Trailfinders of time-out reizen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Patsy

Trailfinders of time-out reizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-05 11:08

Ik zit eraan te denken om deze zomer een paardrijvakantie te doen.
Ik heb de brochures van trailfinders en van time out reizen. Bij sommige reizen zit er best veel verschil tussen de twee organisaties.
Wie heeft er goed en/of slechte ervaringen met een van de twee?

Marsu

Re: Trailfinders of time-out reizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 12:08

Ik heb bij trailfinders een paar keer een reis geboekt. Eerst terschelling Op zich wel goed, maar in het eerste geval kwam ik toen in een groep 14 jarigen terecht (een soort ponykamp) terwijl ik 22 was. Dit was wat minder.
En bij de volgende vakantie (Vlieland) was ik in mijn eentje, dus duidelijk geen groepsreis. Was wel goed verzorgd, maar je kwam daar alleen voor het rijden, buiten die tijden was er niemand op de stal en verder was er niet zo heel veel te doen daar.

Bij time out heb ik nooit wat geboekt, wel een vakantie gedaan die ook in hun gids stond. Maar die kon ik rechtstreeks bij die mensen boeken. Dit scheelde flink, ik meen 200 gulden.
Dit was Wales. www.parclebreos.co.uk Was echt een aanrader.

Op zich vond ik trailfinders wel goed georganiseerd, maar ik vond het vooral in het eerste geval erg storend om een week met een groep pennys opgescheept te zitten. Dus het is echt aan te raden om naar de groep samenstelling te vragen.
Rechtstreeks bij de bedrijven boeken is mij ook goed bevallen. Dan kan je ook wat verder doorvragen over hoe zo'n vakantie er uit ziet.
Verder vind ik de vakanties in beide gidsen behoorlijk aan de prijs.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 12:35

Ik ben naar Spanje (andalusie, Finca el Sur) geweest met Time-out.
Ik vond het niet zo.
Het ergste vond ik dat ik mijn hele hebben en houwen moest opschijven (gewicht, ervaring, hoe vaak rij ik per maand etc) en uiteindelijk zaten we tussen allemaal beginners die niks konden en niet in galop durfden! Boos!
(en ik had al wél naar de samenstelling gevraagd! maar dat wb. leeftijd...)
En de "typisch Spaanse maaltijden" waren megaslecht, Duitse worst en stamppot Boos!
Zegt natuurlijk niks over Time Out zelf, maar zij hebben dit wel in het assortiment.
Dit herinnert mij eraan dat ik nog steeds een briefje hierover moet schijven, vergeten...Rolleyes

hilde66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 13:44

Ik ben van de zomer naar de Ardennen gegaan via Time-Out reizen.
Super OK dan! , er niets wat is fout gegaan.
Oja ik had niet de gids waarvan ze zeiden dat ik die zou krijgen, maar daar kon Time-Out ook niets aan doen en zij zelf overigens ook niet. En de vakantie werd er zeker niet minder leuk door.
Ik heb alle forumulieren op tijd ontvangen en dat is allemaal prima gegaan.
Je moet invullen hoe veel je weegt, (logisch toch? daar wordt dan rekening mee gehouden als de paarden verdeeld worden), hoe vaak je in de maand rijd (vind ik ook hardstikke logisch, je kan zelf wel bedenken waarom) en volgens mij voor de rest niets bijzonders.
En ik heb op de website van La Lambree gekeken en kwa prijs scheelde het niets.

Dikkie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 14:47

Ik ben nu 2 keer met Time Out weggeweest, en dat beviel heel goed! We kregen wat er in de reisgids stond aangegeven.
Het ligt er denk ik ook aan bij wat voor soort mensen je beland. We troffen zeer flexibele mensen, waar een hoop kon en mocht.

Wel beide keren binnen Nederland, dus qua buitenlandse reizen heb ik dus geen oordeel.

hilde66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 17:56

Dikkie81 schreef:
Ik ben nu 2 keer met Time Out weggeweest, en dat beviel heel goed! We kregen wat er in de reisgids stond aangegeven.
Het ligt er denk ik ook aan bij wat voor soort mensen je beland. We troffen zeer flexibele mensen, waar een hoop kon en mocht.

Wel beide keren binnen Nederland, dus qua buitenlandse reizen heb ik dus geen oordeel.

Mag ik vragen waar je heen bent geweest?
2x hetzelfde adres?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 18:05

Ik ga dit jaar voor het eerst met trailfinders. Naar de Vogezen in frankrijk voor de verwende ruiter Knipoog
Schijnt erg leuk te zijn, dus ben erg benieuwd. Wilde eerst de reis naar Ierland boeken ( Donoval/Sligo) maar die was wel heeeel prijzig ( maar wat een droomreis lijkt mij dat Pling )

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 18:49

Citaat:
Ik heb bij trailfinders een paar keer een reis geboekt. Eerst terschelling

ik ook een jaar of 5 geleden, iets met Ijslanders, het is er nu niet meer, maar het was vooral erg eenvoudig en simpel.......

