder beter, een beetje respect kan toch geen kwaad. Ze hoeven er niet voor te betalen, dus dan is toch niet teveel gevraagd.

Heb zelf geen bijrijder, ook nooit gehad, want mijn man rijdt ook op ulisse, is dus niet nodig. Ben volgens mij ook wel heel veeleisend Haha! ...

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 16:09

* betrouwbaarheid
* luisteren
Dat is wel het belangrijkste, want de rest valt te leren.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 16:13

Wat ik van ze verwacht is verschillend bij verschillende leeftijd.

In algemeen:

Verantwoordelijkheidsgevoel!!! Dat ze het beste voor hebben met mijn pony, dus rekening houden met wat hij wel of niet aan kan. Dat ze zijn gezondheid in de gaten houden, en wondjes, mok, jeuk en andere zaken dus gezien en behandeld worden.
Bij twijfel contact opnemen! En dat ze er plezier in heeft mijn pony te verzorgen en dit ook laat blijken (anders ga ik twijfelen Knipoog )

Qua aandacht/beweging: dat ze mijn pony regelmatig lichte beweging geven, dus niet uitputten/overvragen! wandelend, rijdend, of longerend als de bak stevig genoeg is. Bij slecht weer is een lekkere poets/massage beurt voldoende.
(vrijheid is afhankelijk van hoe ze het paard aankunnen en hoe goed ze in de gaten hebben wat hij wel of niet aankan en daar ook rekening mee houden)

qua kosten
Ik vraag dat ze bereidt zijn regelmatig op eigen kosten te lessen bij mijn instructrice. 1x per 1 of 2 maand is al genoeg. (dure instructrice Knipoog)
Verder waardeer ik het als ze af en toe wat lekkers/leuks meenemen voor de pony.

Qua werk:
Ik verwacht dat ze de dingen doen die ik ook moet doen...
Dus stal+ poetsplaats netjes houden (staat er alleen in om gepoetst en gevoerd te worden, verder dag en nacht op de wei)
Voeren, insmeren tegen eczeem/mok, wandelen evt. afspuiten als hij dik been heeft. Af en toe de kast en spullen schoonmaken/opruimen, enz.

Qua afspraken:
Ik verwacht dat ze zich houdt aan de gemaakte afspraken over beweging, verzorging, de dagen die ze komt, optijd afbellen als je niet kunt. Zo snel mogelijk afbellen als je ziek bent. Indien mogelijk invallen als ik ziek ben.

Een beetje flexibiliteit in dagen zou wel fijn zijn, dat ben ik ook zo veel mogelijk.

Enthousiasme, en voorstellen om samen iets te ondernemen worden ook gewaardeerd. Openheid en eerlijkheid en durven vragen om dingen (ergens heen op buitenrit, onderling wedstrijdje, les etc.) die je leuk lijken om te doen samen met de pony (en mij) en hulp bij wedstrijden met de andere paarden is ook altijd welkom Haha!
Vragen staat vrij!!!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 16:17

jammer dat je alleen in Rhenen wilt. Mijn paarden staan in Bennekom en ik ben hard op zoek naar een verzorgster.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 17:29

Voor mijn haflinger (rij ik ook zelf)
2 a 3 vaste dagen in de week (dagen in overleg)
Netjes omgaan met zowel paard als spullen (pootjes afspuiten na het rijden, hoeven uitkrabben, tuig netjes weg hangen, etc)
Indien nodig stal uitmesten
Tuig bijhouden
Geen hordes vriendinnen mee

Voor mijn shet (rij ik niet zelf) geldt een beetje hetzelfde, alleen die mogen zo vaak komen als ze willen