ent-vraagje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dani2

ent-vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-05 10:04

Wanneer een paard een nieuwe basisenting nodig heeft, krijgt hij twee keer een prik, na de eerste binnen 6 weken een tweede.
Maar is het paard na de eerste al beschermd? En dan vooral voor andere paarden? We krijgen nl een nieuwe pensionklant die moet zijn paard nog een basisenting geven, nu willen we natuurlijk het zekere voor het onzekere nemen...wie o wie weet dit?

TequilaRos

Re: ent-vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 10:18

De bassisenting bestaat uit 2 prikken binnen 6-8 weken na elkaar. Daarna elk half jaar enten.

Dani2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-05 15:17

Dat snap ik, maar is het paard na de eerste enting al beschermd?
Of pas wanneer hij de volledige basisenting heeft gehad? Die dus bestaat uit 2 prikken?

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 15:44

of de eerste prik genoeg is durf ik je echt niet te zeggen,daar heb ik ook nooit zo bij stil gestaan.
je hoeft je echt geen zorgen te maken om de andere paarden.
zolang bij hun de enting klopt zijn ze beschermt.
bij ons is het zo dat mijn buurman zijn paarden niet inent wegens geloofs overtuiging,we grensen direct aan elkaar.
ik heb daarom ook navraag gedaan wat dat voor mijn paarden zou betekenen en mij is verteld dat zolang bij ons de enting klopt er geen extra risico voor ons is. over de basis enting kun je nog navraag doen bij je eigen da.
succes