Ik heb zelf op een bedrijf gewerkt dat ook met Trailfinders samenwerkte en ook dat was zeer eenvoudig, terwijl in de brochure meer luxe werd gesuggereerd, dus wees daarop voorbereid!

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 19:45

Ik ben 2 jr terug met Trailfinders naar Belgie geweest de Ardennen op Paint's /Appaloosa's/Spaanse paarden.
Het was gewoon super, alles klopte wat in de brocheure stond vermeldm, het eten, onderdak, bedden (die waren super de suup), paarden, omgeving enz enz echt toppie.

Ik had een Last minute geboekt met 25% korting, de reisgenoten hadden via Time out geboekt en moesten de volle mep betalen , die hadden geen last minute.
(ik geloof dat ze dat nu op elkaar hebben afgestemt).

Als ik dan toch een nadeeltje moet noemen, was de TAAL Verward , in de brocheure stond Ned talige begeleiding, dat klopte niet helemaal, de eig van de hele Toko ging mee en die sprak alleen Frans en een heel klein beetje Engels.
Daar hadden de overige reisgenoten oa: ik geen boodschap aan, ik kan echt geen Frans Koe , gelukkig konden 2 reisgenoten wel goed Frans en zo is het taal probleem helemaal goed gekomen, het heeft nogal wat lachwekkende momenten veroorzaakt.

Ik zou graag weer zo'n trektocht maken, maar ben best bang omdat dit adres zo ontzettend goed bevallen is, dat het waar ik ook heen altijd tegen gaat vallen!......... (kwam ook door het groepje waar ik mee was, hoewel ik alleen ben gegaan bleek ik niet de enige alleen-reisende te zijn. Alles bij elkaar waren we met zn 6-en echt zo ontzettend leuke mensen, dat we daarna met zn allen een paar weken daarna pannekoeken zijn wezen eten en later nog een fijne buitenrit hebben gemaakt, het leuke was dat ook de Belgische mensen toen naar Ned zijn gekomen.)

Waarschijnlijk gaan we met zn allen (het clubje van 6) weer terug om de vakantie nog eens over te doen, een datum staat nog niet, maar we zijn allemaal wel super enthousiast. Haha!

Misschien is het niet Trailfinders geweest die mij een onvergetelijke vakantie heeft bezorgd, maar dan waren het zeker wel de reisgenoten/gids en de luchverzorger met zn hond en haan Lucien, de paarden waren goed, niet super maar wel enthousiast en een uitdaging om te rijden met goed passend tuig, Je kon aan alle kanten merken dat alles met liefde gedaan werd, vooral de paarden en het eten werden door enthousiaste mensen verzorgd.

Hahaha al met al is dit meer promotie voor het adres dan voor trailfinders, maar ik ben ook zo enthousiast erover Hyper! ......sorry..... ja het al 2 jr geleden Schijnheilig

hilde66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 20:06

cissie schreef:
Ik ben 2 jr terug met Trailfinders naar Belgie geweest de Ardennen op Paint's /Appaloosa's/Spaanse paarden.
Het was gewoon super, alles klopte wat in de brocheure stond vermeldm, het eten, onderdak, bedden (die waren super de suup), paarden, omgeving enz enz echt toppie.

Ik had een Last minute geboekt met 25% korting, de reisgenoten hadden via Time out geboekt en moesten de volle mep betalen , die hadden geen last minute.

Als ik dan toch een nadeeltje moet noemen, was de TAAL Verward , in de brocheure stond Ned talige begeleiding, dat klopte niet helemaal, de eig van de hele Toko ging mee en die sprak alleen Frans en een heel klein beetje Engels.
Daar hadden de overige reisgenoten oa: ik geen boodschap aan, ik kan echt geen Frans Koe , gelukkig konden 2 reisgenoten wel goed Frans en zo is het taal probleem helemaal goed gekomen, het heeft nogal wat lachwekkende momenten veroorzaakt.

Ik zou graag weer zo'n trektocht maken, maar ben best bang omdat dit adres zo ontzettend goed bevallen is, dat het waar ik ook heen altijd tegen gaat vallen!......... (kwam ook door het groepje waar ik mee was, hoewel ik alleen ben gegaan bleek ik niet de enige alleen-reisende te zijn. Alles bij elkaar waren we met zn 6-en echt zo ontzettend leuke mensen, dat we daarna met zn allen een paar weken daarna pannekoeken zijn wezen eten en later nog een fijne buitenrit hebben gemaakt, het leuke was dat ook de Belgische mensen toen naar Ned zijn gekomen.)

