..Maar ik weet dus echt niiks van die maten
..Hoe zit het??
Wat is nou het verschil tussen cob, full, pony enz
?Alvast bedankt
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
..
..
?

RedFlame schreef:als je een zadel van 17,5 inch of groter hebt heb je maat full nodig bij
Majo schreef:RedFlame schreef:als je een zadel van 17,5 inch of groter hebt heb je maat full nodig bij
17,5 inch heeft niks met de grootte van het zadel te maken, maar met de grootte van het zitgedeelte. Als jij een normale kont hebt, heb je een 17,5 inch nodig. Heb je een kleinere kont, moet ie dus kleiner zijn. Dat heeft verder niks te maken met de totale maat van het zadel.
Ik gebruik altijd: is het een paard, gebruik je full. Is het een heel klein paard, grote pony tot middelgrote pony (zoals die van mij, een D), gebruik je cob. Alles wat daaronder zit, is pony.
.
.
. Sting schreef:En als je nou op een groot zadel gaat zitten op een kleinere pony moet er echt een full dekje onder.
Maar meestal is dat niet zo.
Maat pony: shet-1.20m
Maat cob: 1.20 tot 1.40 (maar een fjord of haf moet meestal wel full)
Maat full: 1.40-groot.

judith_slu schreef:Sting schreef:En als je nou op een groot zadel gaat zitten op een kleinere pony moet er echt een full dekje onder.
Maar meestal is dat niet zo.
Maat pony: shet-1.20m
Maat cob: 1.20 tot 1.40 (maar een fjord of haf moet meestal wel full)
Maat full: 1.40-groot.
ik heb een pony 1.30 groot en heb ook een paar pony shabrakjes
ok een cob maar maar bijde past goed.
ook heb ik voor mijn paard 1.57 ong. ook cob staat iets mooier dan full vin ik.
maar dat pony echt voor heel klein is valt wel mee.
bij ons in de hippo heb je ook nog shet of mini ofzo die zijn echt voor shetjes enzo
Majo schreef:RedFlame schreef:als je een zadel van 17,5 inch of groter hebt heb je maat full nodig bij
17,5 inch heeft niks met de grootte van het zadel te maken, maar met de grootte van het zitgedeelte. Als jij een normale kont hebt, heb je een 17,5 inch nodig. Heb je een kleinere kont, moet ie dus kleiner zijn. Dat heeft verder niks te maken met de totale maat van het zadel.
Ik gebruik altijd: is het een paard, gebruik je full. Is het een heel klein paard, grote pony tot middelgrote pony (zoals die van mij, een D), gebruik je cob. Alles wat daaronder zit, is pony.
figora schreef:figora schreef:ik heb een pony 1.30 groot en heb ook een paar pony shabrakjes
ok een cob maar maar bijde past goed.
ook heb ik voor mijn paard 1.57 ong. ook cob staat iets mooier dan full vin ik.
maar dat pony echt voor heel klein is valt wel mee.
bij ons in de hippo heb je ook nog shet of mini ofzo die zijn echt voor shetjes enzo
Over het algemeen is pony wel voor de wat kleinere, 130 valt voor mij ook onder klein hoor
Maar ik heb een cob shabrak en is bijna net zo groot als mijn pony shabrakjes dus dat klien valt mee
. 
Ik ben er zelf ook maar achtergekomen door dekjes te passen.
Auky schreef:Hmm weet dus ook niet zeker wat nou de beste maat is voor m'n verzorgpoonieding
Kan iemand met een cob-dekje de maten ervan opmeten en die naar mij PB'en?
Zou heel erg lief zijn !
Sily schreef:
Hoe groter de inch, hoe groter het zadel toch?
Dus ook hoe groter het dekje?

RanouK schreef:Op het halster van mijn 1m70 paard staat pony.
Echt waar.
?