quarter met knobbel aan knie. kopen? of beter niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kris_

quarter met knobbel aan knie. kopen? of beter niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-05 13:05

Ik zou een quarter willen kopen. Ik heb er eentje gevonden van 4 a 5 jaar die me aanstaat maar wat me nogal zorgen baart is een bobbeltje ter grote van een halve pingpongbal aan zijn voorknie. Het is zacht, voelt aan als een vetknobbel. Het voelt zacht aan, niet warm, niet pijnlijk, de knie zelf is niet dik, gebruikt zijn knieën normaal, mankt niet....
Volgens de eigenaar heeft hij het altijd gehad en heeft hij er nooit last van gehad. Zijn dierenarts heeft hem gezegd om het zo te laten en er niets aan te doen...
Heeft iemand dit nog gezien?
Wa denken jullie van de prijs van 2750 euro voor deze quarter palomino van 4-5 jaar?

groetjes

Cowgirl

Re: quarter met knobbel aan knie. kopen? of beter niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 13:14

Waarom laat je hem niet nog eens keuren door je eigen DA als je hem zo graag wilt hebben.

En op het advies van je DA kun je dan een besluit nemen of je hem wel of niet koopt.

Mocht het dier helemaal gezond zijn en verder geen last hebben van de bult dan vind ik dat een nette prijs.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 13:16

het klinkt als een gal... daar hoeft een paard geen last van te hebben, maar kan hij volgens mij wel gaan krijgen.

even goed laten bekijken door je eigen DA, willen de verkopers dat niet dan weet je al meteen dat er iets mis is

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 13:18

Wat Cowgirl zegt zou ik inderdaad doen.
Gewoon een soort second-opion.

Mocht je eigen DA zeggen dat het verder geen kwaad kan kan je altijd nog tot kopen overgaan.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 14:32

4 a 5 jaar? Zit er geen papier bij?

Ik zou in ieder geval het gewricht goed na laten kijken inclusief een foto. Gaat de eigenaar daar niet mee accoord dan lekker laten staan.

kris_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-05 10:44

Bedankt voor het advies. Ik heb mijn DA geraadpleegd. De plaats van de bobbel verontrustte hem nogal. Het is niet meteen een plaats voor een gal die geen hinder geeft. Hij raadde aan om niet te kopen tenzij een RX aangaf dat alles in orde is met de structuur van de voorknie. De kosten hiervan zouden algauw oplopen en de kans is vrij groot dat er negatief advies op zou volgen, zeker omdat het nog een jong paard is.
Vandaag ga ik een bezoekje brengen aan een halfquarter. De zoektocht wordt dus verder gezet...