Waarschijnlijk gaan we met zn allen (het clubje van 6) weer terug om de vakantie nog eens over te doen, een datum staat nog niet, maar we zijn allemaal wel super enthousiast. Haha!

Misschien is het niet Trailfinders geweest die mij een onvergetelijke vakantie heeft bezorgd, maar dan waren het zeker wel de reisgenoten/gids en de luchverzorger met zn hond en haan Lucien, de paarden waren goed, niet super maar wel enthousiast en een uitdaging om te rijden met goed passend tuig, Je kon aan alle kanten merken dat alles met liefde gedaan werd, vooral de paarden en het eten werden door enthousiaste mensen verzorgd.

Hahaha al met al is dit meer promotie voor het adres dan voor trailfinders, maar ik ben ook zo enthousiast erover Hyper! ......sorry..... ja het al 2 jr geleden Schijnheilig

Haha ja dat heb ik ook! Ik ben ook bang dat het de aankomende keer (jeeeee over half jaar weer!) gaat tegenvallen omdat dit zo super was!
Welk paard had jij? Reed er een zwarte mee in de groep? Die had ik afgelopen zomer. En mijn gids was Patrick in plaats van die leraar die ook nederlands spreekt, ben even zijn naam vergeten.
Maar blijkbaar ligt het niet echt aan de organisatie waarbij je boekt. Jij had Trailfinders en ik Time out, allebei super enthousiast.
Kwa prijs scheelt niets, en last minute is idd ook op elkaar afgestemd.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 20:10

@ smurf
Inderdaad Terschelling met de ijslanders, daar was ik geweest.
Een week lang penny's. Ze hebben me zelfs zo gek gekregen om zonder zadel over het strand te gaan scheuren. Als ik daar later nog aan terug denk brrrr

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 20:40

ja dat moesten wij ook zonder zadels, helaas, want die beesten hadden enorme singeldrukkingen....

Na 1 rit wilde ik niet meer, maar ik werd gedwongen, toen had ik het helemaal gehad, maar ja, ik was samen met iemand die het geweldig vond du sik ben maar gebleven,maar ik zat iedere dag weer jankend op die Ijslander, echt geen leuke vakantie dus

Patsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-05 21:50

Ik denk aan Roemenie.
Iemand daar ervaring mee?

Lhundol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 22:24

als het goed is komt de bevestgigin van mijn reservering binnen deze week. ik ga met Time-out naar de Finca bij Malaga, op andalusiese paarden andalusie ontdekken. hoop dat het leuk is! ik hoor ook veel leuke dingen over de locatie. het liefst zou ik een trektoch doen, maar das nu even boven ons budget!

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 00:00

hilde66 schreef:
Ik ben van de zomer naar de Ardennen gegaan via Time-Out reizen.
Super OK dan! , er niets wat is fout gegaan.
Oja ik had niet de gids waarvan ze zeiden dat ik die zou krijgen, maar daar kon Time-Out ook niets aan doen en zij zelf overigens ook niet. En de vakantie werd er zeker niet minder leuk door.
Ik heb alle forumulieren op tijd ontvangen en dat is allemaal prima gegaan.
Je moet invullen hoe veel je weegt, (logisch toch? daar wordt dan rekening mee gehouden als de paarden verdeeld worden), hoe vaak je in de maand rijd (vind ik ook hardstikke logisch, je kan zelf wel bedenken waarom) en volgens mij voor de rest niets bijzonders.
En ik heb op de website van La Lambree gekeken en kwa prijs scheelde het niets.

Hier ga ik dit jaar ook heen, weet je misschien nog de naam van hun eigen site?

Dikkie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 08:16

hilde66 schreef:
Mag ik vragen waar je heen bent geweest?
2x hetzelfde adres?

Nee, afgelopen jaar naar Zeeland. En 2 jaar geleden naar Drenthe. Zeeland is dan echt een aanrader, pittige, goede paarden die goed verzorgd worden. Wij hebben in een pension gelogeerd, dat was op zich keurig verzorgd. Maar als ik nog een keer ging dan zou ik kiezen voor een caravan of tent op de minicamping. De camping ligt namelijk bij de stallen, bak, en weilanden enzo dus er is altijd wel wat te zien of te doen. De ritten mag je zelf indelen, net hoe je het wil. Ze houden erg rekening met groepen enzo. Ik was er samen met een vriendin en we hebben alle ritten lekker met z'n 3en gereden. Je komt dus niet zomaar in een grote groep terecht.

De eigenaren van de stoeterij leiden zelf de buitenritten. Ze kennen de paarden door en door, een heel prettig en vertrouwd gevoel. Ook 's avonds kun je gewoon bij hun terecht voor een drankje en om wat na te praten. Erg gezellig!

