veiligdheisdketting in de mond bij ongebroken trens?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

veiligdheisdketting in de mond bij ongebroken trens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-05 23:18

ik was op wedstrijd vandaag en iemand vroeg wat voor bitje ik had. Dus ik: ongebroken kunststof trensje
zij: zonder ketting?
ik: jaah tuurlijk?
zij: nou als ik jou was zou ik er een dun kettingkje bij hangen, daar voelen ze niets van, maar moest je bitje breken ( Verward) dan heb je toch nog wat controle over hem door dat kettingkje

maar nou lijkt mij dat kettingkje niet erg leuk voor de pony, lijkt me toch in de weg te zitten als t erbij in steekt? en kan zon bitje breken? Verward

en als t breekt lijkt me dat je toch niet veel controle hebt met een kettinkje en dat t nog al pitst bij je pony Verward

dus mijn vraag: is het verstandig om dat te doen?
en heeft de pony er last van?
en is de kans dat t bitje breekt groot?
en als het breekt heb je dan echt nog controle met zon kettingkje?

Jet

Re: veiligdheisdketting in de mond bij ongebroken trens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 00:02

Volgens mij spoort die persoon niet. Een kettinkje in zijn mond, nooit doen! Verder, wat doe je als een gebroken bit breekt? Dat komt toch op hetzelfde neer? Nee hoor, lekker zo rijden als je nu doet en er neits extra's bij in doen, volgens mij breekt een ongebroken bit net zo goed niet, als een gebroken bit.
Jij hebt groot gelijk dat je hier je vraagtekens bij zet!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 07:40

ik heb een rubber bitje liggen waare een ketting in zit, die zie je dus niet, maar die zit erin, voor als het bit dus inderdaad breekt, voor de veiligheid denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 07:59

toen ik met mijn vriendin naar een pony voor haar ging om proef te rijden had die pony een kinketting bij een gebroken trens in hangen dat was zei zij om er voor te zorgen dat die pony lekker ging schuimen, daar hebben we eigenlijk niks van gemerkt alleen maar dat hij ongelovelijk ging protesteren en steigeren mijn vriendin vondt het wel werken en ik moest ook maar een kinketting bij mijn paard in zn mond hangen, dat ben ik dus niet van plan ofzo

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 10:20

Een kunststof (of rubberen) bit van goede kwaliteit heeft een metalen kern, dus je hoeft dan niet bang te zijn dat je 2 halve bitten in je hand hebt en een onbestuurbaar paard.
Bij kunststof moet je er wel goed op letten dat er geen stukjes vanaf breken, want dat kan scherpe randjes geven.

Ik denk dat dat grietje bij een ongebroken bit aan een stang dacht en daar hoort wel een kinketting bij, maar dat is een heel ander type bit, met scharen.

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 12:22

Wij hangen ook wel eens een ketting bij een paard in zijn mond bij het bit. Hier zitten ook gewoon bitringen aan, maar werkt niet als bit, dus hangt gewoon losjes in de mond. Wij noemn dit een speelketting en het hangt er alleen bij om ermee te 'spelen'. Vaak gaan ze hier idd wat meer van schuimen en kauwen. We gebruiken het absoluut niet cvoor de veiligheid. Als een bit breekt, heb je pech Bloos

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-05 16:12

oke dankje voor de info.. Lachen vond het al raar Lachen