waarom briest mijn haf veel en wat geef ik voor meer pit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sannaa

waarom briest mijn haf veel en wat geef ik voor meer pit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-05 22:14

Ik heb een onwijs lieve, betrouwbare leuke haflinger. Ze doet alles wat me lief is behalve snel lopen. Ze kan de basisdingen heel goed. In de bak doet ze het dus prima maar buiten is ze ronduit traag. Zelfs zo traag dat ze vergeet dat ze ook achterbenen heeft. Ik doe buiten niet anders dan binnen. Geef been en als ze niet luistert (sneller gaat) geef ik zo nodig tik achter mijn been. Het helpt echt niets. In de bak hoef ik haast niet te drijven of been te geven, ze gaat eigenlijk heel goed. Maar zodra ik buiten op de hoefslag ga loopt ze voor geen meter.

Wie weet of ik haar wat kan geven voor wat meer pit?

Verder een vraagje over briezen, soms briest ze 100 keer in een rit of achter elkaar in de bak, zou ze een neuspoliep kunnen hebben of wat kan dit behalve stof nog meer zijn?? Dat briezen deed ze ook van de zomer toen ze op het land stond.

Climax

Re: waarom briest mijn haf veel en wat geef ik voor meer pit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 23:18

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt.

Eerst dacht ik het verschil tussen als je in de bak rijdt en gewoon buiten rijdt (buitenrit o.i.d.) maar toen schreef je 'buiten op de hoefslag', dus bedoel je nu het verschil tussen binnen en buitenbak of tussen in de bak rijden en buitenrit?

Overigens denk ik niet dat je dit met voer op kunt lossen maar dat dit een probleem is wat tussen de oren zit.

sannaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-05 07:45

als ik buiten rij dan rijd ik idd buiten (bos, duin, strand). En ik denk dat ze lui is want zelfs op terugweg loopt ze niet harder. Wahahaa.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 08:43

wegvrees ofzo?
mss is het buiten niet zo vertrouwd voor je paardje

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 11:05

meschien handig om er bij te zetten wat je nu voerd.