Om een lang verhaal kort te maken:
We hebben het daar enorm naar ons zin gehad!!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 09:12

Patsy schreef:
Ik denk aan Roemenie.
Iemand daar ervaring mee?

Deze heeft weleens op Bokt gestaan, ziet er goed uit:
http://www.merlelor.com

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 09:35

Ik heb vorig jaar in mei een trektocht (Ronda - Zahara trail) van ik geloof acht dagen gedaan in Andalusië, het ging uit van Rancho La Paz. Dat is van duitse eigenaars. Ik vond het helemaal geweldig. OK dan! Het is wel prijzig, maar je moet rekenen dat alles erbij inbegrepen zit. Alleen dat wat je verbruikt op een terrasje of ´s avonds in het hotel natuurlijk niet. Maar terrasjes kom je weinig tegen, en ´s avonds ben je wel moe, dus echt laat wordt het toch niet. Tong uitsteken Haha! .

Accomodaties waren goed, de één wat luxer dan de ander maar allemaal ruim en schoon. Eten was goed. En paarden waren ook super. Iedereen had echt het paardje waar hij of zij heel blij mee was. Iedereen die meeging kon goed genoeg rijden en had ook lef genoeg om bijv. eens lekker hard te gaan of niet te gillen bij extreme hoogtes of afdalingen. Ik zou het zo weer over doen. Wij hadden er één persoon bij die deze trail al voor de derde x deed. Vind ik ook weer overdreven maar om maar even aan te geven hoe hij is.

Er was maar één minpuntje. Omdat de ranch van duitse eigenaren is, trekt het extreem veel duitsers (bij ons tenminste). En behalve Frank (husband Haha! ) en ik waren het allemaal duitsers en ook de gids was duits. Op zich geen probleem, ware het niet dat ze uit alle hoeken van Duitsland kwamen en sommigen dus een behoorlijk dialect hadden. Als ze onder elkaar gingen praten dan kon ik het niet meer bijhouden.

Maar voor de rest OK dan!

Er zijn veel meer bokkers hier geweest er waren vorig jaar heel veel topics over. oa Prisca. Die heeft ook heel veel foto´s. Zij heeft geen trektocht gedaan.

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 10:20

[
[/quote]
Hier ga ik dit jaar ook heen, weet je misschien nog de naam van hun eigen site?[/quote]

De naam van de site is www.lambree.com.
Ik ben daar al een keer of 6 geweest en het bevalt mij nog steeds heet goed. Ik heb het zowel via trailfinders als time-out geboekt. Bij time-out betaal je meer reserveringskosten als bij trailfinders.

cissie schreef:

Als ik dan toch een nadeeltje moet noemen, was de TAAL , in de brocheure stond Ned talige begeleiding, dat klopte niet helemaal, de eig van de hele Toko ging mee en die sprak alleen Frans en een heel klein beetje Engels.
Daar hadden de overige reisgenoten oa: ik geen boodschap aan, ik kan echt geen Frans , gelukkig konden 2 reisgenoten wel goed Frans en zo is het taal probleem helemaal goed gekomen, het heeft nogal wat lachwekkende momenten veroorzaakt.

Waarschijnlijk gaan we met zn allen (het clubje van 6) weer terug om de vakantie nog eens over te doen, een datum staat nog niet, maar we zijn allemaal wel super enthousiast.

Hahaha al met al is dit meer promotie voor het adres dan voor trailfinders, maar ik ben ook zo enthousiast erover ......sorry..... ja het al 2 jr geleden

Tegen Patrick, de eigenaar, kun je gewoon rustig in het nederelands praten, maar hij antwoord in het frans.
Karel, de nederlandse gids die werkt daar alleen in de weekenden en de vakanties, want hij is leraar.

Groetjes Bora

Bumego

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 14:43

Ik ben samen met Dikkie81 naar Zeeland en Drenthe geweest. En ik heb er weinig aan toe te voegen, het waren top vakanties. Zeeland vond ik wel de leukste van de twee, vooral omdat er meer contact was met de begeleiders (en tevens eigenaren van de paarden). In Drenthe was het ook hartsikke leuk en ik reed het hele weekend op een heel leuk zwart damespaardje Knipoog die was echt toppie OK dan!
Maar in Zeeland reden we inderdaad lekker de hele week met 3 personen incl begeleider en dat was wel heerlijk hoef je ook niet aan te passen aan andere mensen. op zich is dat niet zo erg maar wel als het er nog 10 ofzo zijn >;)

In het buitenland zijn wij nooit geweest met Time out, maar ik zou het best nog wel eens willen. Je moet maar even rondkijken het ligt ook aan het soort land waar je terecht komt en kijk ook of men engels spreekt en dta je niet met handen en voeten moet werken!

Suc6! Hyper!