Geld overmaken naar duits verzendhuis, hoe?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lyonesse

Geld overmaken naar duits verzendhuis, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-05 00:35

Het geval wil dat ik iets heb gekocht bij een duits ruitersportverzendhuis.
Ik kreeg een brief terug met een paar hele lange nummers, en een paar vreemde vermeldingen van waar het geld heen moest. Geen van de nummers past op mijn overschrijvingsformulieren, laat staan dat ik weet wat ik op de plek van begunstigde moet invullen. Wie wil mij helpen???? Haha!

cornelie

Re: Geld overmaken naar duits verzendhuis, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 08:00

Kan het zijn dat je een IBAN en een BIC code hebt gehad?
Die dingen moet je dan invullen, als je dat niet doet moet je overschrijvingskosten betalen ( 4,50 )

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-05 09:05

Ja, die heb ik idd gehad. Maar waar moet ik die invullen dan? Geen van die nummers past op mijn overschrijvingsformulieren. Huilen

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 09:14

ik weet niet welke bank jij hebt maar ik heb postbank en dan moet je speciale overschrijvingsformulieren voor buitenland aanvragen
deze krijg je maar per 4 per keer.
ze zijn in ieder geval wel gratis ...je moet er alleen 4 dagen op wachten Knipoog

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 09:22

Even contact opnemen met je bank hoe je geld moet overmaken naar het buitenland.
Bij de meeste banken kan dit al via een internetaccount, sommige (nog) niet (zoals de Postbank).
IBAN, BIC en SWIFT zijn wel handige codes om te hebben idd omdat je dan niet hoeft te betalen voor het internationaal transferen van geld.

Gisteren vroeg iemand me dit ook al.... denk dat ik maar een bedrijfje ga beginnen voor mensen die niet weten hoe ze geld moeten overmaken naar Dld. Duitse bankrekening hebben wij toch al (en een nederlandse Tong uitsteken) Knipoog

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-05 09:30

Ik heb een rabobank rekening. Daar zou ik dan ook van die formulieren voor het buitenland aankunnen vragen? Waarschijnlijk wel. Ik denk dat ik dan deze keer maar even met het geld en de rekening, naar een duitse bank ga. Zij zullen het vast ook wel op de goede plek krijgen. En daarna van die dingen aanvragen. Tong uitsteken
Een sparkasse, is dat te vergelijken met een bank (rabo, ing enz) Of postbank? En kan dat?

DianaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 10:30

Uiteraard kun je bij je rabo een formulier opvragen om een buitenland-betaling te doen. Je zou dan meteen kunnen vragen welke gegevens je waar moet invullen om het zo goedkoop mogelijk te houden.

Als je met geld in je hand naar een duitse bank gaat, heb je grote kans dat het storten van geld veel kosten met zich meebrengt. (is in nederland in ieder geval meestal wel zo).

Je kunt echt het beste even je bank bellen en vragen wat het handigst/goedkoopst/veiligst is om te doen..
Knipoog
suc6
diana

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 10:37

Rabobank doet niet zo moeilijk als je geld wil overmaken naar het buitenland.

Dit itt tot de ING tot voor kort Nagelbijten / Gniffelen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 11:02

Als je via het internetnbankiert kun je tegenwoordig ook internationaal geld overmaken. Internetbankieren is echt heel handig, je wilt nooit meer terug naar papier...

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-05 11:05

De rabofoon is voor mij al modern genoeg. Haha!
Lijkt me nooit zo'n veilig idee; Je bankrekening op internet.
Maar ik zal eens even gaan bellen. Knipoog